7 weken zwanger en bloedverlies

Zal me even voorstellen. Ik ben Elisabeth (33) en heb een zoon van 7 en een half en ben zwanger van de derde. Mijn vorige zwangerschap eindigde na bijna 6 weken in een miskraam. Ben op dit moment 6 weken en 6 dagen zwanger en ivm mijn miskraam de vorige keer wilde de verloskundige een vroege echo uitvoeren. Dat hebben we vandaag dan ook gedaan en we hebben het hartje zowaar zien kloppen. Maar heb wel al een dag of 2 bloedverlies. Dit heb ik tijdens mijn zoontje niet gehad. De verloskundige zegt dat deze zwangerschap er goed uit ziet, maar dat geeft me toch geen rust ivm het bloeden. Heeft iemand hier verdere ervaring mee?
 
Hoi,

In wat voor mate heb je dat bloedverlies? En is het helderrood of bruin? Ik heb tijdens allebei mijn zwangerschappen gevloeid in de eerste weken. Bij de oudste rond de 7 weken. 1 avond zo erg dat ik een inlegkruisje in moest doen en ik dus heel bang was dat het mis ging. Na een week was het vloeien over en we hebben een gezonde zoon gekregen.
Bij onze 2e heb ik tussen de 7 en 11 weken bruin bloedverlies gehad. Maakte me (ondanks dat ik 't bij de oudste ook had gehad) toch zorgen. Een paar keer de vk gebeld en die zei, zo lang je geen helder rood bloed verliest, het vloeien niet erger wordt en je geen buikpijn hebt, dan is de kans heel groot dat het loos alarm is. En we hebben weer een gezonde zoon gekregen. Ik hoop voor je dat dat bij jou ook het geval is en dat je/jullie uiteindelijk weer een gezond kindje krijgen.
 
Helaas heb ik hier ook ervaring mee. Met al mijn zwangerschappen (6 in totaal) heb ik telkens in de eerste 10 weken bloedverlies, verschillend van een beetje tot enkele dagen.
Het is 3 x misgegaan en 2x een gezonde dochter gekregen. Met mijn miskramen ging het mis tussen de 7 en 9 weken. Nu 20 weken zwanger van de derde, dus zoals je ziet.. het kan alle kanten op.
 
Hoi,
Mijn zus heeft veel bloedverlies gehad in het begin van de zwangerschap tot zeker 16wk en nu nog soms, vorige week bij de 20wk echo bleek de placenta aan de voorkant en over de uitgang te liggen, dit kan een verklaring zijn, maar er zijn er zoveel, haar gyn zei wel dat het niet goed was om bloed te verliezen, maar dat het ook onschuldig kan zijn, het enige wat ze kunnen doen is extra controles, het kan in zo'n situatie alle kanten op!
Ik zou je vasthouden aan het feit dat alles er verder goed uitziet, al snap ik dat je er onzeker van wordt!
Succes ermee!
Liefs MJ
 
Heb er geen ervaring mee, maar mijn nicht is nu ook zwanger en heeft rond de 11 weken heftig bloedverlies gehad. gelukkig was op de echo alles goed. zij had een wond op de baarmoeder waardoor ze dus bloedde.

Zelf ben k gewoon de eerste maand nog ongi geweest.. en dus toen we erachter kwamen dat ik zwanger was ik al dik 9 weken.

Het kan alle kanten op. Probeer positief te blijven.
 
ik ben met 10 weken opgenomen in het ziekenhuis omdat ik veel bloedverlies had. dacht zelf dat het over was met mn zwangerschap maar ben nu bijna 18 weken en vandaag weer gezien dat pukkie het prima doet. ik heb placenta prevea totalis. mijn placenta ligt dus volledig over de baarmoedermond. zoals het er nu naar uitziet gaat deze ook niet meer verschuiven en dan zal ik dus nog wel een aantal keren met bloedverlies worden opgenomen en een keizersnede krijgen.
normaal zien ze dit pas met de 20 weken echo maar omdat ik zo erg vloeide (tot mn knieën onder het bloed) heb ik al eerder onderzoek gehad.
het kan dus inderdaad zo zijn dat je kindje prima is en je toch bloedverlies hebt.
 
ik heb ook met 8 weken hevige bloedverlies gehad dat 3 dagen een aanhield.gelijk een echo gehad en onze kleine maakt het super.
ben nu bijna 12 weken en vandaag weer echo gehad en het gaat super.hoeft nergens bang voor te zijn een voorbeeldige zwangerschap zegt het ziekenhuis.
soms verliezen zwangere weleens bloed en zelf het zh weet het niet altijd.
ik zou zeggen geniet ervan en maak je niet teveel ongerust.en anders doe je wat ik ook heb gedaan gewoon vragen of je een extra echo kan krijgen in de eerste termijn.

groetjes cora
 
Ik heb de eerste 3wk van mijn zwangerschap ook bloedverlies gehad.Het was helderrood en bij het afvegen na plassen zeg maar.
Schok mij toen ook kapot,maar zolang je geen krampen hebt hoeft het niet altijd wat te betekenen.
Ik ben inmiddels bijna 21wk zwanger.
 
Terug
Bovenaan