9 weken en wakker maken om 23u borstvoeding

<p>Hoi,</p><p>Mijn zoontje is nu 9 weken. Hij krijgt borstvoeding om 7, 11, 15, 19, 22.30 en 3u. Voor de voeding van 22.30u moet ik hem wakker maken. Zou ik hem gewoon laten slapen en kijken wanneer hij komt? De nachten zijn wisselend. De ene keer komt hij om 2 de andere om 3 en heel soms om 4. Moet ik die voeding van 22.30u blijven geven totdat hij de nachtvoeding overslaat of zou ik hem nu lekker laten slapen en maar kijken wanneer hij dan komt.</p>

Ik zou hem wakker maken in de hoop dat hij binnenkort zijn nacht voeding niet meer nodig gaat hebben. Maar doe vooral wat je moedergevoel zegt en probeer het anders eens een keer. Mijn zoontje had de laatste voeding ook echt nodig rond die tijd voor hij de nacht voeding ging overslaan 

Ik gaf Bv op verzoek. Ik voelde me daar zelf prettiger bij. Nu is hij 6 maand en krijgt 4 voedingen. Laatste is als hij naar bed gaat rond 7e. (Nu flesvoeding). Als we hem wakker maakte voor de late voeding sliep hij slechter dan als we hem door lieten slapen. 

Ik heb mijn dochter nooit wakker gemaakt voor een voeding en bij ons werkte dat heel goed. Zij ging vanaf 8 weken steeds wat later komen, sliep van 19:00 eerst tot 02:00 en een weekje later ineens het klokje rond tot 07:00.
Maar voor sommige baby's werkt het wel heel goed, wakker maken voor de fles. 
Mocht je het gaan proberen geef het dan wel even de tijd :)

Hoi, ik heb mijn 2 kinderen nooit wakker gemaakt voor voedingen. 
Als ze honger hebben worden ze vanzelf wakker. 
Verder helemaal goed gekomen. Mn zoontje is net 2 en heeft maat 110. 
niks aan de hand dus hihi

Hoi,
Onze kleine is 8,5 week en krijgt ook borstvoeding.
De laatste voeding is tussen 21:00-22:00 uur en dan slaapt ze door tot 6:00 uur-7:00 uur. Vaak afhankelijk van hoe laat zij wakker wordt hoe laat we in de avond weer afsluiten. Vanaf het ochtend ritme tellen wij telkens 3 uur verder voor de volgende voeding. Dit gaat heel goed. Ik zou persoonlijk de voeding van 23:00 uur proberen te vervroegen en anders die wel te blijven geven.
Ik hoop dat de kleine snel lekker gaat doorslapen en dat je hier misschien iets aan hebt!
Liefs.

Hoi,
Onze kleine is 8,5 week en krijgt ook borstvoeding.
De laatste voeding is tussen 21:00-22:00 uur en dan slaapt ze door tot 6:00 uur-7:00 uur. Vaak afhankelijk van hoe laat zij wakker wordt hoe laat we in de avond weer afsluiten. Vanaf het ochtend ritme tellen wij telkens 3 uur verder voor de volgende voeding. Dit gaat heel goed. Ik zou persoonlijk de voeding van 23:00 uur proberen te vervroegen en anders die wel te blijven geven.
Ik hoop dat de kleine snel lekker gaat doorslapen en dat je hier misschien iets aan hebt!
Liefs.

Wij hebben onze kleine man altijd om 22.30 uur nog wakker gemaakt voor een flesje en lieten hem daarna zelf komen. Hij sliep vrij snel door tot een uur of 6/7 in de ochtend. Ik vond dat prettig, maar weet niet of in het bij een volgende weer zou doen. Het voordeel was hier dat hij de nachten vrij snel doorliep. Het nadeel was dat we er uiteindelijk wel een maand over hebben gedaan om de late voeding eraf te krijgen, omdat hij die zo gewend was. Het is dus net waar je je prettig bij voelt. Als hij verder goed op gewicht is en zichzelf netjes meldt als hij honger heeft, zou ik het wel durven. 

Terug
Bovenaan