6mnd oud en zoooooooo slecht drinken

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik zit echt even met mijn handen in het haar. Guusje is as. woensdag 6 maanden en ze zou 'volgens de norm' 4x 200cc moeten drinken, een fruithap en een groentehap en het liefst ook nog brood ofzo.
Nou, het probleem bij ons is als volgt. Van de flessen die ik aanbied, drinkt ze hooguit 90cc maar meestal maar 50cc, fruit eet ze niet meer en van de groente eet ze nog maar de helft.
Ze krijgt dus veel te weinig vocht binnen, ipv 800cc zit ze nu op 400cc max. Ze heeft de afgelopen dagen ook een aantal keer flink overgegeven. We hebben  het CB gebeld, naar de  huisartsenpost geweest, eigen huisarts gebeld, maar niemand helpt ons.
We krijgen steeds de mededeling dat ze zo vrolijk en levendig is, dus er zal wel niet zo veel aan de hand zijn. Wanneer moet ik me echt zorgen gaan maken en heeft iemand een tip om haar te laten drinken? Zou ik zomaar op een ander merk voeding (nu Nutrilon) kunnen overstappen zodat de smaak anders is?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen of mijn zorgen een beetje kan wegnemen.

groetjes, Letty

Oe, lastig..........
Als ze vrolijk en levendig is...........tja, een dooddoener maar ik denk wel waar.........plast ze nog voldoende?
Ik zou niet zomaar overstappen op een andere voeding! Dan ben je denk ik nog verder van huis...........
Zou het zo kunnen zijn dat ze in een sprongetje zit, dan eten die ukkies tijdelijk wel wat minder...................ik weet niet hoelang dit probleem al bestaat? Dat is het eerste wat in mij opkomt, rond 6 maanden zit namelijk weer een sprong waardoor kindjes tijdelijk minder eten...........
Maar goed als dit probleem al langer bestaat............
Met andere woorden, ik weet het ook niet zo goed.
Als ik jou was, zou ik het nog even een paar dagen aankijken en echt aan de bel gaan trekken als ze niet meer genoeg plasluiers heeft............

Sterkte ermee!!!
Gr. Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008

Hoi Rimke,

Tja, plasluiers heeft ze wel, wel minder dan normaal. Maar ze heeft er nog wel een stuk of 5/6 op een dag. Ik weet ook dat ik me wat dat betreft niet zo druk hoef te maken. Maar ze dronk altijd zo goed! Ik kon er de wekker op gelijk zetten en ze sliep ook gewoon van 20.00 tot 6.30. Nu moet ik er minimaal 3x per   nacht uit, de ene keer voor de speen, en rond 3.00 toch echt voor een fles. Nu ik weer volop aan het werk ben....het is toch niet echt mijn hobby om er 's nachts vaak uit te moeten...hahaha
Maar goed, ik zat ook al aan een sprongetje te denken, maar hoe lang duurt deze sprong??? Het rommelt al bij d'r sinds kerst. Ik kan me niet voorstellen dat het 4/5 weken duurt....maar misschien ook wel...pfffffff.

Maar een tip om meer vocht naar binnen te krijgen? Heb jij er niet een?

groetjes Letty

Hoihoi,

Erg vervelend voor jullie zeg. Ik ken het probleem. Onze Evy heeft ook al vanaf geboorte van die pieken en dalen in haar eet- en drink gedrag.
Ik weet niet of je verse producten of potjes geeft; anders hier eens mee combineren.
Verder vooral blijven aanbieden. En je kunt haar ook water, lauwe thee of diksap aanbieden. Andere smaak......
Of wat magere yoghurt of een danoontje, daar zit ook vocht/melk in.
Qua nachtfles kan ik helaas niet helpen, dat heeft Evy nooit gehad.
En wat ook heel belangrijk is; en dit heeft mij veel moeite gekost, maar toen ik het eenmaal kon, veranderde alles meteen. zo leek het tenminste -->
Probeer er rustig onder te blijven. Als jij al tijdens het drinken zitten te "stressen" van hoeveel ga je nu weer drinken, pikken die kleintjes dat moeiteloos op en schieten daarvan ook in de stress.

