8mnd toetje!!

Zit wel suiker in. Geen kristalsuiker, maar wel vruchtensuiker, maar voor je lichaam maakt het niets uit.

Overigens zijn ook die danoontjes start gewone bijvoeding, en dus geschikt voor vanaf 6 maanden.

Gewone yoghurt of kwark met wat fruithap is beter dan zo'n fabriekshapje. Neem voor kinderen tot een maand of 18 nooit magere zuivel, maar altijd volle of halfvolle!

Hoi,

Toch wel grappig, ik woon tegenwoordig in belgie en nu ben ik gister hier naar cb geweest.
Daar raden ze alles af wat ze in nederland zeggen: geen yoghurt ook geen volle, geen kwark en ook geen danoontje start!
Zij advieseerde mij om fruit na te geven of een pudding maken van vers fruit met mijn eigen bv melk! (of evt met babyflesvoeding!)
Ook broodproducten raden ze hier trouwens af tot 6mnd!
In nederland blijken ze echt de grens op te zoeken wat nog net kan om maar zoveel mogelijk te verdienen aan babyproducten krijg ik een beetje het idee!

Gr MJ

Fruit als toetje is ook voor grote mensen gezonder dan zuivel als toetje, zuivel remt namelijk de opname van veel bouwstoffen uit je voedsel, terwijl de vitamine C in fruit juist de opname daarvan bevordert.

Brood wordt in Nederland vanaf 7 maanden aangeraden, omdat het gluten bevat en te vroeg contact met gluten kan een intolerantie triggeren.

Pudding van moedermelk lijkt me onmogelijk: de enzymen in moedermelk voorkomen het stollen van de pudding (om die reden bindt pap ook niet met moedermelk).

Terug
Bovenaan