7 voedingen per dag, maar zouden er 6 moeten zijn, iemand tips ???

hoi meiden,

ik ben echt zeer verbaasd over wat ik hier allemaal lees.
mijn zoontje is 6,5 week en krijgt 6 flesjes van 165, omdat hij er zelf geen 7 wil.
van het consultatieburo mag hij gewoon 7 flesjes hebben als hij dat wil.
ik mag de 6 flesjes zelfs nog verhogen naar 200 cc.
hij weegt nu ruim 8 pond en ligt netjes op schema qua groei.
het lijkt mij dus dat sommige kindjes hier erg weinig voeding krijgen en zeker niet te veel.
afbouwen naar 6 flesjes is zeker nog niet nodig nu en zeker niet naar 5.
succes ermee.

groetjes kwinty.

Ik weet niet eens hoeveel mijn dochtertje drinkt eerlijk gezegt. ze krijgt bv en ik leg haar aan wanneer ze komt ze is 3 maanden en soms komt ze om de 3 uur soms om de 6 uur. Dus het scheelt heel erg per dag. Hier willen ze ook dat ik er minimaal 3 uur tussen een voeding laat al vanaf dag 1 nou dus niet ze meld zichzelf wanneer ze honger heeft.

Groetjes joyce

Hoi,

Lars zat met 4 weken op 6 tot 7 voedingen van 100 ml per fles (90 cc + 3 schepjes Nutrilon). Met 7 weken hebben we dit opgehoogd tot 130 ml per fles (120 cc + 4 schepjes) en met   8 weken zat hij op 5 tot 6 voedingen van 160 ml (150 cc + 5 schepjes). Luister vooral naar je eigen intuitie.  Iedere keer, dat  wij vermoedden, dat Lars meer nodig had, hadden we gelijk. Hij is een grote baby, die dus wat meer nodig heeft, dan de 'voorschriften' zeggen. Toen we meer per fles gingen geven, had hij ook minder voedingen nodig. Drinkt je kindje altijd de hele fles leeg? Dan geef je waarschijnlijk precies genoeg.
Nu met 5 maanden krijgt hij 4 tot 5 keer op een dag 210 cc + 7 schepjes Omneo en ook een klein bakje rijstebloempap. Pas nu drinkt hij niet altijd alle flessen leeg en kan hij dus zelf aangeven wanneer hij genoeg heeft.

Ben je niet zeker van je zaak: gewoon even contact opnemen met het consultatie bureau.

Succes ermee! Marijon

ik zou zeggen......luister naar je gevoel!

wil je kleintje wat meer lekker geven!(ok wel onder de liter per dag blijven sowieso)

en ik keek nooit zo naar het aantal flessen hoor...de ene dag kreeg ze 6,weer een andere dag wel 8! je kind geeft het vaak zelf wel aan hoor!

groet marjolein

Wij hebben ook zitten zoeken. Ik was erg bang dat onze kleine jongen veel te veel zou krijgen. Maar op het cb was het in elk geval de stelregel dat het echt niet meer mocht zijn dan 1000 cc (vanwege verwerking door de nieren). Na een krijsdag van 6 uur hebben we uiteindelijk toch maar 135cc gegeven in plaats van 100cc. En prompt ging Berend over van 7 naar 6 voedingen per dag. Hij is nu 7 weken. Vandaag zijn we overgegaan op 3 flessen van 165 cc en 2 flessen van 200cc, we hebben een heel tevreden mannetje nu.

Volgens "ons"cons.buro mogen ze 150-200 ml per kg, wij krijgen toch het advies wat meer per keer te geven en te kijken of ze zo langer weg bleef, de ene keer werkt het wel, de andere keer niet. Ze zit nu soms zelfs ineens op 5 voedingen ! Maar nog steeds blijft ze soms 5 uur weg, de andere keer 2,5 uur.
Ze was goed gegroeid en aangekomen, dus moest zo door blijven gaan.

Bianca

hallo kan iemand mij misschien ook wat tips geven me kleine meid is nu 9 weken ik weet nog wel klein maar ik lees dat sommige ook al door slapen.
ik heb geen vaste tijden voor me meid maar ik hou om de 3 uur aan en al komt ze later is het ook goed maar ik probeer niet eerder..
ik ken er nog geen touw aan vast knopen aan de tijden wanneer ze honger heeft of slaapt
is echt heel verschillend de ene keer slaapt ze zowat de hele dag en komt word dan vanzelf soms om de 3 uur of soms slaapt ze zo 4 a 5 uur lang door in de middag soms is ze de hele dag wakker   en valt ze eind van de dag in slaap en dan slaapt ze zo tot 1 uur inde nacht en dan geef ik aar de fles en valt ze weer in slaap en dan komt ze om de 3 uur !! ik maak altijd 180cc en ze drinkt het niet altijd op meestal laat ze 30 cc staan maar ze mag tussen de 120cc en de 180cc en wat ze op kan kan ze op
die van mij heeft totaal geen ritme ken iemand mij vertellen hoe ik een ritme er in krijgt ??
want soms is ze de avond wakker en geef ik haar om 10 uur soms 11 uur  de fles en dan slaapt ze 4 uurtjes ofzo ze komt meestal nog steeds 2x in de nacht
maar overdag krijgt ze om de 3 uur de fles nog steeds ze vraagt er ook om en moet ik vaste tijden nemen voor de fles want ik kan niet zeggen dat ik haar om half 11 de laatste voeding ga geven omdat het soms niet uit komt omdat ze bv om 18.00 uur de fles heeft gehad ???
wil mij iemand als je blieft helpen ben ook alleen en ben 23 jaar dus het zou fijn zijn als   me meid wat meer ritme krijgt ik doe wel altijd uit bed verschonen fles even vast houden en als ze moe is leg ik der weer in bed ook al wilt ze bijna nooit .
alvast bedankt ik weet het is een lang verhaal

Terug
Bovenaan