7mnd en drie flessen advies graag

hallo

mijn kleine mannetje is nu 7mnd en ik ben sinds een paar dagen van 4 naar 3 flessen gegaan maar het lukt nog niet zo.

7.00 fles210
11.30 fles 210 als hij het volhoud toto 11.30
19.00 fles.

eerst gaf ik om 15.00 ook nog een fles maar die heb ik nou weggelaten.
brood gaat trouwens nog niet hij kokhalst, wel probeer ik het telkens.

ik geef hem nu tegen 9.30 een liga met iets diksap,
en tegen 14.00 fruit en tegen 16.00 warm eten met een toetje.

maar hij is wel de hele dag aan het zeuren en jengelen, hij slaapt na de fles altijd een uurtje,
en s'middags probeer ik nu na het fruit tegen 14.30 hem er nog even in te leggen gister was hij vanaf 12.30 tot 19.00 wakker en wou niet slapen.

sorry hoor maar we zijn een beetje uit ons ritme.
graag advies.
mascha

Ik had toen mijn zoontje 7 mnd werd de tip gekregen van het CB om  de 15.00 fles langzaam te gaan vervangen door volle yoghurt (gewoon zuur dit schijnt goed te zijn voor   de smaakontwikkeling) tegen die tijd dat hij 150cc opkon mocht dit een fles gaan vervangen. Eerst  deed ik dus  een beetje yoghurt  en dan nog een beetje melk na.
Als je met yoghurt  gaat beginnen moet je wel eerst een derde water erbij doen ivm de niertjes maar dat weten ze op het CB wel!
De middagfles heb ik wel pap bij  gedaan op een gegeven moment, want als er telkens flessen ingeleverd worden, moet daar natuurlijk wel wat voor terugkomen!

Toen dit en het avondeten heel goed ging hebben we de yoghurt opgeschoven tot na het eten en 's middags thee met fruit van gemaakt..

Waarom ben je dan radicaal gestopt met die vierde fles als ik vragen mag?
Gaf je kindje dit aan dat die niet meer nodig was?

Groetjes Saskia

hoi Saskia

ik was nog niet van plan om te stoppen met die fles,
ze hadden mij wel op het cb gezegd dat er eigenlijk beter een fles af kon,
dat was normaal met 6 mnd.
nou bij mijn dochter van 6 jaar gaf ze het zelf aan dus ik heb er dit keer niet zoveel op uit gedaan en gewoon 4 flessen blijven geven.

maar toen werd hij s'nachts opeens huilend wakker heel erg vaak en was niet meer rustig te krijgen ook boerde hij heel erg veel en uren na de fles nog ,
die huilende nachten hebben denk ik verschillende oorzaken gehad hoor hij kreeg ook 2 tandjes,
maar hij zat dus ook echt te vol.

nu ben ik dus 3 flessen gaan geven en hij boert lang niet zoveel meer en spuugt ook niet meer zoveel,
hij eet nu ook beter fruit en warm eten, dat wou hij namelijk ook niet doordat hij zo vol van die flessen zat.

vandaag is heel goed gegaan trouwens.

7.00 210 fles
10.00 liga en beetje diksap
11.30 210 fles
14.00 fruit
16.30 warme eten met een toetje
en nu zo om 19.00 210 fles.

sorry voor het lange berichtje.
groetjes mascha

mascha als ik het vragen mag wat voor toetje geef je?ik hoor het eerste keer van toetje bedoel je danoontje, en waaroom geef je groente en fruit middag zei de cb zo of heb je zelf een schema gedaan   wil graag weten ik zal er ook wat aan hebben
dankje wel
liefs

enmascha laatste vragenhe))sorry he voor me vragen maar de forum is toch daarvoor roosvice en diksap wanneer mag je dat gebruiken en wanneer ben je begonnen is het lekker en gezond ?zal ik ook proberen zijn er speciale babys sapjes?

enmascha laatste vragenhe))sorry he voor me vragen maar de forum is toch daarvoor roosvice en diksap wanneer mag je dat gebruiken en wanneer ben je begonnen is het lekker en gezond ?zal ik ook proberen zijn er speciale babys sapjes?

hoi Adama

ja dit forum is toch om advies te vragen,
maar iedereen is hier zo tegen suiker en ik niet.
ik geef soms gewonen dannoontje soms danoontje met opvolgmelk en heb vandaag,
yogolino van nestle gegeven dat was nieuw is per  4 kuipjes verpakt,
hij vond het echt heerlijk,
ja ik geef tarik al toetje sinds hij warm eten krijgt ongeveer vanaf 4 mnd,

en over dat fruit dat gaf ik eerst ook in de ochtend maar nu ik 3 flessen geef komt de middag beter uit doe ik hem s'ochtends een liga en een beetje drinken.

en ik heb dat schema zelf zo gemaakt, het is mijn kind en ik doe hoe ik denk dat het goed is,
en wat het cb zegt zie ik ook als adviezen en richtlijnen,
diksap heb je voor kindjes vanaf 4mnd,
(er zijn hier zoveel mensen tegen drinken)

groetjes mascha

drinken is beter dan droogt de kind niet uit hoe je lekker bij voelt moet je ook dat doen vind ik .danoontje gaf ik ook bij me eerste zzon toen hj 4 maanden mas ik wil ook bij me dochter proberen als je vraagt de cb zeggen ze geef niet meeste mensen gefen hoor .ik maak me dochter ook om 7 uur wakker ander red ik het niet ben je naar turkije geweest?
mooie land he..
liefs

Terug
Bovenaan