6 weken zwanger en familiefeest

Pff wat gezeur beste gewoon alcoh vrij apretief  overleg dit met de gene van de bar en als jij wijn besteld krijg je wat anders of anders zeg het maak geen punt van

Mijn familie wist destijds ook dat we zwanger probeerden te raken, en mijn partner en ik waren het vanaf het begin eens dat we beiden geen alcohol meer zouden drinken tijdens het proberen (en ik uiteraard ook niet nadat het geslaagd was, haha). Zou positieve effecten hebben op de vruchtbaarheid (ook van de spermakwaliteit!), dus als je partner mee wil doen zou je er ook zo'n verhaaltje van kunnen maken ;-)

Gezeur? Ik denk dat iedereen vrij is van vragen te stellen hier, niet? Als ik zeg dat ik het nog niet wil vertellen dan is dat zo en vraag ik dus gewoon tips hoe ik het wel kan oplossen, het is bij hen thuis dus zomaar effe aan de bar gaan zeggen gaat nogal moeilijk ? aan de mensen die wel serieuze antwoorden geven dankjewel! 

Ik zei gewoon dat ik hoofdpijn had en alcohol vaak een trigger is om het nog erger te maken, gooi er dan nog tegenaan dat je een kleine kater hebt en niemand heeft het door;)

Ik zou eerlijk zijn. Heb meerdere miskramen gehad en de steun van ouders is hierin heel belangrijk geweest. En het maakte ze misschien wel extra blij toen de zwangerschap wel goed ging. Na elke goede echo konden we dat vast met ze delen 

Werken was bij mij altijd goed excuus, ik werk in de zorg. Dus ik zei altijd 'moet morgen werken, dan drink ik liever niet' haha.. weet niet of je dat excuus kunt gebruiken?
Anders zeg je dat je de volgende dag vroege plannen hebt om op pad te gaan en je graag fit wil zijn..
anders staan hierboven nog andere goede tips ;)

Kun je niet de gastvrouw op de hoogte stellen? Kun je appelsap met water vragen, of regulier alcoholvrije wijn /bier aan haar (of hem) en denkt de rest dat je drinkt.
Of inderdaad aangeven dat drinken op een lager pitje staat omdat je een wens hebt, en dat zij het als eerste zullen horen als er iets te vertellen is. 

Terug
Bovenaan