8md is vroeg wakker en wil vroeg naar bed

Bedankt voor uw reactie.
Wij doen hem dan idd rond 18u 18.15u in bad. Om idd te rekken. Maar dan valt hij in slaap met de papfles. Van de week is hij zonder papfles naar bed gegaan omdat hij gewoon in slaap viel, kwam gewoon weer rond dezelfde tijd. We hadden zoiets we zien wel of hij komt en dan geven we hem alsnog een fles maar hij kwam niet.
Hij slaapt 2 slaapjes. Van 10 tot half 1 en van 2 tot 4 ongeveer. 
 
Hoi. 
Ik denk dat je de tijd tussen de 2 slaapjes moet proberen te rekken. Hij is daartussen maar 1.5uur wakker terwijl hij ervoor en erna wel lekker wakker is. Als je het middagslaapje dus later in zet. Zal hij waarschijnlijk het 's avonds ook langer kunnen volhouden tot aan bedtijd.
Succes!
 
Dan kun je het middagslaapje toch iets rekken? Want hij is maar 1.5 uur wakker tussen zijn slaapjes. Hij zou op die leeftijd makkelijk 2-2.5 uur wakker kunnen zijn. Ga lekker ff met hem naar buiten ofzo en dan leg je hem om half 3/3 uur op bed. Moet kunnen lijkt me ;) En dan kan hij s avonds ook wat later. 
 
 
Dan kun je het middagslaapje toch iets rekken? Want hij is maar 1.5 uur wakker tussen zijn slaapjes. Hij zou op die leeftijd makkelijk 2-2.5 uur wakker kunnen zijn. Ga lekker ff met hem naar buiten ofzo en dan leg je hem om half 3/3 uur op bed. Moet kunnen lijkt me ;) En dan kan hij s avonds ook wat later. 
 
 
Dan is ie wel echt heeeeel moe 's avonds inderdaad! Als je 'm 's ochtends wat eerder naar bed probeert te doen? Van half 6 tot 10 is best een lange ruk. Dan gaat hij misschien wat minder vermoeid z'n ochtendslaapje in, houdt hij het 's middags iets langer vol misschien en wie weet is 'ie dan 's avonds nog wat energieker.
Het ritme van onze zoon was op die leeftijd wat anders dan de jouwe, niet dat de jouwe fout is, maar wie weet werkt het. Onze zoon sliep een beetje volgens het 2-3-4 ritme en deed dan dutjes van 1,5 uur (soms 2). Hij sliep dan overdag ongeveer 3 uurtjes en 's nachts zo'n 11 uur. Hij ging rond 7 uur/half 8 naar bed 's avonds en werd dan ergens tussen 6 en 7 weer wakker 's ochtends. Dit ritme heeft hij ongeveer 3 maanden gehad. 
 
Dit ritme is sinds 6wkn zo ineens ontstaan. Het is er zo ingeslopen zeg maar. Ik ga het met die slaapjes rekken eens proberen.
Heb hem net in bed gelegd omdat hij moet was, iig hoe hij t uit. Nu ligt hij te spelen... boefje.
Thx voor de tips. Ga het proberen!
 
Dit ritme is sinds 6wkn zo ineens ontstaan. Het is er zo ingeslopen zeg maar. Ik ga het met die slaapjes rekken eens proberen.
Heb hem net in bed gelegd omdat hij moet was, iig hoe hij t uit. Nu ligt hij te spelen... boefje.
Thx voor de tips. Ga het proberen!
 
Terug
Bovenaan