9 maanden en dingen begrijpen?

Denk wel dat je er al mee kan beginnen om te zeggen dat iets niet mag.ons zoontje is ook 9 mnd en echt alles aan het ondekken in huis.ik loop naar hem toe en zeg:nee Kyandro dat mag niet,en leg hem ergens anders,bij mn schoonmoeder ging hij ook telekns naar iets waar hij niet aan mogt zitten,ze hebben hem herhaaldelijk daar weggehaald en gezegd dat het niet mag,nu probeerd hij soms nog wel eens,maar als we nu zeggen het mag niet:kijkt hij ons aan,en kruipt naar wat anders toe,het kost even een hoop energie maar heb wel het idee dat het werkt,zal niet zeggen dat met alles zo gaat natuurlijk
maar mijn motto:je kan niet vroeg genoeg beginnen
succes liefs jootje
 
haha die kinderen he :)

ik moet zeggen, dat er hier altijd wat op de grond lig waar hij mee mag en kan spelen.
en ik denk idd wel dat hij het in de gaten gaat krijgen, maar dan zal het ondeugd zijn.
ik zet hem op de grond, en het eerste wat hij doet is naar dingen kruipen waar hij niet aan mag komen, en dat gaat dan heel snel, en ondertussen omkijken naar mij.
dus wss echt uitproberen nu.
 
nee dat begrijpen ze nog niet!
Maar de drang van een kind om iets te ontdekken blijft zowiezo verlopig nog zo groot dat dat het altijd wint van jou waarschuwingen, je kunt dus beter dat soort dingen tijdelijk een andere plaats geven als je het heel wilt houden, (in plaats daarvan kun je bijv over een tijdje een mand met tijdschriften oid neerzetten en daarmee het ´luisteren´ oefenen)
Nu kun je ze beter nog afleiden met wat anders en her en der wat spulletjes op goede hoogte neerzetten waarmee hij kan spelen/ontdekken
 
Terug
Bovenaan