7 maanden en nog 4 flessen

Hier gaat het zo en dan gaat tot nu toe perfect!

7.15 uur: fles 180/6
9.00 uur: fruithap
11.30 uur : fles 90/3
12.15 uur: bord pap
15.00 uur: water + broodkorst
16.30 uur: fles 90/3
17.00 uur: avondeten
19.00 uur : fles 180/6

Mijn meisje laat vaak wat van de flessen staan. Eten gaat goed dus vandaar voor het eten nog wel even wat drinken. Ook de laatste fles drinkt ze niet op. Ze slaapt wel de hele dag door. Ik merk dat het bordje pap haar lang verzadigd houdt.

We worstelen hier even vrolijk verder met een goed schema.

Wat ik bedoel dat er veel moment zijn dat je wat in het mondje schuift.

7:00 fles 180ml (gaat niet helemaal op)
rond half 11 fruithapje (indien wakker en hongerig zo niet dan gaat die na de groente, sinds twee dagen achter gekomen dat dat beter werkt)
rond 12 uur 180ml half uurtje later boterham
rond 16:00 fles 180ml
17:00 groente daarna fruithapje
23:00 150ml papfles (als we die naar voren schuiven dan wordt ze 's nachts wakker, dus dat gaat nog niet lukken, ik wil deze wel langzaam naar voren halen).

Ons monstertje heeft altijd meer trek gehad aan het einde van de dag, dus vandaar dat we aan het einde van de dag meer moeten aanbieden. Maar daar ben ik ook pas sinds heel kort achter en het was eigenlijk wel ogisch.

Blijft lastig die voedingsschema`s. Onze zoon kreeg nog 5 x melk per dag maar sinds deze week 4 x. Dit is ons schema nu ongeveer:
7:00 bv
9:00 fruit
12:00 180+6
15:00 diksap met broodkorst
16:30 warme maaltijd
19:00 bv
22:00 180+6

Pap lust hij niet dus ik wil beginnen met wat meer brood binnenkort.

Succes!

Hier is het nog voornamelijk bv, 5 keer per dag.
En we geven hem stukken fruit en groente om te onderzoeken. Op het kdv krijgt hij een fruithap na de melk.

Een stuk minder vlot dan wat ik hier lees. Met de rapleymethode gaat alles op tempo van het kind en hoeft hij pas met 1 jaar op 3 maaltijden te zitten. Het is nog pure BIJvoeding bij ons, niet vervangend.

Wij hebben tot zeker 10 maanden een vierde fles gegeven. Hij kwam ook anders 's nachts. Hij melde zich elke keer rond half 10 tien uur voor die fles... zo ineens was het voorbij en hoefde hij m niet meer! Lekker geven dus als ze het nodig hebben!

Ik geef Sarah om 7 uur een papfles, tussendoor fruit, 11 uur fles (180/6), om 15 uur een groentehap en vrij snel dr achter aan een fles, dan kijk ik wat ze opkrijgt, en om 19 uur krijgt ze de laatste papfles. Tijden varieren nog wel eens. Ik probeer dr ook diksap te geven, maar dat wil ze niet. En brood/koek vind ik nog een beetje eng, mn zoontje is een keer bijna gestikt in een koekje. Dus ben dr n beetje huiverig van.

Op dit moment krijgt elay 3 flessen

6u fles 180 cc+ rijstebloem
9.30 fruithap met liga ( heel potje)
12u 1 snee brood (met korstjes)
14u bordje pap met fruit of fles 180 cc
17u groentehap (heel potje)
20u papfles 250 cc

Soms heel soms rond een uur of 12 nog een flesje als ie wakker wordt, vaak niet.

Hij eet alles met liefde!

Terug
Bovenaan