7 weken oud, 10 voedingen

Mijn dochtertje is vandaag 7 weken oud. Ze krijgt sinds ze 5 weken is kunstvoeding.
Nu kwam ze met de borstvoeding ongeveer om de 3 uur, en ´s-nachts liet ze er twee keer 4 uur tussen. Maar nu met de kunstvoeding komt ze om de 1,5 tot 2 uur, en ´s-nachts of twee keer 3,5 uur of een keer 5,5 uur.
Ze drinkt dan met moeite 80 cc. Dat is vaak nog pas nadat ik de luier heb gedaan om haar weer wat wakker te maken.

Ze drinkt dus 10 keer 80 cc, terwijl ze ongeveer 5 keer 165 cc zou moeten drinken.

Nu ben ik erg van het voeden op verzoek, ook met kunstvoeding, maar dit is wel heel erg afwijkend. Zou dit een probleem met de fles of speen kunnen zijn, of zijn er meer kindjes die vaak kleine porties willen.

o ja, wij hebben een ´standaard´ fles geprobeerd, en een difrax s-fles. Maakt geen verschil. Ze doet bij allebei zo´n half uur over de voeding.
 
Hoi Pauline,

Ik geef zelf geen flestvoeding, maar mijn zus heeft dit destijds ook meegemaakt met haar kleintje.

Op het Cb zeiden zij, dat een baby die van borst overgaat op fles daar best heftig op kan reageren. Baby's die borst krijgen hebben tevens de troost om heel dicht bij mama te zijn. De fles creert roch een iets grotere afstand. Wellicht dat het daar wat mee te maken heeft. Zij kreeg ook het advies om (vooral in het begin) alleen zelf de fles te geven. Pas wanneer de kleine goed is gewend mocht zij dit uit handen geven..

Misschien heb je er wat aan...
Veel succes.

Groetjes Miranda
 
Hoi Pauline,

Zo was mijn dochter ook.
flesvoeding geef je niet op verzoek alleen bv doe je op verzoek, daar moet een vast dagindeling in zitten.
Dat was mijn grootste fout om op verzoek te voeden.
Mijn dochter dronk ook niet veel per keer, dat doet ze nu pas nu ze 9 maanden is en meer beweegt en dus meer verbruikt en daardoor meer wilt.

Wat ik toen gedaan heb is per dag de voedingen met 10-15 minuten rekken zodat je wel op de 3 a 4 uur komt te zitten. Ik kwam hier pas achter toen ze al 4 maanden was.
 
dat was ook mijn idee, rekken met een paar minuten per keer. Ik hoopte alleen dat er ook een andere manier was, want met haar grote zus van 15 maanden is het al druk zat zonder huilende baby.....
Toch maar proberen dan, want voor 10 keer per dag voeden hebben we eigenlijk ook geen tijd hihihi (mmm eigenlijk hebben we nergens meer tijd voor met twee van die wondertjes hahaha)
 
Ik heb beide kindjes wel FV op verzoek gegeven (bij de eerste MOCHT het niet van het cb, bij de tweede drie jaar later MOEST het, hihi). Mijn kinderen zijn er wel bij gevaren, maar dat is echt per kind verschillend. Mijn idee was dat ze, eker in het begin, nu eenmaal niet verplicht om de drie of vier uur honger krijgen, maar dat dat ook best eerder kan. Onze dochter heeft bijna haar hele 'flessentijd' in de ochtend om de twee, driee uur gedronken, en naar mate de dag vorderde werd dat om de vier, vijf uur. Ze deed ook vaak een uur over de fles. Dat is pas minder geworden toen ik de coeding wat verdikte met johannesbroodmeel (of hoe heet die bende) omdat ze zo spuugde. Toen zijn we ook over gegaan op een speen maat M, en dat was de truuk. Toen gingen de voedingen ineens helemaal op, en vaak in een minuut of twintig.
 
zo zie je maar hoe verschillend kids zijn..mijn dochter had eerst avent daar klotste de melk zo uit de hoeken van haar mond, toen de S fles van difrax daar deed ze 45 min over 60 cc. Toen maar weer avent en toen ging het ineens wel goed..
Ze kwam de eerste paar weken ook echt om de 1.5-2 uur, ik was de hele dag bezig met voeden vooral toen ze er zolang over deed.

Merkte gewoon dat als ik structuur erin bracht dat zij daar heel goed op reageerde. Ze sliep ook ineens stukken beter.

Ik zou zeggen kijk hoe je kleintje erop reageert..
 
Onze zoon had dit probleem ook. Wij zijn overgestapt op de flessen van difrax met een 3 standen speen. Voor hem werkt dit prima!

Groetjes,

Miriam
 
@miriam: hihihi, onze oudste had het omgekeerde probleem. Ze dronk een 180 cc fles in 3 minuten leeg. Met de 3 standen speen lukte het juist om die tijd te verlengen met een paar minuten. Daar dronk ze dus juist langzamer van..... Maar ik hou het in mn achterhoofd.

@sabrina: ik heb vandaag de Avent fles gehaald. Tot nu toe lijkt het geen verschil te maken, maar ik kijk het nog even aan.....
 
Terug
Bovenaan