8 wk zwanger en niets te zien op echo?!

Vandaag zou een mooie dag  moeten zijn. Had mijn 1e afspraak bij de verloskundige en kreeg een echo.
Was daarvoor al wat onzekerder als bij mijn 1e zwangerschap, omdat ik in tegenstelling tot toen vrijwel niet misselijk ben. Behalve moeheid merk ik weinig.
Tijdens de echo was niets te zien, het was een uitwendige. Mijn baarmoeder was niet in beeld te brengen, dus geen goed nieuws, maar ook niet perse slecht nieuws volgens de verloskundige.
Maar vind het raar, bij mijn 1e zwangerschap kreeg ik een termijnecho met ongeveer 7 weken, en er was duidelijk een vruchtje met knipperend hartje zichtbaar.
Nu leken mijn darmen in de weg te zitten, verder was er niets duidelijk in beeld te krijgen. Maar ik denk zo, als ik 8 weken was, moet mijn baarmoeder al gegroeid zijn, en toch in beeld te brengen. Heb er geen goed gevoel bij, en ben verdrietig, al wil ik nog niet helemaal de hoop opgeven. Volgende week maandag krijg ik weer een echo, en hopelijk wat meer duidelijkheid, want onzekerheid is helemaal verschrikkelijk.
Heeft iemand dit meegemaakt, en liep het goed of slecht af???

Groetjes Sara

hoi sara
ik snap dat je bang en onzeker bent,maar ik zou de moed nog niet opgeven.je hebt nog geen bevestiging van een gezond vruchtje met hartslag,maar verdere aanleiding om je hoofd te laten hangen is er toch niet?ik word ook gek van onzekerheid hoor,begrijp me niet verkeerd.ik kan ook niet wachten op een duidelijke echo.misschien is je baarmoeder gekanteld en kan ze em daarom niet vinden.zolang je geen bloed ziet zit het er nog en ik hoop voor je dat het er goed zit en dat je het de volgende keer ziet.en geen zwangerschapsverschijnselen,dat had ik ook,tot afgelopen weekend.ik maakte me ook zorgen,maar het is nog zooow klein,2 cm.heel veel meiden merken er niet veel van de eerste weken.ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt.vond de verloskundige het verontrustend?
veel sterkte
groetjes kari

hoi,
Ik durf er echt niks over te zeggen. Probeer zoveel mogelijk je gedachten op iets anders te zetten komende week, dan gaan de dagen wat sneller!
groeten elke

Hoi Sara,

Ik snap niet dat ze dan geen inwendige echo hebben gedaan als ze niks konden zien! Ik heb met 7 weken een echo gehad en toen zei ze: we doen het inwendig, want uitwendig is vaak tot 9 weken niet veel te zien.

Dus ik zou me niet al te ongerust maken hoor, komt blijkbaar vaker voor dat ze het uitwendig nog niet kunnen zien.

Liefs Annemarie

Hoi,
Toen ik 12 weken zwanger was en mijn eerste echo kreeg was er ook niets te zien, toen kreeg ik een inwendige echo en toen was het wel goed te zien.
raar dat ze jou geen inwendige echo hebben aangeboden.
Wat rot zo'n onzekere periode.
Liefs Rene 25w & 2d

Echt belachelijk dat ze je geen inwendige echo gegeven hebben. Ik heb zelfs met 10 wkn nog een inwendige gehad.
Als ik jou was zou ik naar je verloskundige bellen en een inwendige echo eisen, zo zit je steeds in onzekerheid. Echt superbelachelijk!

Groetjes Sandra

hoi Sara,

Ik ben ook helemaal perplex dat ze geen inwendige echo hebben gedaan. Ik had na 6 weken bloed verloren en om het zeker voor het onzekere te nemen hebben ze toen een inwendige echo "gemaakt". Het vruchtje was duidelijk te zien!!

sterkte ermee.

liefs Manoek

Hoi Sara!

Ik snap er, net als de meiden hierboven, niets van dat ze   geen inwendige echo hebben gedaan!
Ik kreeg met 8 weken ook een echo, i.v.m. voorgeschiedenis, maar bij mij probeerden ze het niet eens uitwendig! Hij zei meteen: ik ga een inwendige echo doen, want dan kan ik zeker zien wat er gebeurt daarbinnen!
Echt heel erg hoor, dat je nu zolang in spanning moet zitten, terwijl ze je wel hadden kunnen helpen!!
Ik zou echt morgen contact opnemen en vragen of ze niet zo snel mogelijk een inwendige echo kunnen maken!
Heel veel succes, en maak je in ieder geval niet te druk!!
Groetjes, Yvette ( 17 wk+6)

Terug
Bovenaan