7 weken echo mag niet ivm corona

Hoi,
Ik ben momenteel 5 weken zwanger. Ik heb al meerdere verloskundige praktijken gebeld en ze geven aan dat ivm de lockdown de 7-8 weken echo niet doorgaat. Dit zou voor heel Nederland gelden

Echter lees ik hier verschillende dingen dat sommige mensen wel krijgen. Ik woon in regio noord Holland, hoe kan het dat sommige mensen wel krijgen ? medische voorgeschiedenis natuurlijk daar gelaten

Niet alle praktijken zullen zich er mss even strikt aan houden. Maar dacht dat alleen de termijnecho en die van 20 weken doorgaat.. Dat zijn maatregelen om Corona onder controle te houden. Ik zou kiezen voor een praktijk waar je normaal ook makkelijk terecht kunt en je je op je gemak voelt. 
Dat gezegd hebbende, ik snap dat je het liefst zo snel mogelijk een echo wilt. Maar rondbellen als er geen sprake is van een medische noodzaak lijkt me niet de bedoeling. Ik zou liever voor een praktijk gaan die jouw gezondheid en die van je medemens voorop stelt. En in deze crisistijd is dat een praktijk die zich aan de RIVM voorschriften houdt. 

Mijn zusje én schoonzus zijn beiden 11-12 weken zwanger nu en hebben allebei wél een 8-weken echo gehad! (Wonen in Zuid-Holland en Utrecht) Heel raar dat er zoveel verschil zit in Nederland. Ik zou ook zeker een echo willen als ik zou weten dat anderen het wel krijgen. Of iedereen wel,of niemand!

De 8 weken echo is geen medische echo (alleen termijnecho en 20 weken echo). Hartstikke fijn natuurlijk als je wél een echo krijgt met 8 weken, maar dat zal nu per praktijk verschillen. In principe zijn alleen medische echo's nog toegestaan vanwege Corona

Ze zullen hun redenen wel hebben. Denk ook dat het (zoals het de afgelopen 9 maanden al gaat) voor de ene regio net anders is dan voor de andere.
Voor de mensen die hem wel kunnen krijgen alleen maar fijn.
Voor nu gewoon een praktijk kiezen waar je je fijn voelt.

Hmm , ik ben nu bijna 8 weken zwanger en heb afgelopen woensdag wel een vroege echo gehad (zonder medische indicatie, dus op eigen kosten). Niemand heeft iets gezegd over dat dit niet door zou gaan... Is dit sinds de aangescherpte regels? 

Terug
Bovenaan