7 mnd maar boterham eten lukt niet

Hallo,
Tom wordt 25 januari 7 maanden en ik heb al eenpaar keer geprobeerd om hem een boterham te geven, maar het lukt niet. Hij spuugt het uit of gaat kokhalzen.
Ik geef een lichtbruine boterham en snij de korstjes ervan af. Dan in kleine stukjes met boter en smeerkaas. Voor de rest eet hij altijd alles graag. Alle soorten groenten en vlees en kip en vis, maar boterhammetje ...ho maar.
Hetzelfde geldt voor pap. Om hem toch granen te kunnen geven geef ik hem smorgens fruithapje met granen en een flesje melk.
Hebben jullie tips hoe ik hem aan de boterham krijg? En wat moet ik hem geven om toch aan zijn benodigde hoeveelheid granen per dag te komen??
O ja Tom heeft nog geen tandjes. (misschien heeft dat ermee te maken?)
Bedankt alvast!
Natasha

Ik heb een dochter van 13 maanden en die eet alleen maar brood met boter. Als ik er beleg op doe dan laat ze het staan. Je kan ook eerst proberen om alleen een broodkorstje te geven. Ik gaf haar in het begin zelf een korstje brood in haar handen waar ze dan mee kon spelen. Uiteindelijk stak ze het in haar mond en at ervan. Ze had toen ook nog geen tanden, die heeft ze namelijk pas vanaf ruim 11 maanden.
En hier wel een echte pap eter. Heb je weleens de melkpap van bambix geprobeerd. Die van 8 maanden is met appel en smaakt best lekker. Je hoeft er dan alleen water bij te doen.

Succes

wees niet meteen bang dat je zoontje te weinig krijgt het brood is nu eigenlijk alleen maar oefenen.
Wat je naar mijn mening beter kan doen is hem juist de korstjes alleen geven, geef hem dat gewoon in zijn handje dan heeft hij zelf invloed op hoever hij dat in zijn mond stopt.
Zo kan hij er een beetje op sabbelen en krijgt ie ook wat binnen.
Nu stop je iets in zijn mond en juist het zachte gedeelte van het brood klontert snel tot een balletje in zijn mond en daar kan hij nu nog geen weg mee.
Martine

Hoi,

ik geef onze zoon (14-06-2007) alleen nog maar korstjes om te proberen. Dat zachte brood vind ik zo eng, want het lijkt wel of ze erin stikken.Verder geef ik hem altijd eerst bv en dan pas brood omdat hij anders veel te gulzig is. Anders raakt hij alleen maar gefrustreerd.

Groetjes van Marloes

hoi hoi,
ik ben met mijn dochter (6 mnd) nog niet bezig met het laten wennen aan brood, maar ik ga dit waarschijnlijk straks wel doen door het brood in de melk te dopen, tip van een vriendin, bij haar zoontje werkte dit uitstekend. En inderdaad, geef 'm een korstje in zijn handjes kan hij zelf uitvinden wat hij er mee kan doen.
Succes.
Mirjam

Hoi,

Mijn zoon is van 1 april en moest ook met zeven maanden al beginnen ging bij hem ook niet, we hebben er veel melk over gedaan over z'n boterham dat hij het vaste voedsel wel proefde en steeds minder melk over z'n boterham, we zijn nu 9 en halve maand en hij eet sinds twee weken een boterham zonder melk erover en zonder te kokhalzen, onze zoon was er dus nog niet aan toe om een boterham te eten en we hebben hem alle tijd gegeven.
Voor alles staat een tijd geef hem die niet ieder kind is het zelfde,

Groetjes

Hoi Hoi,

Ik ben bij ons Linde met ca. 6 mnd begonnen met brood. Op het CB zeiden dat ik eerst moest oefenen met korstjes van oud brood (vers brood even uit de zak halen en op de aanrecht neerleggen, of van een of twee dagen oud) dan is het wat kruimeligger en niet zo klef.
Dit heb ik een aantal weken gedaan, toen langzaam ook de binnekant van het brood in stukjes gesneden en gegeven (dit ging nog niet zo, kokhalzen) en daarna met wat boter en smeerworst of smeerkaas op een vorkje gegeven en na een week ging het ineens goed en nu eet ze een hele boterham met beleg.
Het heeft even tijd nodig maar nu geniet ze volop.

gr. mech (Linde is van 2 juni 2007)

Hoi,
Ik ben bij Veerle (8 maanden) een maand geleden met brood begonnen. Wij zijn niet met de korstjes begonnen maar gelijk met het brood. Ik smeer een boterham met smeerkaas en snij het dan in hele kleine stukjes en op deze manier eet ze een hele boterham op, wel zonder korst. Veerle kauwt erg goed op een stukje brood en slikt het dan pas door. Ik zou als ik jou was gewoon even stoppen met brood geven, wie weet lukt het over een maandje wel.
Succes.
Groetjes,
Floor

Terug
Bovenaan