9 dagen overtijd, maar.......

Ik snap dat je angstig bent, maar inderdaad alleen een test gaat je uitsluitsel geven.
Wanneer je test negatief bent, kun je contact opnemen met je huisarts en zeggen dat je bang bent in de overgang te zijn. Dit kan via een bloedtest achterhaald worden, geloof ik.

Vergeet niet dat stress veel met je lichaam kan doen en ook je menstruatie kan uitstellen. Jezelf gek maken op deze manier, schiet je helaas niks mee op.

Nu ben je ook bang toch? Een test zal dat niet veranderen. Gewoon testen. Nou zij wij ook allemaal nieuwsgierig :) 
Ik snap je angst goed. Ik heb ook lang gedaan over zwanger worden en veel teleurstellingen gehad, achter in de 30. Angst voor de overgang had ik nog niet zo, maar wel voor gezondheid. Je maakt jezelf snel wijs dat als je niet test, het allemaal goed is. Maar die angst is er al. Er is alleen ook hoop, dat je zwanger bent. En het doet heel veel zeer om die hoop keer op keer op te brengen en die weer in duigen zien vallen. 
Ik heb bij mijn dochter bijna een week gewacht met testen, en toen trok ik de onzekerheid niet meer. Met bibberende handen getest en hij was knalpositief. Ik voelde me alsof ik ongesteld ging worden. En een paar dagen later voelde ik niks meer. Tot 7 weken, misselijk!

En heb je al getest? Net als alle andere ben ik nu ook heel nieuwsgierig... Ik herken je gedachtes. Ik kon ook pas door omstandigheden heel laat proberen zwanger te worden, net als jij 41 jaar en ook ik was superbang dat ik in de overgang zat. Toen mijn gynaecoloog vertelde dat ik nog wel wat eitjes had het nog best okee ook en je vaak nav de leeftijd van je moeder als uitgangspunt kan nemen voor jouw overgang was ik nog steeds sceptisch. Ik had geen kwaaltjes en heb een week gewacht met testen... En het was raak! Pas vanaf week 5.5 begon ik bloed te verliezen tm week 8 maar ondertussen groeide mijn kindje in buik heel goed en ligt er nu een meisje in mijn slaapkamer zacht te snurken. Doe die test en ik hoop het zo voor je!

Terug
Bovenaan