9 weken en wakker maken om 23u borstvoeding

Ik heb hem afgelopen nacht lekker laten slapen. Hij heeft de klok rond geslapen! Maar dan zit ik weer met het volgende.. nu heeft hij dus 2 voedingen gemist en komt hij uit op 4 voedingen. Is dat te weinig of als hij het goed vind zo laten? Hij is goed op gewicht en komt per week flink aan.

als je bv geeft op verzoek, dan regelt je kindje zelf wanneer hij wat nodig heeft.
misschien dat er binnenkort een regeldag komt om je productie (overdag) te verhogen.

Het belangrijkste is dat de kleine goed groeit.
Misschien dat hij vandaag iets vaker komt, in dat geval lekker aanleggen. Ik leg de kleine meid elke 3 uur aan. Ook als zij nog niet uit zichzelf komt. Ze groeit hier goed op en slaapt de hele nacht door.

voeding op verzoek hier, 7 keer per 24u, laatste tussen 21-22 en dan sinds 2 weken slaapt ze door tot 6-7. Onze uk is 8 weken oud. 

ik zou denk ik proberen om hem te laten slapen en zien wanneer hij vanzelf komt. Honger is wakker worden. Misschien komt hij wat eerder maar misschien ook wel op dezelfde tijd als je normaal voedt.
maar jij bent zijn mama en probeer vooral je eigen intuïtie/ gevoel te volgen.

succes!

Ik geef ook borstvoeding op verzoek en volg dus helemaal mijn dochter. Enige "regel" die wij aanhouden is overdag Max 4 uur tussen de voedingen. Daarvoor maak ik haar wel wakker. Ze is nu 7 maanden en drinkt nog steeds 5 a 6 keer per dag. Haar lange slaap snachts is nu zo'n 9 uur maar soms ook maar 4 uur voordat ze weer honger heeft. Ik maak me er niet druk om en kijk weinig op de klok. Voor ons werkt dit het beste! 

Dat is wel heel weinig voor die leeftijd. Mijn kleine is nu 12 weken, en ik doe mijn best toch wel 6 voedingen te geven. Ze slaapt wel zo’n 9 uur aan een stuk en dan soms nog een hortje van 4-5 uur. De overige voedingen zijn daarmee tussen de 2-3 uur. Maar hier vraagt ze overdag dan ook om. En soms stuur ik daarin een beetje. Ook heb ik weleens gedaan toen ze heel vroeg in slaap gevallen was haar slapend te voeden. Dit werkte voor ons ook. Ik denk dat mijn meisje met minder voedingen niet voldoende aankomt, dus misschien ook wel anders dan bij jou. Maar ik zou niet meer dan 1 voeding schrappen. Succes 

Terug
Bovenaan