7 weken zwanger en last van bloedingen

<p>Lieve dames wie kan mij helpen? Ik heb sinds twee dagen last van bloedingen. Wat begon met bruine afscheiding is al gauw helder rood bloed geworden. Ik vloei niet echt. Ik heb er vooral last van tijdens het plassen. Dan zit er een straaltje lichtrood bloed in en bij het afvegen helder rood bloed met stolsels erin. Ik maak me erge zorgen en heb mijn eerste echo pas volgende week. Heb mijn verloskundige gebeld en die zei dat ik mij geen zorgen moest maken en het gewoon moest afwachten. Ze zei dat ik moest bellen als ik hevige buikkrampen kreeg en veel bloed zou vloeien. Heeft iemand dit ook gehad en toch positief afgelopen? Ben zo bezorgd..</p>
 
Hallo bezorgde mama,

Bloedverlies hoeft niet gelijk te zeggen dat het mis is. En kan heel goed onstaan door bijv. Gemeenschap of moeilijk naar de wc kunnen. Allicht een blaasontsteking.

Echter weet je dit natuurlijk nooit, Helaas kan je niet meer doen dan afwachten tot je echo, maar kan me voorstellen dat je onwijs zorgen maakt en de zenuwen hebt. Voor nu wens ik je veel kracht en sterkte met wachten.
 
He wat rot. Jammer dat ze je niet even wat eerder een echo kunnen aanbieden, zodat je uit de onzekerheid bent. Ik heb begrepen dat de kans 50/50 is bij bloedingen. Bij mij (eerst bruine afscheiding, later kleine beetjes rood bloed) was het mis. Dat wist ik eigenlijk al toen ik een beetje een ongesteld gevoel kreeg. Het bloeden intensiveerde later pas. Helaas kan je alleen maar afwachten.. ik duim dat het niks betekent bij jou!
 
Hoi!!Ik heb met 6 weken ongeveer 5 dagen last gehad van helder rood bloed bij het afvegen. Was uiteraard ook direct in shock maar het zette niet door naar erger. De eerste keer de verloskundige geappt en zij vertelde dat dit normaal was als het hierbij bleef. Na 3 dagen toch nog eens geappt en ik mocht toen langs komen voor een vroege echo.
Alles zag er toen godzijdank gewoon goed uit (je zag het hartje zelfs al kloppen❤️). Ze vertelde dat het er echt bij hoort en dat heeel veel vrouwen dit hebben in de eerste weken. Ook na zwaar tillen óf sporten kan dit gebeuren omdat alles van onder ineens éxtra goed doorbloed is.
Ik snap je onzekerheid helemaal… Maar het kan er écht bijhoren☺️ Je weet het nu nog niet...
Je kunt, als ze er zelf niet mee komt, altijd vragen of je al wat eerder mag komen!

 
Hoi,

Het kan ook zijn dat er een bloedvaatje geknapt is. Niks ernstigs maar dat kan eventjes bloeden.

Mijn ervaringen met een miskraam is dat je het echt wel voelt. De krampen beginnen als een mensturatiepijn en worden erger.
Mocht het verkeerd gaan dan is er helaas niks aan te doen. Maar zolang je niet enorm vloeit of pijn hebt dan hoef je je nog geen zorgen te maken.
Wees lief voor jezelf en vraag de man om hulp zodat jij het iets rustiger aan kunt doen. Ik wens dat je volgende week een kloppend hartje mag zien?
 
Volgens mij is het inderdaad ongeveer 50-50, ik heb een keer bloedverlies gehad van 6-9 weken, en daarvan kruipt nu een gezonde zoon rond. En mijn laatste zwangerschap had ik rond 9 weken bloedverlies, en daar bleek bij de termijnecho het hartje helaas gestopt te zijn en ik ben nog aan het wachten tot het loskomt. Heb dus beide een keer ervaren, en weet hoe mega spannend het is, maar je kan er helaas niks aan doen wat de uitkomst is. Ik hoop voor jou dat het toch nog goed zit en je volgende week een goede echo hebt!
 
Dames bedankt voor jullie lieve berichten. Ik heb de verloskundige weer gebeld en aangegeven dat ik echt stijf loop van de zenuwen. Ik mag morgen langs komen voor een echo. Hopelijk goed nieuws en anders kan ik gewoon weer verder zonder onzekerheid. Word namelijk echt gek. 
 
Ik heb in week 8 een  grote bloeding gehad ben toen met de ambulance weg gebracht het stroomde er allemaal uit langs mijn benen.
Toch hebben we een gezonde dochter nu van 3.5 jaar 
 
Terug
Bovenaan