6 weken zwanger en familiefeest

<p>Hoi iedereen. </p><p>Ik zit echt met een heel ambetant probleem. Ik ben 6 weken zwanger en dit weekend moet ik bij de vader van mij partner gaan eten... Opzich geen probleem maar, hoe deden jullie dit om het niet te doen opvallen dat je geen alcohol drinkt. Ze weten door mijn vorige zwangerschap die uitliep in een miskraam dat we proberen zwanger te worden. Dus ze letten echt overal op. Ik ben iemand die al graag eens een aperitiefje dronk ofzo maar nu doe ik dat absoluut niet! (dus het zal snel opvallen als ik dat niet doe) Maar welke smoesjes kan ik gebruiken zodat ze geen argwaan krijgen? Mijn vriend drinkt nooit alcohol dus zeggen dat ik moet rijden is uitgesloten haha ook kan ik dus mijn drankjes niet doorgeven aan hem ?‍♀️? HELP! Tips zijn echt welkom! </p><p> </p>

Antibiotica vanwege blaasontsteking kan je zeggen, maar ik vraag me af of ze dat geloven.

een alcoholvrije maand zou je kunnen zeggen

of dat je een enorme kater hebt van de dag ervoor

Je kan het ook gewoon vertellen misschien? Heb je minder gedoe.. ze weten toch al dat jullie zwanger willen proberen te worden. Dus ieder excuusje zal niet werken vrees ik ;)

Ik had het ook verteld de vorige keer op 6 weken en op 8weken liep het mis... Zo sleurde ik iedereen mee in het verdriet dzt ik een miskraam had en dit wil ik niemand meer aandoen ?‍♀️ vandaar mijn keuze om langer te wachten deze keer tot ik op zn minst weet en zie dat alles inorde is 

Dat je gestopt bent met alcohol drinken omdat jullie zwanger proberen te worden. Dat is meestal wel geloofwaardig ? Al zullen mensen daar ook wel weer een mening over hebben. 

Bij mij wisten mensen wel dat we de wens hadden, dus ik zei in de eerste weken dat ik ovuleerde en dus niet wilde drinken!

Begrijp wat je bedoelt maar probeer te zeggen dat ik denk dat geen enkel excuusje zal werken.. en dan zou het jammer zijn als ze er op deze manier achter komen. Het is toch leuker om het gewoon aan te kondigen. Zou ook proberen positief te zijn, heb zelf ook een miskraam gehad de 1e keer. Dat hoor je vrij vaak bij de 1e keer. Daarna 3 goede zwangerschappen gehad met 3 gezonde kindjes. 
excuusjes zoals blaasontsteking en ovulatie zijn niet erg geloofwaardig ;) ik denk dat iedereen meteen denkt die is zwanger 

Juist omdat je omgeving weet dat je zwanger (probeert) te worden is het toch juist makkelijk een excuus te verzinnen?! 
Geef gewoon aan (wat heel normaal is trouwens want ik dronk ook geen alcohol al VOOR het echte proberen om zo helemaal rein te zijn voor de zwangerschap) dat je nu juist in deze periode niet wilt drinken. 

Terug
Bovenaan