8 maanden oud en snel alles zat en huilen als hij op zijn buik ligt

<p>Onze zoon is 8 maanden en sinds deze week is hij veel aan het mopperen. Als hij in de box ligt of op zijn speelkleed aan het spelen is is hij het snel zat. Maakt gilletjes en word soms boos en als het te lang duurt gaat hij huilen. </p><p>Sinds een poosje kan hij op zijn buik maar als hij nu op zijn buik draait gaat hij snel ook huilen. Kan nog niet goed terug draaien. Kan natuurlijk oorzaak zijn. </p><p>Kan het zijn dat hij eenkennig is? Als hij me ziet begint hij ook te gillen huilen. Maar ziet hij me niet doet hij het ook.</p><p>Heb geen idee wat er aan de hand is.</p><p>Iemand een idee wat we hier mee moeten doen ? </p><p>Of is het een nieuwe sprong </p>

Haihai,
Rond 8 maanden is er volgens oei ik groei wel een sprong.. misschien kan hij straks ineens tijgeren ofzo? En mijn zoontje word ook heeeeel hangerig en pieperig als hij last heeft van tandjes... dus miss zoiets??? 

Hoi Petronella, 
Wees gerust het is een fase ?
mijn zoontje is net 1 jaar en ik herken wat je schrijft ook van die periode. 
Tussen de 8 en 12 maanden ontwikkelen ze zich razendsnel. 

Tip; veel lekker naar buiten en bij ons was toen de schommel een succes. 

Dank jullie wel we hebben steeds meer het idee dat het een flinke sprong is waar hij in zit. Is ook aan het eind van de dag heel erg moe. Zo moe dat hij zelfs zijn prak niet meer helemaal op eet.
Heb het idee dat hij zelf ook niet goed weet wat hij moet doen met alle veranderingen die hij mee maakt. Wel lastig om hem dit door heen te zien gaan. En zelf vind ik het ook best lastig en moeilijk. 
En inderdaad probeer zo veel mogelijk te wandelen. 

Lastige leeftijd zo tussen de 7-10 maanden. Mijn zoontje heeft dit ook doorgemaakt en zitten er nog steeds een beetje in hij is nu bijna 10 maanden oud. Het is vooraf frustratie. Het meer willen doen dan dat lukt. Denk aan kruipen, optrekken, staan, zitten, lopen. Ze willen alles tegelijk maar dit heeft natuurlijk tijd nodig. Mijn zoontje wordt nog steeds driftig/boos gefrustreerd als zijn hoofdje sneller wilt dan dat zijn lijfje kan.
Ja het is een fase kan ook icm zijn met doorkomende tanden, snel verveeld alleen maar met spulletjes van mama en papa willen spelen en niet met eigen speelgoed. Alles raakt snel verveeld. Dus veel naar buiten en steeds nieuwe dingen neerleggen om te ontdekken. Pannen deksel bijv. Een beker, onderzetter, tandenborstel noem maar op. Nog even doorbijten!

@evelinegirl bedankt voor je bericht en tips. Denk ook wel dat het een combinatie van alles is. Hij heeft nog geen tanden maar we merken dat hij steeds meer gaat kwijlen en alles in zijn mond stopt. Maar we roepen al langere tijd er komen tanden aan niets komt ?? merk heel erg dat hij nu aan het veranderen is. Hij word ook echt snel boos/nijdig. Dus ja veel maar gaan wandelen met hem. 
We zullen nog even doorbijten.? Jij ook nog succes 

Terug
Bovenaan