8 maanden en nog een grote puinhoop

A

Anoniem

Guest

Hallo Allemaal,

Ik weet even echt niet meer of we het goed of slecht doen... Ons zoontje van 8 maanden en 1 week slaapt nog steeds niet door. Hij wordt 2 keer per nacht wakker. Wij geven hem dan meestal ook maar 60 of 90 cc fles.

Smorgens drinkt hij de fles niet leeg. En als ik hem ipv de fles  pap geef eet hij deze maar voor +- 100 cc. Ook als ik een pap fles maak dan drinkt hij deze niet op. Ik denk dat dit komt omdat hij die  2 flesjes van de nacht nog in zijn buikje heeft zitten.  

Moeten we hem toch eens een paar nachten laten huilen?? Ik heb dit zolang mogelijk uitgesteld maar langzamerhand begin ik toch te denken dat we het moeten gaan proberen.

Ook smiddags krijgen we er een boterham absoluut niet in. Ik geef hem vanaf gister gewoon een fles. Dan maar geen boterham. Het avondeten  gaat er al net  zo slecht in!!  

Al met al is het een puinhoop!!  

Ik ga ook met hem naar de Osteophaat. Dit helpt ook nog niet!!

Hebben jullie tips of advies!?? Ik hoop het  !!!!!!!!!!!

Ik zal hieronder ons voedingsschema opschrijven wellicht dat jullie hier nog opmerkingen bij hebben!??

7 uu wakker maken:   210 Fles of pap Deze drinkt hij meestal niet leeg
8.30 uur naar bed
10.30 uur fruithapje (Dit eet hij heel goed, groot potje)
13.00 uur 210 fles (Hij vind een boterham echt niet lekker, ik probeer wel iedere dag)
Naar bed
15.00 liga met wat water (of als hij slecht gegeten heeft 60 cc opvolgmelk)
16.30 uur groentehapje ( Ook dit vindt hij niet geweldig)
Proberen in bed te leggen
19.00 210 fles
20.30 naar bed
23.30 210 fles
+/- 2.00 uur flesje 60
+/_ 16.30 flesje 60 cc

Groetjes Brit

Tip: Nog even afwachten? Is misschien niet het antwoord dat je hoopt. Maar Bent slaapt ook pas door sinds hij negen maanden is. (Nu 11 maanden) en op dagen dat hij zich niet lekker/ ziek voelt komt hij 's nachts nog lekker voor een voeding.
Qua voeding overdag. Volg je gevoel, je MOET geen pap, boterham, af wat dan nog geven. Persoonlijk zou ik met een slecht eter vooral weinig (of kleine) tussendoortjes geven, of bijv. alleen fruit als tussendoortje en voor de rest maar zien waar hij zin in heeft.

Judith

hoi hoi,

hier nog zo eentje waarvan haar beeb niet doorsliep...ik heb hem dus wel paar dagen laten huilen....zo zielig en moeilijk....geen fles gegeven want daar wennen ze aan en dan worden ze uit gewoonte wakker he en niet omdat ze honger hebben. dus toch ff door de erg zure appel heen gebeten en nu slaapt ons ventje dus door!!!!! YES!!! ben zo blij!!! er is dus hoop hoor! maar ow wat is het moeilijk geweest, maar het zeker waard, heb echt meer slaap en voel me beter!! Justin krijgt nu als volgt eten:

7.30 fles 200 cc
12.00 boterham met 100 cc melk
14.30 fruithap met diksap 50 cc
18.00 warm eten met danoontje
20.00 fles 200 cc

werkt prima!! tussen door wel eens een lange vinger ofzo.

succes meid en ik help je er wel doorheen als je wil en bij vragen hoor ik het wel!!
veel succes hoor!!

liefs sweety

Hoi,
Waarom maak je hem om 23.30 nog wakker voor een fles, deze geven wij al maanden niet meer. Ik zou hem lekker laten slapen en ik zou idd geen fles geven in de nacht. Dit hebben ze niet meer nodig en hij zou zonder moeten kunnen.
Ik denk dat je teveel melk wilt geven. Eten gaat bij onze dochter ook niet altijd van harte, probeer er niet een te groot punt van te maken.
Succes

