7 mnd maar boterham eten lukt niet

Hoi,

Ook wij moesten (of mochten) met 7 mnd met boterham beginnen van het CB. Maar dit ging absoluut niet. Broodkorstje ook niet, gooide meneer gewoon weg. Met 8 mnd nog een keer weer geprobeerd en toen ging het goed. Onze zoon is nu 9 maanden en eet tussen de middag 1,5 tot 2 boterhammen met smeerkaas of smeerworst.

Een tip heb ik dus niet echt, maar wij hebben er niet echt een drama   van gemaakt. Het komt vanzelf hoor dat brood eten!

Beste allemaal,

Dank jullie wel voor de tips! Ik ga morgen weer eens beginnen met een korstje wat ik in de melk doop en kijk hoe dat gaat en van daar zie ik wel verder.
Vanmorgen heeft hij wonder boven wonder zijn pap helemaal opgegeten. Weliswaar met een twijfelachtige frons boven zijn ogen, maar toch .. het is erin gegaan en erin gebleven :)

En misschien gaat het met het brood eten net zo..misschien gaat het over een maandje wel ineens.

Meneer vraagt nu om zijn avondeten dus ga ik maar snel aan de slag!

Bedankt, meiden!!!!
Liefs Natasha

Ik las net dit item pas op het forum maar ik wilde toch nog even reageren. Wij zijn pas vorige week begonnen met het geven van een boterham tussen de middag. Het leek ons slim om even te wachten tot de twee kleine tandjes die hij nu heeft ietsje meer aanwezig zouden zijn. Ons zoontje is nu 8 maanden. Het gaat prima met het brood, wel heeeel langzaam hoor, echt klein stukje voor stukje, maar hij vindt het wel heel lekker. Ik denk dat het wel uitmaakt of ze al wat kunnen doen met hun tandjes of niet. Wij merkten dat we precies op het juiste moment aan brood zijn begonnen. Niet te vroeg. Hj heeft nu ook erg interesse sinds kort voor ons eten, dus het is extra gezellig dat we samen een boterham eten! Op de boterham doen we boter en jam of smeerkaas. En het brood is gewoon lekker stevig bruim brood. Hetzelfde brood als we zelf eten. We geven geen korstjes.

Hoi!

Volgens mij hoef je je over die hoeveelheid granen geen zorgen te maken! Ze zijn nog zo klein en moeten alles nog leren eten, dus grote hoeveelheden gaan er gewoon nog niet in. Ik liet mijn kinderen altijd kennis maken met brood door ze met een broodkorst te laten 'spelen'. Die stoppen ze dan in de mond, en zo leren ze de smaak van brood te waarderen. Overigens, misschien vindt 'ie de smeerkaas wel helemaal niks. Heb je al eens iets anders geprobeerd, bijvoorbeeld smeerleverworst, of alleen boter, of helemaal niks erop?!

Succes (en het komt allemaal vanzelf!)

Groetjes,
Karin

Terug
Bovenaan