7

En ik maar denken dat Ok met zijn 4 tanden al flink in de tanden zat! Jeetje, 7 tandjes, dat gaat vlot!

Ons huis is redelijk babyproof. Traphekjes, beveiliging op de stopcontacten en geen losliggende kabels (dat vind ik overigens ook spuuglelijk, dus die hadden we al nooit) hebben we al ivm Pepijn.

Toch laat ik de kaarsen, fotolijstjes, bloemen e.d. op kindhoogte gewoon staan. Betekent wel dat ik vaak moet corrigeren en Okke geen minuut uit het oog mag verliezen, maar direct afleren dat hij ergens aankomt is alleen maar handig. Pepijn kwam met 1,5 jaar al nergens meer aan, ook niet bij anderen.

Wel zo handig. Dus wij kiezen ervoor om te beveiligen wat echt gevaarlijk is en de rest gewoon af te leren.

Groetjes Kora & Okke

Wauw!! 7 tandjes al. Jasmijn haar eerste is net doorgebroken (eergisteren). Maar ze laat hem niet zien. Haar tong zit er elke keer voor. Maar ik heb hem wel gevoeld..Scherp hoor!!

Ons huis is in zoverre babyproof: de stopcontacten in de woonkamer zijn beschermd, we hebben een salontafel met ronde hoeken aangeschaft (we hadden een rechthoekige met een glasplaat erop....Als ze daar tegenaan zou vallen....een flink gat in haar hoofd denk ik. )De snoeren zoveel mogelijk weggewerkt en in ieder geval het gootsteenkastje beveiligd. We hebben een deur die naar de trap gaat, dus we hoeven onder geen traphekje. Boven ws wel, maar voorlopig zit ze nog in haar bed als we bezig zijn of we zijn bij haar in de buurt( ze kruipt nog niet echt (ze schuift wat op haar buik naar achteren) Voor de rest nog niets. Boven moet ook alles nog gedaan worden. Mijn man vindt het allemaal nog te vroeg. Maar ik heb zoiets van: beter voorkomen dan genezen. Die kastbeveiligers?? Dan hoeven wij er niet meer aan te wennen als ze kan kruipen.

Fietsen doen we ook al. Ze kan goed zelfstandig zitten. We zijn vandaag voor het eerst naar het bos geweest. Er is daar ook een kleine kinderboerderij. Ze vond het echt geweldig. Wat word ze toch snel groot.........

Groetjes Finduilas

Terug
Bovenaan