9 mnd en nog steeds een nachtvoeding

Hallo Allemaal,

Heel erg bedankt voor de tips die erin staan.
En ja.....eigenlijk moet ik me er ook niet te druk om maken. Ik zal zien dat er ineens een dag (nacht) is dat ze wel lekker doorslaapt. Het is in ieder geval fijn om te weten dat het niet uitzondelijk is wat ze doet. Het is mijn 3de kindje en ik herken dit helemaal niet van mijn 2 jongens vandaar dat ik me af vroeg of ik misschien iets anders moet gaan proberen. Nogmaals bedankt voor jullie reactie's

Groetjes mama van Rayen, Milan en Roos

Hey,

2 weken geleden sliep onze dochter een nacht door, de volgende nacht kwam ze weer om 4 uur, toe heb ik een speentje gegeven met 3 druppels cinubaby en dan komt ze pas om 6 uur. Dan krijgt ze de fles. Meest van de nachten komt ze pas om 6 uur en als ze eerder komt probeer ik het met de speen. Na 2 weken zit ze nu in het ritme en begint het doorslapen te komen. Na de fles van 6 uur slaapt ze dan nog lekker een uurtje of 3 door.

Ze krijgt 's avonds om 22.00 uur de laatste fles van 180 cc water met 3/3 friso/comfort

Succes

Onze zoon slaapt vanaf 6 weken ofzo door maar das wel met FV

Je kan bv de laatste fles geven met wat nutrix erdoor (of forte)   wat beter vullend voor de nacht..

Hoi hoi,

Ik heb een dochter van 17 maanden en die wordt ook nig regelmatig 1 keer wakker 's nachts. Ze krijgt dan een flesje gewone melk en slaapt dan weer verder. Ik vind het geen probleem het zal vanzelf wel weer over gaan. Ze komt er niet elke nacht voor maar wel regelmatig. Nu waren wij pas op vakantie en daar was ook een man die huisarts was geweest, is nu met pensioen,  en die zei dat het allemaal geen kwaad kon en dat het juist goed was voor de suikerspiegel. Het was juist helemaal niet goed als kinderen al snel ddorsliepen, want ze hebben dat 's nachts ook gewoon nog nodig.

Succes  

Hallo,

Ons zoontje was met 10 maanden ook nog regelmatig extra wakker 's nachts. Wij zijn hem op advies van het CB  's avonds om een uur of elf als we zelf naar bed gingen pap gaan geven. Bambix pap. Meestal werd hij zelf wel wakker rond die tijd, anders maakten we hem wakker. Hij at altijd het hele bordje op! Ook als we hem er voor wakker maakten en hij dus een beetje slaperig was. Hij had dus gewoon echt honger. Daarna sliep hijd e rest van de nacht altijd goed en werd hij pas weer wakker rond half 7, 7 uur. Dit hebben we een behoorlijk tijdje gedaan. Nu hoeven we geen pap meer klaar te maken (hij is inmiddels 1 jaar en een week) en slaapt hij gewoon goed.

Groetjes, Sara

o wat fijn te lezen dat er kinderen van 10 maand zijn die 's nachts nog een fles krijgen.
Mij is op het Cb aangereaden te stoppen met de laatste fles die krijgt ze om 19.00 en dan slaapt ze door tot 8.30
Maar ik vind er nog zo klein om die fles nu al te stoppen. kan er nu nog even met een gerust hart mee doorgaan.
Ben wel gigantisch verwend met doorslapen vanaf dag 1 dat ze thuis was ( ze heeft 1 week op de babyafdeling gelegen) kwam ze maar een keer per nacht. met 8 weken sliep ze door van 22.30 tot 7.00 op BV toen nog.
Blijf leker nog een poosje om 19.00 een flesje geven zo een knus momentje vaak.

En tja doorslaap tips misschien heeft Merel er een paar????????????

Wat ik wel altijd deed was het bij de voeding van 22.30 en 7.00 zo gezellig mogelijk makne praten zingen etc knuffelen en als ze 's nachts kwam deed ik zo min mogelijk.
alleen een klein lampje aan niks zeggen en alleen drinken en schone luier.
Maar ws hebben jullie dat al geprobeerd

Hoi,
Ik heb vier kinderen en mijn mening is dat baby's zelf aangeven of ze een nachtvoeding nog nodig hebben of niet. Allemaal sliepen ze na een andere tijd door. De eerste met 6 weken, de tweede met negen maanden, de derde na 6 maanden, maar die wilde dan wel om 6 uur een fles en de laatste slaapt nu met 8 maanden echt door. Oh, als ik zeg doorslapen bedoel ik van 19:00 tot 7:00. Dat vind ik echt doorslapen.
Ik heb nooit enige moeite gedaan om ze van de nachtvoeding af te brengen, want volgens mij werkt dat toch niet. Als een baby wakker wordt en echt honger heeft, gaat hij echt niet meer slapen.
Ivy

Ik ben toch echt van mening dat het een gewenning en gewoonte is. Je haalt ze er uit en geeft ze de fles of borst.   Vanaf een maand of 4 moet het zo ongeveer zonder voeding kunnen.
Die van ons sliepen met 10 en 13 weken door. DE jongste kwam plotseling met 18 weken weer. Speen er in , en hup slapen maar, dat was goed. Maar ja...dat werd een gewoonte, na 4 nachten ben ik er mee gestopt. Even doorbijten, ze heeft een uur liggen huilen,(niet krijsen en brullen maar huilen),  de 2e nacht 20 minuten met wat stops ertussen, de 3e nacht een kwartier en de 4e nacht was het over.
ALs ik de verhalen hierboven lees, dan is het duidelijk dat júllie het in stand houden.
Maar, als je je er goed bij voelt dan is het geen probleem, maar het is duidelijk dat de schrijfster van het stuk er wél problemen mee heeft, en dat lijkt me logisch als je er steeds uit moet (trouwens neem aan dat de vaders er ook wel uit gaan ' s nachts?).
Succes!

Terug
Bovenaan