9 maanden zwanger na bevalling

Het wordt trouwens wel een keizersnede ivm complicaties vorige keer. Hoe hebben jullie het ervaren om nog een kleine dreumes thuis te hebben en dan nog een kleine baby? Is dat een beetje te doen? Mijn man is veel weg voor zijn werk dus ik doe het veel alleen

Mijn 2e bevalling werd ook een keizersnede ivm stuitligging. Mijn oudste was toen 21 maanden oud. Ik vond het eerlijk gezegd heeeel pittig. Het herstel van de keizersnede viel me zwaar, vooral met de dreumes in huis. Relaxen of bijkomen zit er niet echt meer in. Met een baby kun je nog chillen en thuis blijven, met een dreumes moet je naar de speeltuin en de deur uit ;) Ik vond het echt zwaar, de dagen waren lang, ik had pijn en echt die 6 weken nodig om te herstellen.

Mijn man was 1.5 week thuis, daarna stond ik er alleen voor. Ik kon nog geen auto rijden, amper 200m lopen voor ik dubbel klapte van de pijn, ik voelde me best eenzaam met 2 ukkies in huis. 5 Weken na de keizersnede ging m'n man een volle week naar het buitenland voor z'n werk, daar zat ik dan met m'n kleintjes... nog volop in pijn en herstel. We hebben het overleefd maar ik ben heel blij dat het achter de rug is.

Maar ach, er zijn ook vrouwen die een keizersnede als 'makkelijk' ervaren en heel snel alles weer kunnen. Is voor iedereen anders en je weet het niet van tevoren. Ik ben echt wel een doorzetter en had niet verwacht dat het me zo tegen zou vallen.

Ik ben nu zwanger van een 3e kindje en hoop heeeeel erg dat het een vaginale bevalling wordt, voor m'n herstel heb ik dat 100x liever dan weer een keizersnede.

Weet je, her duurt nog maanden voor je. Komt tijd, komt raad. En iedereen ervaart het anders, een keizersnede en het herstel ervan. Maar in combinatie met een dreumes in huis vond ik het gewoon mega zwaar. Je mag ook niet tillen en m'n dreumes kon zelf de trap nog niet af/op, of zelf in/uit bed etc. Dat zijn allemaal lastige dingetjes.

Geniet van je zwangerschap en denk rustig na over zulk soort dingen, geef het de tijd!

Ik ben bewust na 9 maanden weer zwanger geraakt.
Wij wilde graag de kindjes dicht op elkaar .
Ik had het wel een beetje onderschat en ik vond de zwangerschap  stukken zwaarder. Omdat mijn lichaam nog niet hersteld was van de vorige zwangerschap  en met een kleine dreumes valt zwanger zijn ook niet altijd mee.
Had ik het anders gedaan als ik dit geweten had?
Nee zeker niet ik vind het alles meer dan waard geweest . Het is even pittig zowel de zwangerschap als dat de kleine geboren is met 2 jonge kinderen. Maar hoe ouder ze worden hoe makkelijker en leuker het word.
Gefeliciteerd! En geniet van je zwangerschap 

Bedankt Romy voor je reactie. Ik geloof zeker dat dat heftig is na een ks, daarom zie ik er echt ook tegenop. Tuurlijk als ze groter zijn, js het het waard geweest maar op het moment zelf denk ik wel overleven... zeker als je er grotendeels alleen voor staat.
bedankt ook Nicole voor je reactie. Ook verhalen die aangeven wat minder fijn loopt zijn toch nuttig te horen want het is gewoon de realiteit ;-) 
bedankt verder voor de felicitaties:)

Terug
Bovenaan