6mnd oud en zoooooooo slecht drinken

Hallo Letty,
Ik herken heel veel in je verhaal; onze Noud is nu ruim 5 maanden, en eet en drinkt sinds vorige week bijna niets, terwijl hij normaal een echte hongerige baby is, dronk normaal ruim een liter, en at een flinke portie fruit en groente.
Bij alles wat ik hem wil geven, draait hij zn hoofd weg.
Bij ons ook dokter en cb ingeschakeld en die zeggen hetzelfde, levendig, genoeg plasluiers.....dus niets aan de hand.
Ik hoop dat dit inderdaad een fase is, want ik word er behoorlijk onzeker van.
Hij kan wat hebben zullen we maar zeggen, hij heeft flink wat reserves opgebouwd....en probeer in ieder geval "voldoende" melk  te geven, met 3 halve flessen ben ik tegenwoordig al blij.
Succes ermee!
Jacky

Hee Jacky,

Ik denk dat we Rimke moeten volgen en aanvaarden dat het een fase is. Mijn moeder vertelde mij dat mijn broer en ik bij het doorkomen van tanden ook altijd zo waardeloos dronken en een beetje uit ons doen waren. Ik weet niet of Noud ook al tanden krijgt.
Ik merk overigens ook aan Guusje dat ze nieuwe dingen doet. Ze "ba ba ba't" in plaats van in het wilde weg met klinkers strooien, ze rolt zich nu goed om (kan alleen nog niet terug....kan ik weer helpen...) en ze blaast! Te geestig om te zien en horen.
Dit hoort volgens mij allemaal bij de nieuwe sprong. Ik heb Oei ik groei maar erbij genomen en ik kon deze veranderingen wel plaatsen in deze periode.
Misschien dat Noud ook wel aan zijn sprong is begonnen. Ik zal je dan vast waarschuwen...hij duurt bij ons nu al een week of 4...

Nou succes ermee!

groetjes Letty

Hoi Letty!

Wat vervelend zeg dat je geen medewerking krijgt van de medici...
Ik word er een beetje boos van. Waarom heeft je kindje overgegeven? Of teruggegeven? Het veranderen van merk is niet verkeerd hoor (zo leert je baby al andere smaak) maar ik geloof niet dat dit een oplossing voor je is. Is je beebje verkouden? Dan drinkt t niet lekker. Misschien blaasjes in de mond?
Hier wat suggesties: kamillethee? water? met een lepeltje geven?sinaasappelsap?
Om de vochtgehalte op peil te houden zijn er van die zakjes met 'zout' met een fruitsmaak (oplossen in water)  Bij diarree wordt t vaak gegeven om aan te sterken. Hier wordt t vaak voorgeschreven bij kleintjes in de zomer bij overgeven/diarree vochttekort.
Maarja, als je kindje niet wil drinken...
Gelukkig dat de plasluiers normaal zijn. Misschien hoef je je helemaal geen zorgen te maken, ik weet t niet. (gelukkig) niet meegemaakt met m'n ukjes.
Heel veel succes!!!
groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan