7 maanden en nog 4 flessen

Hallo,
Ik weet even niet meer wat te doen.
Mijn zoontje heeft nu het volgende schema:
7 uur; papfles 180cc
10 uur; fruit
12 uur; brood met fles 180cc
15 uur; koekje
17 uur; groente met fles 180cc
's avonds nog een papfles 180cc

Ik wil eigenlijk van die vierde fles af omdat ik rond etenstijd toch altijd in de knoop kom met de 3e fles. Als ik hem alleen groente/toetje geef en een fles, dus geen papfles. Dan komt hij 's nachts weer. Is het normaal dat hij naast alles wat hij al eet nog 4 flessen krijgt?

Alvast bedankt voor tips!

D. krijgt 3.5 fles..
7u 180/6
9u fruit
11.30u boterham en fles 180/6
15u soepstengel en drinken (wat hij nog niet wil)
16.30u groente en fles 90/3
19u fles 180/6

Zou de papfles proberen te vervroegen..

Eline is volgende week 7 maanden.
Bij ons gaat het zo:

07:00u fles (180+6)
10:00u fruit
11:00u fles (180+6)
13:00u brood
15:00u fles (180+6)
18:00u groente
19:00u fles (180+6+rijstebloem)

Ik heb zelf nog niet het idee dat ze een fles minder nodig heeft. Ze drinkt elke fles nog helemaal leeg. Vorige week moesten we zelfs de eerste fles groter maken (210+7) omdat ze het niet redde tot 11:00u. Toen deden we het fruit 's middags, nu doen we dat al 's ochtends en is de eerste fles weer gewoon 180+6.

Zo zie je maar weer: elk kind is anders ;-)
Ik verwacht eigenlijk dat het straks vanzelf gaat, dat ze dan meer gaat eten en minder hoeft te drinken (qua flessen dan).

Succes!

Als je nu na de groente ook een toetje geeft(als je dat nog niet doet tenmiste) de fles dan idd weg laat,
En dan de laatste fles iets vervroegen en dan bv een pyamapapje geeft van 250ml, is iets meer en dus zwaarder..
Zo heb ik dat ook gedaan bij alysha, zo krijgt ze toch genoeg vocht binnen en slaapt lekker door!!
Alysha krijgt:
07:00 fles 180 met boterham
09:30/10:00 fruithapje
12:30/13:00 bordje pap
15:00 broodkorstje met thee
17:30 groente met soms toetje (ligt etasn of ze nog honger heeft)
19:30 pyamapapje 250 ml
Dit werkt bij haar gelukkig perfect

Ow ja ik merkte bij alysha dat ze de gewone melkfles niet meer interesant vond dus vandaar dat ik wat meer dikker pap geef anders drinkt ze het niet, en bij de eerste fles het brood, zo heeft ze er nog wat vast voedsel.bij en nu.drinkt ze die wel helemaal op

Nou hier zaten we nog op 5 flessen, dus ben pas sinds kort over op 4 flessen, ook omdat er nu een fruithapje en groentenhapje, boterhammetje bij zijn gekomen, maar ze is het daar nog niet helemaal mee eens. Ze is ook nie te zwaar dus ik maak me er niet al te druk om, maar je bent wel veel bezig meyt voeden, dat viel mij ook al op.

Dank voor jullie reacties.
@ Til71; wat bedoel je met veel bezig met voeden? Dat ik zo veel momenten op een dag heb waarop hij wat krijgt?

Hij wordt helaas nog steeds wakker 's nachts ;-( Dus vanavond maar lekker vroeg het mandje in.

Sinds een week de 4e fles verruilt voor brood met vegasmeerworst, hij wordt snachts niet meer wakker en is zooo vrolijk! Echt een aanrader, duurde ff voordat ie eraan gewend was, maar nu gaat het supergoed, soms verruil ik zn middagflesvoor een bordje pap

Terug
Bovenaan