8 mei bevallen.

LindaenPeter

New member
8 mei om 03.50 uur zijn wij met 38 weken ouders geworden van een 3604 gram gezonde zoon YORDIN.

7 mei om 19.45 uur braken m'n vliezen, en omdat ik goed onder controle in het ziekenhuis stond moest ik meteen bellen. Dat is heel de zwangerschap verteld.
Ik belde op en ze konden niet meteen m'n dossier
vinden en ik moest maar de andere dag komen om 14.00 uur.
om 20.00 uur had ik al weeën om de 5 minuten en ze kwamen steeds sneller achter elkaar.
ik heb dit volgehouden tot 22.30 uur en weer maar gebeld. Ik mocht op het gemakje naar het ziekenhuis komen.
Toen ik eenmaal in het ziekenhuis was 23.10 uur had ik al 5cm ontsluiting.(te laat voor een ruggenprik.)
ik had om 00.00 uur 7 cm ontsluiting en mocht ik eindelijk remifentanyl.
Je krijgt dan een infuus en een pompje .ik kon het pompje zelf indrukken als de pijn te heftig werd. bij de volgende wee kun je het pompje weer indrukken. Er zit wel een limiet aan en kon geen overdosis nemen. zo heb ik tot 2.00uur op handen en knieën gezeten om de pijn op te vangen.
de weeën werden steeds maar sterker en ik had toen 8 cm ontsluiting.
Om 3.05 uur volle ontsluiting en mocht ik gaan persen.. nou m'n adem was gewoon op en ik kon niet meer wat is dat zwaar zeg pff.
Opeens daalde het hartslagje, hij besloot nog even te draaien.
er werd snel een echo gemaakt, en hij zou met het gezichtje eerst komen. naar het inknippen aan beide kanten hebben ze hem nog kunnen draaien en met de vacuümpomp is Yordin Woensdag om 03.50uur en met 3604 gram geboren.
vanwege de vacuümpomp moesten we 48 uur blijven ter observatie. dit is langer geworden.
Bij Yordin was zijn suikergehalte laag en hij werd ieder uur geprikt. Ook door mijn medicatie die hij gedurende de zwangerschap had binnen gekregen werden we goed in de gaten gehouden. Ik ook nog extra vanwege mijn epilepsie.
Zaterdag ochtend mochten we naar huis.

En wat gaat het goed! volop borstvoeding, dat ik zelfs voor iedere voeding moet kolven.
2 slechte nachten gehad maar vanaf woensdag slaapt hij s'nachts al door van 01.00 - 05.00 uur, donderdag 00.30- 07.30 uur en vannacht van 23.00 tot 06.00 uur. dus we mogen niet klagen!

Verder zijn we dolgelukkig en genieten volop, het is nog ongelooflijk dat hij nu van ons is! en we een gezinnetje zijn!!


 
Wauw gefeliciteerd met jullie zoon, wat een geschenknus dat hè!

Maar dat is nog een heftige bevalling geweest, Sarah is ook met de vacuümpomp geboren, maar haar suiker was oké, waardoor wij de volgende dag baar huis mochten.

Maar wat heerlijk dat hij 's nachts al zo door slaapt, geniet daar maar van. Onze dochter is onze wekker, ze komt echt om de 3 uur. Maar ze is zo tevreden en genieten volop!
 
Terug
Bovenaan