6 weken zwanger, werkgever doet moeilijk

Gefeliciteerd met dit kleine wonder.
Ik zou de bedrijfsarts inschakelen en even contact opnemen met het UWV.
 
Je werkgever beslist niet of jij kan werken. Sterkte
 
Gefeliciteerd!
Vertel je werkgever maar dat HIJ moet wachten tot je een verklaring van je VK hebt. Je kan je werknemers niet zo behandelen. 
Je kan in de tussentijd altijd nog voor een andere baan zoeken, ik zou in ieder geval niet bij zo'n rot werkgever willen werken.
Veel succes!
 
Wat een moeilijke situatie. Maar ziek is ziek. Als jij te ziek bent om te werken, dan is dat gewon zo. Als jij gewoon doorwerkt, zal je werk er ook onder lijden dus ja... Helaas zijn er in Nederland, waarin we naar eigen zeggen zo vrouwvriendelijk zijn (ahum) nog steeds werkgevers die geen rekening houden met zwangere vrouwen.
Kortom: wees duidelijk, het gaat nu niet... ik meld me ziek. Vraag bij de VK gelijk een zwangerschapsverklaring aan. Gaat je werkgever moeilijk doen, kun je altijd nog rechtsbijstand hulp gaan inroepen.
 
Hoi, gefeliciteerd! 
 
Ikzelf ben ook 6 weken zwanger nu en ik werk in de bouw als schilder. Mijn baas was zeer ontevreden met mijn zwangerschap....ik kom net van bij de arbeidsgeneesheer omdat ik van de huisdokter er zo snel mogelijk heen moest, dik tegen de zin van m'n baas.
Ze hebben mij meteen van de werkvloer geschrapt wegens een te hoge risico voor de baby. Ikzelf voel mij verschrikkelijk schuldig want mijn baas zit tot over zijn oren in het werk. Maar uiteindelijk moet je inderdaad naar je baby en jezelf kijken, dit is nu even veel belangrijker. En hij zal inderdaad nog een eind kwaad zijn maar uiteindelijk waait dit ook wel over denk ik dan. 
 
Belangrijkste is denk ik nu zorgen dat je een afspraak maakt met de bedrijfsarts. Zodat die duidelijk kan maken aan je baas dat je op het moment niet kan werken en dat er gewoon bekeken wordt wanneer en of je wel weer (gedeeltelijk) kunt werken.
 
Nee dit mag jou werkgever niet doen. Ik ben nu ook 6 weken zwanger dit weet nog niemand (zwanger via IVF) ik wil het pas kenbaar maken na de NIP test. 
Je kan behoorlijk ziek zijn in het eerste trimester hier moet echt rekening mee worden gehouden denk nu vooral aan jezelf en je kindje.
Gefeliciteerd met jou zwangerschap
 
Nou, bijna een jaar later is mijn contract niet verlengd. Mijn baas is moeilijk blijven doen tot mijn officiele zwangerschapsverlof. Hij verzon iedere keer weer andere rotklusjes om te doen achter de rug van de bedrijfsarts om.  Uiteraard heb ik deze geweigerd en doorgegeven aan de arts. Ik kreeg met de kerst te horen dat mijn contract niet verlengt zou worden en dat ik na mijn zwangerschapsverlof ook niet meer hoefde uit te werken.  Ik sta nog steeds met de werkeigendommen te kijken omdat ik deze niet met een kinderwagen 3 kwartier verderop kan wegbrengen. Ben blij dat ik er vanaf ben en vooral naar jullie advies heb geluisterd om te kiezen voor mezelf en de kleine. Me bink is nu bijna 4 maanden oud en ben enorm trots op wat we samen al bereikt hebben.
 
Terug
Bovenaan