7

Hoi meiden,

Hier komt het 7e tandje door!!!!!! Niet te geloven toch? Zijn er al meer kindjes zo ver??

En ons mannetje ging vandaag voor het eerst staan in bed en in de box. Oma was op bezoek dus hij liet zich van zijn goede kant zien ;-)

Hij gaat nu ook steeds vaker zelf zitten. Maakt ook zo'n mooie brug van zijn lijfje en kan ook goed op zijn knietjes staan/ zitten met steun, vooral mijn benen vindt hij goed om aan vast te houden. Hij onderzoekt al tijgerend ons hele huis en ontdekt van alles. Hij doet zich nu ook geregeld pijn en heeft daar een apart huil(tje) voor, hij laadt zich helemaal op en dan gaat hij los. Gelukkig is hij wel makkelijk te troosten.

Hier kunnen we nog niet zwaaien. Kusje geven is hij weer mee gestopt. En mama zeggen doet hij wel, maar nog niet echt bewust.

Nog even een vraagje: Wanneer zetten jullie je kleine in de grote autostoel en uit de maxi? Ik weet de regels wel. Maar wanneer ze 9 maanden zijn, 9 kilo en kunnen zitten, wacht je dan nog als hij in de gewone maxi-cosi past of gaan jullie dan al over naar de grote echte stoel? Ben benieuwd.

En heb gezien dat velen van jullie al fietsen met de kleintjes. Hoe goed kunnen jullie kleintjes dan zitten? Die van ons gaat dus zelf zitten en kan ook redelijk lang rechtop blijven zitten. Doet het niet lang, want hij moet natuurlijk snel weer op avontuur. Zit wel keurig in zijn tripp trapp stoel.

Nou ben benieuwd naar jullie reacties,

groetjes!

Zo, die gaat als een speer! Hugo heeft pas 2 tandjes en kan nog niet zitten. Hij is nu bijna 9 maanden.

Wat betreft fietsen zou ik echt heel voorzichtig zijn en wachten tot
hij ECHT heeeeeel erg goed kan zitten. Op de fiets krijgen ze heel veel
klappen te verwerken omdat er geen vering inzit.

(ken meerdere verhalen waarbij een kindje was overleden door te snel teveel te fietsen en dat wil niemand)

Ik zou daar dus nog eventjes mee wachten als ik jou was.

Wat ontwikkelen ze zich snel he. Het zijn echt geen kleine baby's meer. Je houdt ze echt niet klein.

Is je huis al babyproof?

Groetjes, Miriam

Roel heeft net zijn derde tand gekregen - de vierde staat op het punt van doorbreken.

We zijn al aan het fietsen met Roel, maar hij kan al een tijdje stevig zitten. Ook gaat hij zelf al zitten. Ik zou als ik jou was ook nog geen lange fietstochten maken, maar een klein rondje door de wijk waar je de drempels ontwijkt is wel heel verleidelijk denk ik!

Ik hou Roel in de maxi-cosi tot hij er uit groeit. Las ergens dat dat het meest veilig is voor die kleintjes. Alhoewel ik wel af en toe twijfel hoor, hij ziet zo graag alles en is zo'n bewegelijk mannetje. Maar ja, veiligheid voor alles.

groetjes
Leonie

Hallo,

7 Tandjes al!!! Nee, zo snel gaat het hier nog niet. Roel houd het op het moment nog steeds bij 2. Op zich was hij met het krijgen van tandjes vroeg maar hij houd het op dit moment nog maar bij die 2.

Wij hebben sinds gisteren een autostoeltje en gebruiken de maxi-cosi niet meer. We hebben de priori tobi en kan in 3 standen. Roel was nog niet helemaal uit de maxi-cosi gegroeid maar hij kwam steeds erg om hoog om alles te bekijken. Ook werd hij steeds onrustiger in de auto terwijl hij er anders altijd van genoot vandaar onze keus om hem nu al in een autostoeltje te laten zitten. Roel is bijna 10 kilo maar nog geen 9 maanden. Hij zit er stevig in en kijkt als een vorst om zich heen.

Fietsen doen we hier nog niet want hij zit nog niet zelfstandig en ik wil dat hij dat eerst een poosje goed kan.

Het gaat allemaal wel heel erg snel. Het mag van mij wel iets rustiger aan maar ja, de ontwikkeling houd je niet tegen.
En dan nog eens al die mensen die zeggen dat hij zo groot word!!! Natuurlijk is dat ook zo maar het gaat zo snel en deze tijd komt nooit meer terug. Nou.....ik houd weer op te klagen. Ik ben natuurlijk super blij dat hij het goed doet en gezond is. Wat wil een mens nog meer.

Groeten pinklady

Al bijna een compleet melkgebit, joh! Bij James is de derde tand net door en de vierde komt er nu ook aan. Willen jullie kindjes ook het liefst zelf poetsen? James wel. Hij vindt het maar niks als ik in zijn mond zit, maar het moet toch gebeuren.

Hij kan zich nog niet optrekken tot stand, wel tot kniezit. Hij zit al een poos stevig en gaat ook al mee op de fiets (kleine afstanden). Sinds een week gaat  hij ook zelf zitten. Daar moet ik echt aan wennen: het ene moment tijgert hij door de kamer en het andere moment  probeert hij zittend de keukenlade open te trekken. Oja, denk ik dan, hij kan nu ook zelf gaan zitten... Af en toe kruipt hij een  pasje, maar hij snapt dat nog niet goed.

Nu hij steeds meer kan, hoort hij er nog meer bij. Hij doet zo lekker mee. Komt kijken wat er  in de keuken gebeurt, 'helpt' met stofzuigen, gluurt vanuit de woonkamer door de deuropening  als hij de sleutel in het slot van de voordeur hoort. Dat soort dingen. Gezellig hoor.

Groetjes,
Sabrina

Hier komt nr 7 er volgens mij ook aan. Vanmorgen voelde ik een puntje maar kon het niet goed zien.

En over het fietsen en overzetten naar de nieuwe autostoel, ik zou zo lang mogelijk daarmee wachten!! Sarah zit dan nog niet zelfstandig, dus hier duurt het nog wel even.
Zou wel blij zijn als het zover is, Sarah is al bijna 10 kilo en dat is best zwaar!!
En kan niet wachten om met haar te gaan fietsen.

HI, Nou onze hut is nog niet echt babyproof, zo moet ik als hij gaat kruipen de 2 grote planten op de tafel hoog zetten, anders trekt hij daaraan en probeert zich er aan op te trekken of hij eet de aarde. Dus das niet handig.
We hebben 1 kabel van de lamp in het zicht dus daar staat een tafeltje voor, zodat hij daar niet bij kan. En we hebben onze stereoset op de grond onder de tv staan en daar zet ik ook 2 tafeltjes voor, want anders is het wel erg verleidelijk om op te slaan.
We hebben deze week bedacht dat we voor de keuken ook een traphekje willen plaatsen, want wanneer ik aan het koken ben moet hij naar mij toe kruipen en precies onder het gasfornuis liggen, beetje eng.

Verder wil hij idd ook altijd zelf poetsen. Maar we hebben de regel eerst ik en dan mag hij. Maar goed dat wil nog wel eens strijd op leveren.

Groetjes

Hoi,

Wow, al 7 tanden. Hier nog maar 2.

Danae zit al een tijdje in de vervolgautostoel. De maxi-cosi werd te klein. Wel hebben we de stoel nog in de ligstand staan. Dat schijnt beter te zijn.

Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan