6 weken zwanger en buikpijn

<p>Hallo allemaal,</p><p>Vandaag ben ik precies 6 weken zwanger. Aan het begin van mijn zwangerschap (4 weken) had ik regelmatig buikpijn, soort menstruatiepijn. Ik heb toen na een aantal dagen contact opgenomen met de verloskundige en ze gaf aan dat ik me hier geen zorgen over hoef te maken. Het schijnt erbij te horen en juist een goed teken te zijn. In de vijfde week was het helemaal verdwenen en sinds gister heb ik er weer last van. Ik begin me nu toch wel zorgen te maken. Hebben meer vrouwen hier last van? </p><p> </p><p>Groetjes</p>

Ja hoor, ook veel last van gehad. Met vlagen was het weg (paar dagen) en dan kwam het weer. Na week 9 geen last meer van gehad, terwijl ik tot die tijd geregeld ‘s nachts wakker lag met een kruik op mijn buik. Inmiddels 30 weken en alles gaat goed, dus hoeft niets geks te betekenen. 

Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik in het begin ook veel buikpijn gehad, zo’n beetje een menstruatiegevoel. Ik heb er mij eerlijk gezegd ook wel zorgen in gemaakt, maar zoals je verloskundige al zei: het hoort erbij en na enkele weken verdwijnt die zeurende pijn meestal van zelf.

Hoi! Ik ben vandaag 6 weken en 1 dag zwanger dus we lopen zo goed als gelijk.
ook ik heb erg buikpijn gehad, begon aantal dagen voor NOD en heeft tot vorige week aangehouden. Nu is het opeens als een tijdje weg, vaak krijg ik aan het einde van de dag licht het gevoel van toen terug maar een stuk minder heftig. Klinkt dus redelijk hetzelfde.
ik maak mij er ook vaak druk om, maar denk maar zo: zolang er geen bloedverlies is gaat de verloskundig ook nog niks doen. Afwachten is het grote woord..... ik raak onzeker omdat ik amper symptomen/klachten heb. Wel honger, minimale pijn in borsten maar daar blijft het bij. Na de 6 weken zeiden mensen wel dat het hcg heftiger wordt (8-12 is de piek), dus wie weet komt het nog. Kan niet wachten tot 7 mei, eerste echo en dan duidelijkheid.
wanneer heb jij je echo?

Ik heb ook veel menstr buikpijn en zou deze week 7 wkn ver moeten zijn. Ik voel soms ook veel vocht in men onderbroek op dagen dat ik toch wel goed gewandeld heb en denk ik dat het bloed zou zijn, maar dan is het letterlijk gwn vocht zoals een soort van damp en pas als ik afveeg dan is er gwn doorschijnende slijm, maar niet veel (sorry voor deze info :$ maar ik kan het anders aan niemand kwijt)

Bedankt voor jullie toch wel gerustellende reacties! 

@Veerveer: ik heb ook vrij weinig symptomen! Precies wat je zegt eigenlijk, meer honger en soms gevoelige borsten. Wel merk ik daarnaast ook echt krampen in mijn darmen en ben ik erg opgeblazen. De stoelgang verloopt nogal traag en moeizaam. De krampen zijn in de avond ook vaak ter hoogte van mijn navel. Mijn echo is met 7 weken, dus aanstaande maandag. Kan echt niet wachten om wat meer duidelijkheid te krijgen. Mijn 8 weken echo is toevallig ook op 9 mei! 

Haha, mijn stoelgang is ook aardig veranderd. Nooit moeite en nu toch wel wat langzamer en lastiger haha. 
Fijn al aanstaande maandag je echo!! Ik kon op 3 mei, maar dan zit mijn partner in het buitenland en die moet er wel bij zijn natuurlijk. Vandaar maar over het weekend heen getild. 
Vanochtend toch wel kokhalzend boven het toilet gehangen, maar de misselijkheid komt bij mij door tandenpoetsen, dat triggerd het blijkbaar bij mij.... gelukkig na aantal keer goed kokhalzen is de misselijkheid dan ook weg, zolang ik blijf eten. 

Lijkt mij leuk om contact te houden:)

Hoi,
Ik ben nu ook precies 6 weken zwanger en vanavond begon nogal heftige buikpijn, met duizeligheid en beetje misselijk. Verder nergens last van gehad eerder. Dit is mijn tweede zwangerschap. Bij mijn zoontje heb ik toen helmaal geen buikpijn of misselijkheid gevoeld. Afspraak bij de verloskundige moet nog gepland worden, maar ben wel benieuwd. Was erg ongerust totdat ik jullie berichten las.

Terug
Bovenaan