Veel sterkte,
Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi Letty,

heel herkenbaar. Heb hier vorige week ook een topic over geopend: hoeveelheid drinken bij 6 mnd. Adviezen/tips? (Zoiets in ieder geval).
Ook iets voor kerst begon het, ook met slecht slapen.
Voor het slechte slapen geven we nu Kindival van VSM. Ben geen voorstander van pilletjes oid, maar het werkt echt bij ons en ik kan ook weer slapen. Pas een keer vergeten en dachten o, het kan wel een keer. Maar nee, dus. Weer 3x eruit....
Het leek wel of het door dromen kwam, ze werd dan huilend wakker. Speen erin en klaar. Maar na 2 uur kon het weer raak zijn.

Voor het drinken zijn we overgestapt op dikke papflessen. Dus gewoon melk, maar dan dmv rijstebloem/granenpapje/fruitpapje er een hele dikke pap van maken en met een L-speen (difrax) en drinken maar. Voor sommige papjes, bv. granen, hebben we de speen nog iets groter gemaakt...
Tgaat prima hier! We noemen het betonpap, dus het is echt dik... ze eet nu wat minder fruit/groente/brood, maar vocht vind ik nog belangrijker.

Succes ermee!

Hoi Letty,

De sprongen duren idd lang rond deze leeftijd............zucht............er staat ook duidelijk vermeld in mijn eigen oei ik groei-bijbeltje dat etentijden en slaaptijden een chaos kunnen worden...........
En wat marciris zegt, probeer rustig te blijven, hoe lastig ook, want ze voelen het feilloos aan........kan me maar al te goed voorstellen dat je je er grote zorgen over maakt, maar als ze meer honger of dorst zou hebben zou ze zich wel melden. Zolang ze geen koorts heeft, goed blijft plassen en vrolijk is.......................zucht.
Ik heb geen tips, als je haar meer limo en zo gaat aanbieden, gaat ze ook minder eten omdat haar maagje dan vol zit met vocht.........en dan heeft ze geen plek meer voor iets meer voedzamers.........ik zou gewoon melk aan blijven bieden, zitten ook nog goede groeistoffen in die in limonade en thee dan weer niet zitten.........maar idd, in danoontjes, een lekkere pap met banaan, zitten wel weer goede groeistoffen........

Ik denk/vrees dat het een fase is...............hou vol!!!
Sterkte ermee!

Liefs Rimke

Hoi Letty.
Mocht het niet een groeisprongetje betreffen (tja, wanneer weet je dat??) dan zou ik je aanraden om naar een osteopaat te gaan. Onze jongste had na haar geboorte ook geen zin om te drinken. Ze werd door de verl.k. de huisarts, het cons.b. etc nagekeken, maar die konden ook geen oorzaak vinden. Ik moest het maar mee doen. Maar ja.. die poepluiers werden al groener..
Uiteindelijk na 5 weken medderen, kreeg ik van iemand een adres van een osteopaat in B'karspel. We zijn 2x een kwartiertje heen geweest. Je zag amper wat hij deed, pakte haar hoofdje heel voorzichtig vast en ging een beetje naar links en naar rechts...  Er komen verder geen pilletjes of kraken aan te pas. Kennelijk heeft ze tijdens haar geboorte even klem gezeten met haar hoofd en is het eea. klem komen te zitten. Al na de eerste keer ging het drinken al stukken beter en na de tweede keer heeft ze geen terugval gehad. Sindsdien drinkt ze heel goed en groeit ze als een tierelier (meer in de breedte dan in de lengte, ha, ha..)
Succes en sterkte
Gr. Mamajo.

Hihihihi!
Mamajo! Wat lees ik nou! Woon je in B'karspel!!!
Ik ben geboren en getogen in G'broek.............een echte streekse dus...........
Woon nu wel aan de andere kant van het land, maar mijn ouders en broertje wonen er nog...............
Gr. Rimke

Terug
Bovenaan