9 weken zwanger, ontzettend misselijk en werk

<p>Hoi dames,</p><p>Op moment ben ik 9weken en 2 dagen zwanger. Helaas ben ik echt de hele dag door misselijk, snachts slaap ik erg slech gelukkig hoef ik niet vaak over te geven maar door de misselijk heid kan ik niet goed functioneren. Ik werk 3 dagen in de week maar merk dat het me zwaar valt, hebben jullie tips wat te doen? Het is gewoon zo erg dat ik niet aan eten moet denken. </p>

Als het zo erg is dat je niet functioneert kun je hier een drankje voor krijgen van de vk. Wellicht een keer met hen bespreken? Bij mij hielpen pepermuntjes heel erg goed. Was zo ongeveer het enige wat ik kon verdragen. 
Succes! 

Ik ken het gevoel. Bij mij werd de misselijkheid erger als ik meer honger had. De hele dag door at ik crackers. Telkens een klein hapje tegelijktijd.
Bij mik werden ook gemberpillen geadviseerd. Die hielpen ook een beetje. 
Verder nam ik echt mijn rust in de avond. Lees sliep.om 7 uur al. Was gewoon op van alle slechte nachten slapen. Veel sterkte

En ja het is super irritant. Je wilt eten. Maar je bent misselijk en hebt geen trek. En dat schiet niets op. Probeer dingen uit waardoor bij jou de misselijkheid afneemt. En anders misschien ziekmelden voor 1 dag in de week?

Hoi,
Ik werd al misselijk, helaas wel in combi met spugen vanaf week 6,5. Werkte 5 dagen en dat was ook veel te heftig. Ben de eerste weken vaak thuis gebleven of ging ik thuis werken. Na een week heb ik het maar verteld op het werk omdat het echt niet ging. Hierdoor werd het soepeler en kreeg ik wat meer rust. 
Ik sliep ook veel, at kleine beetjes. Ik at bijv voor ik ging opstaan in de ochtend, mijn partner pakte elke ochtend tot week 18 vla of beschuitje voor me. Ik at veel fruit en idd pepermunt werkte voor mij ook. Had 100 doosjes tic tac (wit) bij me en dat was mijn redder. In de ergste periode kreeg ik zetpillen van de dokter die onderdrukte de misselijkheid, heeft bij mij alleen niet echt geholpen helaas. 
Succes en er komt een einde aan! Ik ben inmiddels 34+2 en heeft bij mij echt tot 18 weken aangehouden. Helaas.

Vervelend dat je zo misselijk bent en helaas herkenbaar! Bij mij begon het in week 5 en het is niet meer weg gegaan. Het is wel iets afgenomen na 20 weken, maar ik geef nog bijna dagelijks ‘s ochtends over (inmiddels 30 weken)... Wat mij hielp was elke 2 uur iets eten, ook ‘s nachts en voor het slapen gaan iets zwaars eten, zo eet ik Brinta met kwark voor het slapen gaan, ‘s nachts een eierkoek en ‘s ochtends legt mijn vriend 2 boterhammen op mijn nachtkastje. Het is moeilijk om te blijven eten als je miselijk bent en geen eetlust hebt, maar het heeft mij wel geholpen. Ook heeft mijn vriend de eerste weken gekookt en de boodschappen gedaan nadat ik een paar keer kokhalzend de supermarkt uit gerend ben. Ik heb ook gemberpillen geprobeerd en medicatie van de huisarts (Emesafene), maar dit hielp mij weinig. Je zou het kunnen proberen. Daarnaast zou ik ook goed je grenzen ik de gaten houden. Bijna niet slapen, je de hele dag ziek voelen en werken terwijl er een kleintje in je buik groeit is haast niet te doen. Ik heb het eerder moeten vertellen op mijn werk en me ziek gemeld bij 9 weken omdat ik helemaal uitgeput was en dat versterkte de misselijkheid ook bij mij. Inmiddels slaap ik wat beter en werk nu halve dagen op arbeidstherapeutische basis. Ik hoop dat je snel van de misselijkheid af bent en je iets hebt aan de tips :).

Hoi,
hier misselijkheid met overgeven sinds week 3.
2x opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm uitdroging en afvalstoffen in mijn lichaam.
ik gebruik emesafene én primperan zetpillen. Ik zou in ieder geval vragen voor de emesafene. Mij werd geadviseerd vooral te eten en drinken wat ik lekker vond. En in kleine beetjes. Drinken was nog belangrijker dan eten. Ieder kwartier een slokje en Ookal moet je niet aan eten denken. Toch af en toe een hapje. Honger triggert de misselijkheid.
ik ben nu 14 weken, mijn baan kwijt geraakt en gebruik nogsteeds dagelijks de medicijnen. Maar ik kan wel weer wat binnen houden gelukkig.
succes ermee!

Heel erg bedankt voor jullie berichtjes, ik had het nog niet geplaatst of ik moest overgeven.
Ik vind het super dat jullie tips geven ga er zeker wat mee doen.

Terug
Bovenaan