7 weken zwanger; bloedverlies maar geen buikpijn

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en heb vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was al bloedverlies. Had regelmatig roze bij het afvegen. Dat hield een paar dagen aan en stopte dan vanzelf. Een paar dagen later begon het dan weer. </p><p>Drie dagen geleden naar het toilet gegaan en helderrood bloed verloren. Ik ging er direct vanuit dat dit het begin was van een miskraam. Verloskundige gesproken en kan gelukkig over twee dagen terecht maar zij verzekerde mij ook dat de kans groter is dat het niet goed zat. Daar ben ik dan ook vanuit gegaan, heb eigenlijk ook geen hoop dat het nog goed komt (misschien om mezelf te beschermen). Het bloedverlies is niet hevig en stopt telkens gevolgd door bruin maar paar uur later zie ik weer helderrood bij afvegen. Ik heb geen last van stolsels of buikpijn. </p><p>Is het normaal dat een miskraam zo traag op gang komt? Kan het zijn dat een miskraam zo “soepel” verloopt zonder pijn omdat het misschien al vroeg gestopt is met groeien? <br /><br />zou graag willen weten of anderen hier ook ervaring mee hebben</p><p>Liefs maartje</p><p> </p>

Ik heb geen ervaring met een miskraam, maar ik heb op dit moment wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ik heb ook vaak gebloed. Vooral rond de 5 a 6 weken.

En ik had ook geen krampen of pijn. Alleen steeds helderrood bloedverlies bij afvegen.
Ik wil je niet bang maken hoor, ik hoop voor je dat het gewoon goed zit en anders "hoop" ik dat het zichzelf afstoot en het dus in je baarmoeder zit of zat.

Bij mijn miskraam van januari heb ik al zo'n 4,5 week telkens een beetje bloedverlies gehad voordat het echt doorzette en echt op gang kwam. Ik was wel wat verder denk ik (met ruim 9 weken gestopt met groeien). Een kleine twee weken na het eerste bloedverlies werd met een echo bevestigd dat het hartje inderdaad gestopt was (ik had al een goede echo gehad daarvoor, dus duidelijk niet genoeg gegroeid en geen hartslag meer). Ik mocht niet eerder komen ivm quarantaine omdat mijn man corona had, en toen het echt doorzette was het wel duidelijk anders dan een normale menstruatie, al had ik dan ook voor een miskraam extreem bloedverlies naast flinke stolsels (formaat hand aan placenta bijvoorbeeld, maar die is veel kleiner met 7 weken natuurlijk). Bij mijn vroege miskraam met 4+4 was het net alsof ik gewoon te laat ongesteld was geworden qua bloedverlies.  
Hoe eerder het kindje gestopt is, hoe meer een miskraam op een normale menstruatie kan lijken. Maar het kan natuurlijk ook gewoon nog goed zitten. Bij mijn zoontje stroomde het bloed ooit letterlijk langs mijn benen omlaag, en die is toch gezond geboren, en ik heb toen ook wekenlang telkens een beetje bloedverlies gehad daarvoor. 

Ja ik kreeg een vroege echo met 6 weken omdat ik medisch ben. En daar was niks op te zien. Maar het hcg bleef wel stijgen.
Ik hoop natuurlijk voor je dat het bij jou helemaal goed zit. ?

Wellicht even een positief geluid. Ik ben nu 18 weken zwanger en vanaf het begin bloedverlies zoals jij het beschrijft. Dat kan dus ook.

Hier ook een positief bericht. Na bloedverlies tot week 11 van mijn 2e zwangerschap nu een gezonde dochter van inmiddels 3 jaar. Bloedverlies was soms vrij fors, maar altijd met een maandverband op te vangen. Nooit buikpijn gehad bij het bloedverlies. Maar ik weet nog goed hoe spannend ik het vond. Op 1 moment dacht ik toen ik op de wc zat en flink wat bloed verloor "dit was het dan". 
Maar allemaal goedgekomen. Ik duim voor je.

Terug
Bovenaan