7 week echo niks te zien. Testen blijven even positief

<p>Erg verwarrend. Ik heb afgelopen dinsdag een echo gehad ivm bloedverlies maar zonder stolsels of buikpijn. </p><p>Op de echo dacht ze een lege holte te zien. Om dit hier zeker van te zijn een inwendige echo. Hierop kon ze niks zien. Raar! Of zei ze... tis nog te vroeg of je lichaam heeft het zelf opgeruimd. </p><p>Dus ik vraag en nu dan? Ze kon me geen zekerheid geven dus ik moet de 20ste terug komen. Pffffff!!!! </p><p>Vriendin van me zegt vandaag tegen me doe nog eens een test dan, ik toch met enige tegenzin toch een test gedaan. Deze x van de Kruidvat waar je op moet druppelen en met middag urine. Deze gaf een licht streepje. Maar wel echt duidelijk te zien. Nou zijn de testen nooit donker geweest bij mij. Iemand ervaring?</p>

Wat verdrietig en verwarrend!
Zelf met 7 weken missed abortion gehad. Positieve testen, bloedverlies, en op echo niets te zien. Toen werd geconcludeerd dat het een miskraam was. Doorgestuurd naar ziekenhuis. Maar omdat hcg bleef stijgen waren ze bang voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Herhaaldelijke echo, waarop niets te zien was. Uiteindelijk toch geduid als gewone miskraam. 3 maanden later zwanger van dochter geworden!
Na een misskraam blijven testen nog even positief. Dus een positieve test zegt helaas niets. Je zou bloed kunnen laten prikken. De hoogte van je hcg kan je een aanwijzing geven, want deze moet in de eerste periode snel srikgen. En twee keer bloedprikken en het hcg daalt, dan weet je zeker dat het een miskraam is. Heel veel sterkte.

Hoi Beestjesfan,
Wat een vervelend verhaal, sterkte!
Ten eerste ben ik verbaasd dat je niet volgende week al terug mag komen, ik zou je adviseren hier om te vragen.
Ik heb iets soortegelijks meegemaakt, in het voorjaar ben ik zwanger geweest en toen ik dacht 7,5 week te zijn had ik de eerste echo, daarop was een leeg vruchtzakje te zien. Een week later moest ik terugkomen en bleek dat er geen groei was geweest (missed abortion). Pas 3 of 4 weken daarna was het hcg uit mijn lichaam, het kan dus nog een tijd in je lichaam blijven ondanks je niet meer zwanger bent.
Weet je nog wanneer je voor het eerst een positieve zwangerschapstest had? Op basis hiervan kan je in ieder geval terugrekenen hoeveel weken je minimaal zwanger bent, als het nog maar 5 weken is dan is het volgens mij weer wel mogelijk dat ze het nog niet goed kunnen zien met een inwendige echo, alhoewel er wel altijd een vruchtholte zou moeten zitten denk ik.
Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt, we duimen met je mee!

Ik heb vandaag ongeveer hetzelfde gehad..
Ik weet niet zo goed of ik het nu een goede of slechte echo moet vinden,  volgens eigen berekening ben ik vandaag 7+3 maar de eerste echo gaf aan 5+4. 
Er waren overduidelijk 2 vruchtzakjes te zien, 1 net 2mm kleiner als de andere. Alleen er was niets in te zien. 
De verloskundige zei dat het alle kanten op kon gaan en ik de 23e terug moet komen voor de tweede echo. Dan zou ik dus pas 7+4 zijn.. Als er dan nog geen hartje en kindje te zien was weten we dus pas dat het niet goed zit. 
Nu dus eerst nog 2 weken doordraaien uit onzekerheid voor we duidelijkheid hebben...
Ik weet hoe je je voelt. Heel veel sterkte!

17 sept was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Misschien ben ik dan veel te vroeg voor de echo geweest. Als ik van de clearblue uitga ben ik vandaag pas 4 of hooguit 5 week 

Oh nee je rekent dan wel iets van 2 week erbij toch? De eerste paar weken die ze rekenen ben je eigenlijks nog niet zwanger. Dat zou dus vandaag 7 of 8 week betekenen. 

[quote quote=10131171]Oh nee je rekent dan wel iets van 2 week erbij toch? De eerste paar weken die ze rekenen ben je eigenlijks nog niet zwanger. Dat zou dus vandaag 7 of 8 week betekenen.[/quote]
Ja klopt!

Terug
Bovenaan