9 maanden en hij probeerd al te lopen

Ik ben een jonge moeder van 22 jaar, getrouwd en mijn zoontje is nu 9 maanden. Toen hij 7 maanden was trok hij zich al op aan de box, nu is hij echt bezig om rondje rond de tafel te lopen en kan hij staan met maar in hand vast. Ik ben zo trot op dit mannetje, maar af en toe hoopte ik dat het allemaal wat langzamer ging.

Groetjes Rune
 
Hoi Rune,

Mijn zoon (nu 18 mnd)liep ook al met 9 maanden en hij is sindsdien niet meer opgehouden met op de zaken vooruitlopen. Ik snap wat je bedoelt als je zegt dat je hoopte dat het wat langzamer zou gaan, je bent je baby ineens kwijt, het wordt al meteen een kereltje.

De andere kant is dat Ben zichzelf nu heel goed kan vermaken omdat hij zo mobiel is. Hij heeft mij niet overal meer voor nodig. Je moet maar zo denken, er zitten altijd voor en nadelen aan. Wees maar lekker trots op je mannetje hoor!
 
Oh maar dat ben ik ook zeker wel. Hij is nu een week (en nog steeds wel) goed ziek geweest (darm/maagontsteking) waardoor hij bijna nix deed, maar ik denk dat als hij weer helemaal is opgerknapt hij in ene een grote sprong maakt.
Probeerde Ben ook al te praten met 9 maanden?
 
Ook ik heb zo'n supersnel kindje
Hij liep in de box en rond de tafel toen die 7 maanden was.
Je bent inderdaad ineens je baby kwijt.
hij kruipt rond en gaat alles ontdekken.
Ik heb het met het cb over gehad want hij is echt supersnel bv met 4 maanden dronk die zijn fles alleen.Ook ik maakte me zorgen maar hun zeiden je kunt hem toch niet tegenhouden.
En in plaats van bezorgd ben ik nu super trots op mijn snelle ventje.Ik zou zeggen gewoon lekker genieten

groetjes van maaike
 
Dubbel he, die vluggertjes! Je bent heel erg trots maar het kan ook best weleens lastig zijn. Mijn dochter is 10mnd en trekt zich op sinds ze 7,5mnd was en 3 dagen later liep ze langs de tafel nog een week later stak ze over. Met 9mnd ging ze zelf zitten en toen ging ze ook ineens kruipen (dat hadden we niet meer verwacht). Nu met 10mnd kan ze 3 stapjes los zetten!!!

Ik ben zoooooo trots op haar!

En ja, ook probeert ze te kletsen. Paard = aart, geit = heit. En ze weet de paarden, poes en honden altijd te vinden als je er naar vraagt.

Leuk zo'n draadje over vluggertjes

groetjes Marianne
 
De verloskundige zei bij de geboorte al dat mijn dochter snel zou zijn met alles. Ze heeft gelijk gehad ook. Jennifer is nu zeven maanden en sinds vorige week zit, kruipt en trekt ze zich op. Het lijkt wel of ik een stuk gemist heb.........
Uiteraard ben ik SUPERTROTS hoor!
 
Oh wat een leuk onderwerp is dit zeg. Simon is nu 8,5 maand en kruipt nu ook alweer een maand ofzo en loopt ook overal bij langs. Zo nu en dan durft ie zelfs alles los te laten en staat dan los, maar dit duurt nooit lang. Hij kan al heel lang zelfstandig zitten, daar was ik wel erg blij mee, want hij was er gefrustreerd op zijn rug, wou vanalles, maar kon het nog niet. Dat gevoel heb ik trouwens wel meer bij hem, dat ie gewoon zoveel wil en dan gefrustreerd raakt, boos wordt en dan ineens lukt het. Ik liet hem trouwens wel altijd aanmodderen als ie weer eens lag te mopperen in de box.

Ik geniet echt van mijn mobiele mannetje nu, het is toch prachtig om dat glunderende koppie te zien als ie je heeft gevonden in de keuken ofzo? En hij kan zich inderdaad heel goed vermaken, als ie het in de box niet meer leuk vindt laat ik hem gewoon rondkruipen en lopen, heb er geen kind aan (om maar even een passende uitdrukking te gebruiken)
 
Grappig om te lezen dat jouw kind niet de enige is die wat sneller is... Onze dochter is nu 7,5 maanden en kruipt al sinds ze 7 maanden is en ook zij staat al in de box, trekt zich overal aan op en loopt al stapjes aan je handen! Heel herkenbaar ook dat ze snel gefrustreerd is als er iets niet snel genoeg lukt. Ze leert ook razendsnel bepaalde kleine dingen en vindt uiteindelijk ook altijd een oplossing voor haar "probleem".
Omdat in mijn omgeving alle babies veel later zijn vroeg ik me al af of die van ons niet absurd vroeg was, maar.....ze heeft in tegenstelling tot al die andere babies nog GEEN tandjes!
 
Terug
Bovenaan