Lieve Brit,

Toen Jessica ook 8 mndjes was wilde ze ook niet eten en dacht ik ook van sjonge meis je moet echt wat eten!!! Heb er geen strijd van gemaakt gewoon aangeboden, je moet ook niet vergeten dat ze in één keer over moeten van melk naar groenten en fruit of pap en brood!!! Zou met brood gewoon nog ff wachten tot 10 mndjes doe ik ook  en alleen maar groente en fruit geven en eventueel pap smorgens!!! Nu is ze ruim 9 mndjes en begint ze steeds meer te eten dus gewoon geduld hebben komt echt goed tuurlijk is het frusti vond ik ook maar ja als jij je druk maakt voelt je kindje dat ook en gaat dan helemaal niks eten!!!
Succes hé en komt goed!!!

Liefs sandy

Als ik dit lijstje zie, kan ik maar één ding bedenken. Je kindje krijgt veel te veel voeding. Logisch dat her en der niet geetenw ordt, en met een volle buik valt het doorslapen ook niet meer mee. Schrap eerst die late fles maar eesn. En als je kind slecht gegeten heeft (brood of pap) lekker zo laten en gen vervangende fles geven.

Ik denk echt (maar goed ieder kind is natuurlijk anders) dat je naar een heel ander ritme moet, en dan zal het doorslapen waarschijnlijk wat makkelijker gaan. Ena ls je kind 's nachts wakker wordt, dan zou ik geen melk geven, wil je dan wat geven, dan gewoon wat slokjes water, maar geen voeding.

Onze meid van 8 maanden krijgt al maanden geen late fles meer, en slaapt al sinds een maand of 4 van 20;00 uur tot 06:30 ( omdat we dan toch opmoeten).

Ik hoop dat je er een beteje uit gaat komen en bespreke het anders met het consultatieburo wat een goed ritme zou zijn voor een kindje van 8 maanden.

Succes.

Miep

PS: wat is slecht? Ik denk niet dat je het slecht doet, maar dat je wel wat hulp kan gebruiken. Zo'n kleintje begrijpen gaat nou eenmaal niet helemaal vanzelf.

Hoi Britt,
Moeilijk he. Lijkt me vooral jezelf ook zo vermoeiend nog steeds die nachtelijke sessies. Ik zou langzaam je structuur wat veranderen. Kijken wat er gebeurt. Heb het idee als ik je verhaal zo lees dat hij overdag behoorlijk wat voeding krijgt dus dat zou genoeg moeten zijn. Mijn idee zou zijn om s nachts water te gaan geven als hij dorst heeft zodat het langzaam ook wat minder aantrekkelijk wordt om om de fles te vragen en dat hij eraan kan wennen geen voeding meer te krijgen s nachts.
Een paar nachten laten huilen is niet makkelijk maar misschien wel goed. Bel anders een keertje naar het CB. Die kan je altijd even bellen met dit soort vragen. Suc6 groetjes Marieke

Hoi Brit,

Ik denk eerlijk gezegd ook dat jouw zoontje te veel eten krijgt aangeboden. Hij kan echt over op 3 hoofdmaaltijden per dag.
Bij mijn dochter ging het ook niet zo lekker (ook bij osteopaat geweest) en ben ik van de ene op de andere dag overgestapt op 3 maaltijden. Heerlijk vond ze het, ze vindt melk helemaal niet zo lekker. Ze wilde sowieso eigenlijk niet van de borst af na 6 maanden, ben ik een maand mee bezig geweest om op de fles over te gaan. Ze wilde graag echt eten van een lepeltje, bijdehand he?
Nou, ik zou zeggen, gooi het roer om en kijkt wat er gebeurt.
Succes,
Sonja

Terug
Bovenaan