7 maand en 1 week oud, en nog niet rollen??

A

Anoniem

Guest
Jasmijn rolt nog steeds niet, wel op haar zij maar valt dan terug naar de rug. ook snapt ze nog niet als ze op de buik ligt als ze dan moe wordt van het hoofd om hoog houden dat ze haar hoofd ook kan neerleggen. als gevolg dat ze dus begint te krijsen!

wel kan ze goed staan als ze onze vingers/handen vasthoud en vind dan springen heel erg leuk.
ook als ik haar soms op de bank neer zet tot zitten, blijft ze al redelijk tijdje zitten zonder te vallen.

echt lachen met geluid is hier ook nog niet bij, ja soms!

is dat erg?

of moet ik me hier gewoon maar niet druk omgaan maken?

liefs Wilma en Jasmijn

weet niet of het  erg is, zou je aan CB kunnen vragen. Vls mij is het gemiddelde rond 6mnd. Zijn er die gem omhoog halen en naar beneden. Dan zit je dochtjerte misschien bij 1e groep? Je zou wel kunnen oefenen, door als ze op haar zij ligt, licht te duwen op haar heupje en te pogen haar zwaartepunt naar voren te halen (hand dus iets naar voren bewegen). En als je je echt zorgen maakt, neem dan een keer contact op met een kinderfysio. Die kan ook eens meekijken en tips geven?!
En doorhebben dat je je hoofd kan neerleggen als je op buik ligt en moe wordt, duurt vls mij bij alle baby's lang! Jaap draait wel en ook al terug, maar in z'n bedje bijv niet (waarom?) gevolg piepen als hij moe wordt (en moe issie al anders gaat hij niet naar bed he).
Wat lachen betreft: ene kindje maakt meer en sneller geluid dan andere kindje. Kan me voorstellen dat je t graag wilt, maar komt vanzelf toch?!!
Succes met alles.
Groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

ik moet deze maand toch weer naar het cb en moet dan deze keer bij de wijkverpleegkundige zijn, dus zal haar wel even vragen.

ja we helpen Jasmijn idd ook wel. en dan draait ze heel gemakkelijk, net alsof ze het niet door heeft ofzo dat ze het wel kan!

dank je wel voor je reactie, liefs Wilma

ik zou me niet druk maken, als ze nou helemaal niets deed (niet op haar zij gaan liggen, hoofd niet optillen) dan zou ik me druk maken.

Maar je schrijft dat ze aan de vinger staat en springt, dat doet die van mij weer niet. Ze stoppen allemaal hun energie weer ergens anders in.

groetjs
Chris

ik zou me niet druk maken, als ze nou helemaal niets deed (niet op haar zij gaan liggen, hoofd niet optillen) dan zou ik me druk maken.

Maar je schrijft dat ze aan de vinger staat en springt, dat doet die van mij weer niet. Ze stoppen allemaal hun energie weer ergens anders in.

groetjs
Chris

Berend is ongeveer even oud en rolt ook niet (zitten en lachen gaat wel heel goed).

Ik maak mij er eigenlijk nog geen zorgen om. Maar nu jij dit hier zo schrijft... ik zal het binnenkort ook eens navragen bij het cb.

Niet erom druk maken hoor!! Fenna draaid nu ongeveer drie weken haar om.
Zo van de ene dag op de andere dag.  (volgende week 7 maanden).
Ze kan nog niet terugdraaien dus dan piept ze even en dan kom ik tot de resque!! haha.
Op de bank zitten gaat met steun van ons. Zelfstandig zitten duurt nog wel even bij haar denk ik.. Wel staat ze stevig (aan de hand!!) en brabbeld er op los.
Maar als ik sommige verhalen van andere moeders hoor denk ik ook wel eens van dat kan die van mij nog niet...Ieder kind doet het op zijn eigen tempo.
Als Jasmijn echt helemaal niet beweegt dan zou ik me zorgen maken maar volgens mij doet ze dat wel, toch??
Groetjes, Alida en Fenna.

hoi,
ik zou me er echt niet druk om maken. Ik heb van mijn eigen situatie geleerd dat elk kind zijn eigen tempo heeft. Mijn kind is nu bijna 7 maanden en kon dan al wel omrollen toen hij al 4 maanden was. Alleen recht op zitten kan hij nog niet zelfstandig, terwijl die van een vriendin van mij jonger is en het al wel kan. Ik zou me er echt niet nerveus om maken hoor.

Terug
Bovenaan