7 maanden en nu! 3flessen,2flessen,broood.HELP

Onze zoon is nu 7 en halve maand en volgens het cb moeten ze dan aan de 500 ml per dag komen, en alles wat ze meer krijgen is mooi meegenomen.
Hij krijgt bij ons nog 3 flessen, fruit, groente  en soms nog iets tussendoor van liga en sap of een danoontje.
ik dacht eigenlijk dat ze nu nog 3 flessen nodig hadden, daar ben ik nog niet zolang mee bezig trouwens. Dus 2 flessen is bij ons nog geen optie.
Groetjes
Sandra

Als ik dit allemaal lees dan krijgt ons ventje   (nu 7,5 maanden) volgens mij wel erg veel (overigens is het CB degene die ons dit menu aanpraatte):
08.00 Fles van 200 ml
10.00 fruit
12.00 sneetje brood met smeerkaas en diksap
14.00 Fles van 200 ml
16.00 Fles van 200 ml
18.00 Avondeten (groente en fruit, meestal zelf bereid anders potje voor 6 maanden)
20.30 Papfles 200 ml.

Moeten volgende week terug, ga het maar eens bespreekbaar maken: hij is ruim 73 cm en weegt 9,5 kilogram!!!! (Is lang, maar niet dik)

ons zoontje is 8 maanden oud en zijn schema is als volgt:

09:00 uur pap (180 ml + bambix)
10:30 uur boterham met smeerkaas
12:00 uur fruit
15:00 uur fles 240 ml
18:00 uur warme maaltijd
21:00 uur fles 240 ml

maar pap bevalt hem niet altijd dus misschien dat ik pap maar weer vervang door een fles melk ofzo, die drinkt ie wel.

Tussendoor krijgt ie liga en/of rijstwafel maar dit krijgt hij niet op vaste tijdstippen. Vaak als ik zelf een tussendoortje pak ofzo. Verder heb ik iedere dag een klein fles met 150 ml water die ik hem de hele dag aanbied.

wat een grote verschillen zeg, ook qua gewicht en lengte van de kleintjes.
Mijn dochtertje is nu 6,5 maand. 2weken geleden bij cb geweest (bij 6 maanden dus) en toen was ze 66 cm en 7280 gr. Precies gemiddeld volgens hun.
Haar schema is:
0800 fles melk 200 ml
1100 boterham met smeerkaas en 125 ml roosvicee
1300 fles melk 200 ml
1500 fruithapje 100 gr
1700 groente, aardappel, vlees/vis 200gr en yoghurtje toe
2100 fles melk 200 ml

Tussendoor krijgt ze een rijswafeltje en verder nix. Ik heb dit schema een beetje van de nutricia website. Daar hebben ze voorbeeld schema's van baby's van 4 maanden, 6 maanden, 8 maanden etc. succes allemaal,
gr. Daphne

Hoi,

Leuk hoor, al die schema's. Ik zat een poos terug met hetzelfde
probleem. Volgens het boekje van het CB moeten ze soms meer eten, dan
ze kunnen. Volg gewoon je gevoel. Niet teveel vragen en vertellen bij
het CB. Zij kennen jouw kind niet. Laat je vooral niet aan het
twijfelen brengen. Het gaat echt goed, als je je moedergevoel volgt.

Terug
Bovenaan