9 mnd en nog steeds een nachtvoeding

Hallo,

Mijn dochtertje is nu 9 maanden en komt nog steeds voor een nacht voeding. Meestal tussen half 4 en 4 uur. Soms krijgt ze ook nog een voeding tussen 22.30 uur en 23.30 uur. Die krijgt ze soms dus wel en soms niet. Dit ligt eraan of ze ervoor wakker wordt. Soms hoop ik dat als ze om 23.30 uur een voeding heeft gehad dat ze een keer zo rond 06.30 uur komt maar helaas.....  dan komt ze toch weer rond 04.00 uur. Ik heb het idee dat ze overdag wel genoeg eet dus nodig heeft ze het niet. Ik heb haar wel eens laten huilen maar dat houdt ze rustig een paar uurtjes vol dus dat is de stap om de fles te geven en dan hopen op nog een uurtje slaap gauw gemaakt. Ook s'morgens slaapt ze niet echt lang uit. Meestal is ze rond 07.00 uur klaar wakker en mag de dag voor haar beginnen.
Wie kan me raad geven?

Groetjes mama van rayen, milan en roos

Hallo. Mijn jongste zoontje is nu ruim 10 maanden en hij slaapt pas sinds 2 weekjes of zo door.. Ik heb het altijd gewijd aan het feit dat ik nog bv gaf, maar ik weet niet of het daaraan ligt.. Ik vond het soms wel lastig om er steeds 's nachts uit te gaan maar als ik dat koppie zag was dat weer over. En echt van de een op de andere dag sliep ie door (tot groot genoegen van mama )
Gr. Anne-Marie

Hoi,
mijn dochter is nu 11 maanden en wordt (bijna) elke nacht nog 1x huilend wakker. Of ze nou echt honger heeft is mij niet duidelijk maar ik leg haar toch maar aan (geef nog steeds bv) want dan slaapt ze meestal na 10 minuten weer. Ik heb ook geprobeerd haar te laten huilen maar dan wordt ze helemaal overstuur en dat vind ik dan ook weer niet nodig.
Tips heb ik dus niet voor je, wilde je alleen laten weten dat je dus niet de enige bent,
groetjes van Sonja

ik heb helaas bij allebei maar zeer kort bv gegeven, bij mijn oudste 3 maanden, de jongste een week. Allebei over op de flesvoeding en allebei sliepen ze de nacht door zo rond de 2,5 á 3 maanden. laatste fles om 19.00/19.30 en Sam is nu 17 weken en slaapt dan door tot 6.30 soms zelfs 7.30 maar dat is sporadisch.

Mochten ze bij ons dan 's nachts komen probeerden we ze met een speentje rustig te krijgen of even met je hand over het bolletje aaien of beiden, hielp bij ons. (bij ontzettend verzet maakten we een klein flesje)

hoop dat je er wat aan hebt.   liefs lin

HAY,

NOU DANTÉ IS GISTEREN 10 MAANDEN GEWORDEN EN KOMT OOK NOG STEEDS S'NACHTS,IK NEEM GEWOON ALS WIJ NAAR BED GAAN ZIJN FLES MET VOEDING EN KOKEND WATER MEE NAAR BOVEN EN TEGEN DE TIJD DAT HIJ KOMT IS HET DRINKBAAR,LEKKER MAKKELIJK!

NOU ZIJN ER HEEL VEEL DIE ZEGGEN,LATEN HUILEN,WATER PROBEREN,SPEENTJE,TUTTEN NOU VIND ALLEMAAL LEUK GEZEGD ,HEB ALLES GEPROBEERD MAAR HIJ MOET EN ZAL TOCH ECHT ZE FLES KRIJGEN!

NU BEN IK ZWANGER VAN DE 2E DUS KAN ME NACHTRUST WEL GEBRUIKEN!
EN ZIE HET DUS OOK ALLEMAAL NIET ZO ALS EEN PROBLEEM HOOR!

OP EEN DAG KOMT ALLES GOED

KOP OP WIJ MET NACHTBRAKERS VAN KINDEREN MOETEN ER GEWOON FF HARDER AAN TREKKEN,DAN DAT MAAR!

GROETJES LEN

Hoi,

Ik heb 2 tips gehoord. Geef 's nachts steeds minder voeding dan bouw je het vanzelf af
en een andere tip is je laatste fles te geven nog voor hij/zij in diepe slaap is.
Desnoods maar om 20.00u. Het schijnt dat het te maken heeft met de verschillende slapen (remslaap enzo)
Ik ken een aantal mensen die dus de laatste fles vroeger gaven na die tip en toen sliep hun kind wel door, terwijl als ze de baby wakker moesten maken voor de laatste voeding of de voeding pas heel laat gaven hun kindje 's nachts ook kwam.

Myrthe slaapt nu van 21.30u tot 6.30u door. Geef ik een keer later dr fles of maak ik haar wakker voor de laatste fles dan maakt ze me steevast om 4u wakker.
Dus ik maak haar liever overdag een keer extra wakker voor de fles zodat we allemaal een nachtrust hebben

Succes

Reneke

Wij hebben hem ook op een gegeven moment niet meer wakker gemaakt om 11 uur 's avonds en overdag meer voeding gegeven. De eerste nachten sliep hij tot 4 uur of zo (dan met een klein beetje voeding van max 100 cc  weer in slaap krijgen), maar dat werd steeds langer. Nu slaapt hij van 7 tot 6 al een maand of 3 (hij is nu 6 maanden). Ook deden we in de laatste fles (half 7 ) een beetje rijstebloem, zodat het wat meer vult.

Succes ermee.

Hey hey,

Ik geef Jordy 11 weken volledige borstvoeding en het kwam inderdaad toevallig een keer uit dat hij om 20.00 uur de laatste voeding kreeg, sinds die tijd slaapt meneer nu door.  Dat was met  10 weken dus bij ons werkt het inderdaad dat hij  geen late voeding meer krijgt.

Meestal ben ik dan al veel langer wakker, want dan staan mijn borsten op knappen. (  Heeft ook wel gelijk 2 voedingen achter elkaar laten vallen die vann 22/23 uur en 3/4 uur)

Wat ook heel goed geholpen heeft, maar dat wordt niet aangeraden, is dat ik Jordy op zijn buik laat slapen.
Dat is begonnen om hem overdag op zijn buik te leggen en hij sliep dan langer achter elkaar als s'nachts op zijn rug.
Dit komt omdat hij dan makkelijker zijn duim vind als hij wakker wordt en dan weer duimen in slaap valt.

En Ja babies huilen in de slaap als ze van droom stadium veranderen, dus probeer echt eens te laten huilen zo leren ze om in een diepe slaap te komen.

Nu moet ik wel zeggen dat Jordy een makkelijke baby is, maar bij ons is het gewoon de 3 r-en en het werkt voor ons heel goed.
Heel veel succes nog met de gebroken nachten en ik hoop dat er snel verandering in komt!
Groetjes

Terug
Bovenaan