9 maanden en dingen begrijpen?

hallo,

afgelopen weekend kan mijn zoontje van 9 maanden kruipen.
heel leuk natuurlijk, maar hij weet het cdrekje te staan, en de lamp met het o zo leuke snoer eraan, wat naar een stopcontact gaat.

als ik zeg dat het niet mag dan luister meneer niet natuurlijk en gaat gewoon door.
zou een kind al snappen dat het niet mag?
of moet ik gewoon mijn cd rekje verplaatsen?

wat denken jullie??
 
Hmm... lastig. Timo is 5 maand, dus daar hebben wij nog niet zo veel last van. Ik weet wel van vriendinnen dat zij het niet doen, want dan blijf je namelijk aan de gang.
Ik denk dat je het misschien eerst héél vaak moet herhalen.
 
Eindeloos herhalen dat het niet mag, het gaat een keer doordringen. Echt waardevolle spullen weghalen ook echt gevaarlijke spullen weghalen. Verder een lange adem hebben.
 
je moet het inderdaad eindeloos herhalen en niet op een lieve toon wel streng dat hij op een gegeven moment je toon begrijpt het daardoor ook het woordje nee gaat begrijpen.
Het gaat gepaard met ontzettend veeeeeeeel geduld!!!
uiteindelijk komt alles goed haha succes ermee!
 
Hij snapt het inderdaad nog niet. Ik zou het rekje weghalen en anders steeds blijven herhalen.
Mijn zoontje deed dat ook met 9 maanden en opeens zie je dat ze iets doorhebben: hij ging lachen en naar mij kijken als hij in de buurt kwam van iets waar hij niet aan mocht komen. Toen dacht ik ook dat hij zat uit te proberen, maar dan hebben ze nog niet door wat nee betekend, ze weten alleen dat dat woordje bij die handeling hoort, de bedoeling ervan snappen ze dan nog niet. Nu is m'n zoontje 14 maanden en merk ik dat hij dingen wel doet om uit te proberen. Dus als hij ouder is zie je vanzelf het verschil, ga er nu nog maar vanuit dat je of de hele tijd erbij moet blijven of de spullen buiten bereik moet zetten.
Succes!
 
Hier het zelfde probleem.
Ik ben van mening dat ons kindje ook in dit huis woont en dat ik dus niet alles kan verbieden. Daarom hebben wij er voor gekozen om een aantal dingen wel weg te zetten. Maar ik vind ook dat ze moet leren dat ze niet overal aan mag komen dus de meest verleidelijke dingen staan nu wat hoger.
In hoevere ze begrijpen wat wel en niet mag weet ik niet maar het valt me wel op dat zodra ik in de keuken ben zij gelijk naar de kast gaat waar ze niet aan mag komen:)
 
Als ik jou was zou ik het gewoon laten staan hoor. Maar je moet dan natuurlijk wel blijven herhalen dat het niet mag. Eventueel iets anders aanbieden of hem gewoon oppakken en ergens anders neerzetten en kort uitleggen waarom je dat doet.

Onze meid was 7.5 maanden toen ze kon kruipen, echt nog heel klein dus. Wij hebben nooit iets aan de kant gezet. Het enige wat ik hoger heb gezet was een vaas die nog van mijn oma is geweest. De rest hebben we gewoon laten staan en natuurlijk is er wel iets gesneuveld. Maarja ze moeten ook leren dat het niet mag. Ik heb trouwens wel altijd iets staan waar ze wel mee mag spelen. Nu nog trouwens en ze al 3.5 jaar. Als de kerstboom opstaat met alles erop en eraan en onze kerststal eronder. Dan heeft zij haar eigen kerststalletje waar ze lekker mee mag spelen. Je kunt natuurlijk niet alles verbieden.
Onze zoon van bijna 8 maanden, rolt door de hele kamer en komt dus ook op plaatsen waar ik hem liever niet heb. Onze meid kan hem ook heel goed duidelijk maken dat hij daar echt niet aan mag, want dat is van papa en mama.

Dus heel veel duidelijkheid bieden en geduld hebben.

Succes
 
Terug
Bovenaan