7 weken echo mag niet ivm corona

Heb zelf met 6w echo gehad maar dat was de eerste lockdown.
Mn zus morgen bij 8w een echo incl partner.
Denk dat het aan de praktijk ligt.
Bij ons is het allemaal heel klein. Drie vk. Zij begrijpen heel goed dat je graag een echo wilt om te kijken of tot nu toe alles goed zit.
We wonen in zuidholland

Misschien omdat je het zelf betaald hebt? Ik heb de niet medische echo's namelijk nooit hoeven te betalen (maar toen waren er ook nog geen aanscherpingen vanwege Corona)

En idd wat hier boven wordt gezegd, vrij logisch dat mensen die nu 11 weken zwanger zijn de echo's wel hebben gehad, toen waren de regels nog net niet aangescherpt....

Ik heb het even voor je opgezocht.
Het heeft ermee te maken dat elke VK praktijk aangesloten is bij een beroepsgroep. Bijvoorbeeld het KNOV. De beroepsgroepen majen regels wat betreft de aangescherpte regels (wel/geen partner, echo etc)
Omdat niet elke pratijk aangesloten is bij dezelfde beroepsgroep hebben sommige praktijken dus andere regels. En krijgt de een wel een echo en de ander niet. Kunnen de verloskundige niet veel aan doen.

Ik hoop dat dit alles duidelijk maakt!

Hoi!! Volgens mij doen ze inderdaad alleen medisch noodzakelijke echo's. Ik kon ook geen afspraak maken voor de geslachtsbepalingecho.. maar de termijnecho van 11 weken was medisch en die ging wel gewoon door! 

Als je bijv veel krampen hebt, of iets wat je niet vertrouwd wordt het gelijk medisch en kan je wel terecht.. succes!! 

Misschien gek gedacht hoor.. maar als je nu 5 weken zwanger bent. Dan zijn we, wanneer jij 8 weken zwanger bent (ca. 17-1) misschien alweer bijna uit de lockdown en mag het wel weer. Zou je dat niet gewoon even afwachten...?

Super balen als hij niet doorgaat.
Ik heb hem wel gehad, ik had hem de eerste dag van de lockdown? was toen 8+1. Zelfs mijn vriend mocht mee. 

ik had van het voorjaar toevallig een echo omdat ik via de fertiliteitsarts bij de VK kwam.. toen was er nog net geen lockdown maar begreep wel dat het niet standaard is bij die aantal weken maar dat mijn praktijk het vaak wel deed om te kijken of het vruchtje zich goed ontwikkelde..
Helaas mocht ik bij de termijn echo geen partner mee en en bij de overige controles ook niet, gelukkig bij de 20 weken echo mocht mijn partner net weer mee omdat die week net de boel weer versoepelt was
het is niet altijd leuk maar bij niet medisch noodzakelijke dingen zijn ze wat kritischer (Heel begrijpelijk) Meer contacten is voor de VK natuurlijk ook meer risico wanneer ze bij een kraamvrouw langs gaat en een pasgeborene in die eerste week of bij andere zwangere dames... 

Terug
Bovenaan