9 maanden zwanger na bevalling

<p>Ik kwam erachter dat ik weer zwanger ben maar 9 maanden na de eerste. Dit is heel bijzonder omdat ik eigenlijk niet zwanger kon worden natuurlijk. Echter slaat de paniek wel toe omdat ik lees dat het zo snel wel gepaard gaat met zowel risico’s voor moeder en kind. Ervaringen? </p>

9 maanden is heel keurig toch? Gefeliciteerd! Ik denk dat je lichaam er na 9 maanden echt wel weer helemaal van hersteld is, genoeg vrouwen zijn 3 of 4 maanden na de bevalling alweer zwanger en dat gaat ook goed. Ik was tussen nummer 1 en 2 na exact 12 maanden weer zwanger, de tweede zwangerschap verliep prima en ik had er geen 'last' van dat de vorige bevalling nog maar kort geleden was.

Hopelijk een mooie zwangerschap voor je, prachtig toch!

Bedankt voor je reactie :) fijn dat het bij jou goed is verlopen. Ik lees overal dat je 1 jaar tot 1,5 moet wachten... ivm loslaten placenta, vroeggeboorte enz.. vandaar... ik hoop ook dat het goed mag verlopen!

Ik ben momenteel zwanger van nummer 3 en nummer twee is nog maar 5 maanden dit is de eersre van de 3 die tot nu toe lekker verloopt wel moe geweest niet misselijk en ik hdb via het zieken niks hierover gehoord al beval ik zelf meestal al te vroeg?

Gefeliciteerd!
Onze oudste was ook 9 maanden toen ik weer zwanger werd. Niemand heeft iets gezegd over loslatende placenta’s of andere mogelijke problemen.
Toen onze 2e 10 weken was bleek ik zwanger te zijn van de derde. Ook daar zei niemand iets negatiefs over. Zelfs ze verloskundige zei: je lichaam kan dit prima dragen!

Heb vertrouwen in je lijf. Wij hebben ondertussen 3 gezonde kinderen van 2 jaar, 1 jaar en 3 maanden

Ik was 8 maanden na de bevalling weer zwanger. Zelfs na een keizersnede gingen daar niet de alarmbellen van rinkelen, terwijl we wel het advies hadden gekregen pas vanaf 9 maanden weer te gaan proberen. Helaas is die zwangerschap wel een miskraam geworden, maar denk niet echt dat dat met het snel opnieuw zwanger worden te maken had. Mijn moeder was trouwens telkens na 6 maanden weer zwanger, heeft ook 1 miskraam gehad, maar verder 4 gezonde kinderen die op tijd geboren werden zonder complicaties.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 

Mijn eerste was net geen 7 maanden toen ik weer zwanger was en de 2e net geen 8 maanden. Ben nu 38 weken zwanger van de 3e en de kinderen zijn gewoon gezond en mijn lichaam heeft het zwaar maar doet wat hij moet doen.

Dus gefeliciteerd! Geen zorgen, 9 maanden is echt prima

Terug
Bovenaan