8 embryo's in de vriezer van mijn 1e poging ivf/icsi van 3 jaar geleden

<p>hoi allemaal, </p><p>Ik had niet verwacht weer terug te komen op dit forum. Maar ik ga mijn verhaal kort uit proberen te leggen. </p><p>4 a 5 jaar geleden is er bij mij PCOS vastgesteld. Mijn partner en ik waren al jaren zelf bezig om zwanger te worden. Dat lukte niet. Toen de pcos  duidelijk was ben ik eerst een iui traject gestart daar kwam niet het gewenste resultaat uit, omdat mijn partner zijn zaad slechter was dan we hadden gedacht, dit terwijl hij al 2 kinderen op de wereld heeft gebracht op een natuurlijke manier. Na de iui zijn we eigenlijk meteen gestart met een ivf/icsi behandeling. </p><p>Toen kwam de dag waar ik zo tegenop zag die punctie.... maar goed 13 eitjes weg kunnen halen. Daarna wel 2 weken bedrust moeten hebben omdat mijn buik overgestimuleerd was. Na maanden hormonen prikken was daar 5 nog 2016 mijn 1e terugplaatsing. En God zij dank was het de 1e keer meteen raak. 6 augustus 2017 is mijn dochter geboren. En na 3 maanden zei ik meteen er komt geen 2e want ik ga niet die hormonen meer gebruiken. Ik was echt een monster, vrienden bleven weg als ik aan de hormonen zat en vriendlief ging vissen.  Dus dan kun je misschien wel inschatten hoe ik was. Wij noemen de hormonen hier in huis ook demonen. </p><p>Nu 2 weken geleden kreeg ik weer de vraag willen jullie nog een 2e. Ik heb resoluut nee gezegt, mijn vriend daarintegen zei tegelijkertijd volmondig ja. Na een goed gesprek over wat mij tegenhield, na alle voor en tegens tegen over elkaar te zetten toch besloten het nog te proberen. Ook omdat ik geen punctie wou. En na allerlei telefoontjes kwamen wij er achter dat de 8 ingevroren embryo's uit mijn 1e punctie nog bewaard zijn gebleven. </p><p>Aankomende 4 september hebben wij dus een afspraak bij de gyn om het te hebben over een terugplaatsing van 1 van de 8 embryo's. </p><p>Aangezien ik heb gemerkt,  in mijn eerste keer in het traject, dat gevoelens en van mij afschrijven helpt om mijn demonen onder controle te houden. Ga ik in dit onderwerp mijn ervaringen delen. Gewoon omdat het mij helpt maar ook omdat ik vind dat mensen recht hebben op ervaringen van anderen.</p><p>Ik hoop dat ik jullie veel lees plezier bezorg!</p>

Hoi Nicole,
ja beide kindjes hebben we uit 1 icsi traject kunnen krijgen. Echt superfijn dat dat gelukt is in 1 behandeling. Nu hebben we nog een paar embryotjes in de vriezer als het goed. We weten niet precies hoeveel. Wellicht dat we deze willen gebruiken als we een derde kindje zouden willen. Ik weet echter niet of we voor een derde willen gaan als we weer een nieuwe hormoonbehandleing moeten ondergaan. Dit was heel intensief. 

[quote quote=10349502]Hoi Nicole, ja beide kindjes hebben we uit 1 icsi traject kunnen krijgen. Echt superfijn dat dat gelukt is in 1 behandeling. Nu hebben we nog een paar embryotjes in de vriezer als het goed. We weten niet precies hoeveel. Wellicht dat we deze willen gebruiken als we een derde kindje zouden willen. Ik weet echter niet of we voor een derde willen gaan als we weer een nieuwe hormoonbehandleing moeten ondergaan. Dit was heel intensief.[/quote]
Dit was dus ook een dingetje bij ons ik ga niet meer van voor af aan beginnen zeg maar. Bij jou bij beide terugplaatsingen de 1e keer raak? Hier bij me 1e wel 2e zullen we moeten afwachten.

Terug
Bovenaan