AAAAAAAAAAAHHHHH

Sjongejongejonge, wat voel ik me nu machteloos!! Het spijt me dat ik van me af moet reageren, maar ik voel me zo....boos, verdrietig, zielig, alles tegelijk! Heb vanavond (wederom) een test gedaan, negatief... En ineens werd ik zo boos gewoon! Ik vind het zo oneerlijk en onrechtvaardig dat iedereen zo maar zwanger raakt, zelfs van 1 keer onveilig, de lompste, sletterigste mokkels krijgen baby's alsof ze uit de lucht vallen. En als dan een kindje zooooo enorm gewenst is en je hebt zo veel liefde in je lijf dat eruit moet naar zo'n hummeltje, dan krijg je het op de een of andere manier gewoon niet, alsof je het niet verdiend hebt ofzo.... En vrijwel iedereen in mijn omgeving ook...ze willen een kind en bij wijze van spreke lopen ze de volgende dag al met zo'n mooie dikke buik rond. Terwijl ze er helemaal niet zo op gespitst zijn als ik, lijkt wel.. Ik voel me nu alleen maar echt heel erg zielig en vind alles heel oneerlijk en onrechtvaardig. Ik heb daarnet de ogen uit mijn hoofd gehuild en alles eruit geschreeuwd. Mijn man zegt dan doodleuk, tja, we moeten gewoon nog wat geduld hebben. En okee, we zijn pas een half jaartje bezig, maar het lijkt al zo lang, daarvoor wilde ik het echt ook al heel erg lang. En gister op kraamvisite geweest...was het maar besmettelijk! Ik zou er echt alles voor over hebben om het te kunnen beïnvloeden. Of om die onzekerheid weg te kunnen halen. Wist ik maar of het uberhaupt gaat lukken bij ons en hoe lang ik nog geduld moet hebben.... Sorrie sorrie sorrie voor dit gezeur, maar jullie zijn de enigen die me begrijpen....hoop ik. Liefs, Anke

Hoi Anke,

Het is ook oneerlijk dat sommigen na 1x sexen al zwanger zijn maar een half jaar bezig zijn is niet lang. Gemiddeld duurt het een jaar dus hecht niet teveel waarde aan al die verhalen dat het zo snel lukt bij sommigen. En, het is een feit dat iemand die er heel veel mee bezig is, juist niet zwanger wordt. Waarom dat zo is, is mij een raadsel en het is inderdaad oneerlijk maar probeer kalm te blijven!

ik denk dat je je eens op wat anders moet gaan focussen, hoe moeilijk dat ook zal zijn, maar als je er zo ontzettend mee bezig bent en het anderen zo niet gunt, dan komt het er nooit van hoor.
Je zal zien dat als je je er niet zo mee bezig houdt, het allemaal ten goede keert.

gr sandra

Ik ga niet belerend doen hoor! Schreeuw het alsjeblieft gewoon het forum op meis! Ik denk inderdaad ook dat hier de enige meiden zitten die het begrijpen.
Wat heb ik af en toe zin om alles en iedereen met een dikke buik door elkaar te rammelen!
Ik was gisteren bij de gyn en daar zaten er weer een paar!!!! Dan zou je toch willen roepen:WEGWEZEN!!!! Bij mij lukt het niet, dus ik ga nu voor!!

Pfffff, zo dat lucht op.

Eigenlijk gun ik het iedereen hoor, maar ja, bij 'iedereen' horen jij en ik ook toch????

Veel sterkte Ank, het blijft moeilijk!

Liefs, el.

Hallo Anke,

Ik sluit me helemaal aan bij de twee vorige reacties. Een half jaar is echt nog niet zo lang. Ik heb begrepen dat het gemiddeld een jaar duurt voordat iemand zwanger raakt. Dit betekent dat de een wellicht binnen een paar maanden zwanger is maar dat het bij een ander ook veel langer dan een jaar kan duren! Ik begrijp dat je op deze wat nuchtere en zakelijke opmerking niet echt zit te wachten en dat je gewoon je frustratie wil
uitten. Probeer je er echter toch een beetje overheen te zetten. Als het zover is, dan is het zover. De natuur laat zich nou eenmaal niet regelen. Als het zwanger raken een obsessie gaat worden gaat dit tenkoste van jezelf en wellicht ook van je relatie. Dat mag toch nooit de bedoeling zijn? Mijn man en ik proberen in verwachting te komen van ons tweede kindje. Ik kan alleen maar hopen dat we ook nu weer het geluk van een nieuw leven mogen meemaken. We wachten af...
Ik wens jou en jouw man het allerbeste toe. (Laat je het nog weten wanneer je wel in verwachting bent? Ik duim voor je)

Hoi Anke

Je bent niet de enige hoor die af en toe van die buien heeft. En vooral als je om je heen merkt dat ze bijvoorbeeld na een of twee keer al zwanger zijn. dan ga je inderdaad denken, waarom zij wel en ikke niet. Heb ik ook gehad. Maar het is even en dan ga je weer met volle moed door. Onze tijd komt nog wel, laten we maar hopen. En hier is het forum toch voor om je hart te luchten, je ei kwijt zijn.

Liefs Janna Nienke

Hoi Anke

Het is inderdaad frustrerend.
Ik herken het gevoel. Ben al bijna een jaar bezig.
Knap van je dat je het opgeschreven hebt.
Soms als er weer een kennis blij verteld dat het binnen een paar keer raak was. Ben ik wel blij voor haar maar ook ben ik dan ontzettend boos.
Denkt er dan niemand aan dat er mensen zijn die zo graag willen, zo veel liefde hebben maar waarbij het niet zo 1,2,3 wil lukken. Ik BAAL daar gigantisch van.
Ik wens jou en iedereen op deze site heel veel succes en sterkte.
Groetjes Melissa

Terug
Bovenaan