7 voedingen per dag, maar zouden er 6 moeten zijn, iemand tips ???

Mijn dochtertje van bijna 4 weken zou officieel 6 voedingen moeten krijgen en ik zag op "het schema" vanaf 1 maand zelfs 5 !
Dit red ik echt helemaal niet, ze zit op 7 voedingen van 110 ml en die drinkt ze zo op !
Er zit ook totaal geen ritme in, de ene keer komt ze al weer na 2,5 uur (en rekken heeft echt geen zin want ze krijst anders de hele buurt bijeen) en soms komt ze na 4 uur.

Hoe krijg ik haar op 6 voedingen, of laat staan 5 ! Zou het helpen als ik haar per fles meer geef..?? Maar dan ben ik bang dat ze die helemaal opdrinkt en toch weer na 3 uur komt, en dan krijgt ze helemaal teveel binnen..

Bianca

Hoi Biasch

Ik ben benieuwd naar het antwoord , ook Nick eet erg veel is volgens mijn eigen weegschaal al ruim een 800 gram aangekomen in drie weken.
Kindjes mogen 150 ml voeding per kg lichaamsgewicht dus als je kindje 4 kg weegt mag hij/zij 600 ml voeding.

Nick komt daar ruim overheen komt de ene dag op ongeveer 7 voedingen en de andere dag op 6 voedingen gemiddeld per dag op 700 cc.

Ik benal overgestapt naar voeding voor hongerige babys en dat mn voor de nacht anders at hij echt teveel.
Dat is de enige tip die ik kan geven maar ben benieuwd naar tips.

Misschien komt het door de griep die we hebben gehad en zijn ze nu de schade aan het inhalen haha.

Groetjes

mmm mijn dochter is 11,5 week en krijgt gewoon nog 7 voedingen per dag.
probeer je niet blind te staren op schema's. ieder kindje is anders.

het ligt ook aan het gewicht van je kindje. ons kleintje is een tenger poppetje en redt het gewoon nog niet om minder te eten. ze krijgt om de 3 uur overdag. 's nachts red ze 1 keer met 5 uur ertussen.

gezien haar leeftijd zou er ook overdag al 4 uur tussen mogen zitten, maar dat red ze gewoon nog niet. ik heb het op het cb gevraagd en die gaven advies om gewoon te voeden, ze heeft het gewoon nodig.

Ik dacht dat het bij die kleintjes om het gewicht ging en niet om de leeftijd.
Maar goed Merel heeft ook heel lang 6 voedingen op een dag gehad.
Zij kon grotere voedingen dan 140cc gewoon niet aan. Dat spuugde ze letterlijk alles weer uit.

Ze dronk dus 6 flessen van 140 cc ipv   de 5 voedingen van 165 die ze zou mogen.

6 x 140 is 840cc en 5x165 is 825.
Aangezien ze die 6 voedingen toch niet alijd leeg kreeg kreeg ze op een dag niet meer dan ze mocht hebben.

Ik keek dus gewoon wat ze volgens het schema bij haar gewicht maximaal mocht hebben en deelde dat door het aantal voedingen dat ze kreeg.
Zo kreeg ze op een dag niet teveel binnen.
4 weken. Dan zijn ze nog zo klein.
Ik zou gewoon 6 voedingen blijven geven hoor.
Volgens mij kreeg Merel met 4 weken nog 7 voedingen. Weet het niet zeker meer.
IS en lijkt al zo lang geleden.

Ik zou dus zeggen kijk naar de hoeveelheid die ze maximaaal op een dag mag hebben en niet naar het aantal.
Sommige kindjes hebben langer wat extra's nodig dan de anderen.

o nog even die 150cc per kilo lichaamsgewicht is wat ze per dag nodig hebben. Niet wat ze maximaal mogen. Kijk maar op die pakken.
bij ik geloof 6 kilo mogen ze maximaal 1000cc. maar 6 x 150 is 900cc.

Verder heb ik MErel uiteindelijk op een voedign minder gekregen door van de 2e ochtend fles steeds een beetje af te halen en dan de andere flessen iets groter te maken.
Zo hoefde ik niet ineens te stoppen met een fles.
Op het laast kreeg ze om 10.00 nog ist van 60cc en dan rond 7.00 en  11.30 een gewone fles

Hoi

Ik heb van de wijk verpleegkudige begrepen dat het echt het maximale is wat ze mogen hebben hoor die 150 per kg lichaamsgewicht.

Ik wacht nu maar af donderdag 20 naar het cb en dan hoor ik het wel Nick is niet echt groot bij de geboorte 3410 gram , hij zit nu dus wel op 6 flessen maar mag dan 100 per fles hij heeft dan na e meeste flessen nog echt honger dus geef ik hem maar 120 cc per fles.

Hij is verder heel tevreden huilt haast niet , spuugt niet dus wat wil nog meer.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes

Richtlijnen zijn maar richtlijnen... Kindjes laten zich niet in hokjes proppen.
Wat je zou kunnen doen, gewoon een keer proberen 6 x iets groter flesje geven, binnen 2 dagen weet je of het 'werkt'. Red ze het niet? Dan gewoon weer haar eigen behoefte volgen. En een paar weken later gewoon weer proberen. Zo heb ik dat ook gedaan.

Mijn zoontje (grote kerel!) heeft ook altijd een voeding 'teveel' gehad volgens het schema, meldde zich om de 2-6 uur (geen regelmaat dus). Ben met 3 maanden van 6 naar 5 gegaan (advies: 2 maanden), ben met 6 maanden van 5 naar 4 gegaan (advies: 5 maanden). Opeens was hij er zelf aan toe en ging het helemaal vanzelf! Echt, die ukjes kunnen dat zelf zooooooo goed aangeven! Als ze er niet aan toe zijn, dan lukt het je niet.

Mijn ervaring is, hoe beter je luistert naar behoeftes van je kind, hoe makkelijk het gaat. En het komt echt wel goed. Ik ben dus een grote voorstander van voeden op verzoek...

Hoi

Het minimum is 150 gram per kg lichaamsgewicht. Maximum is 200 gram.
Onze zoon is 5 kilo, dus min 750 en max 1000. Hij drinkt per dag zo'n 900 op.
Dus prima.
Ook al is het een stevig ventje, 5 flessen redt hij nog net niet. 5e fles rond 21.00 uur. 6e rond 23.00 gaat dan nog zo'n 50 cc in. Hij tukt tot de volgende ochtend half 7.........

Geniet van je kindje. Ze geven zelf wel aan wat ze willen!!

gr Eva34

Terug
Bovenaan