Idd wat mar3 zegt!
Die van mij zit in Nijeveen... das een klein dorpje in drenthe vlakbij meppel... Dus denk niet dat je daar in de buurt woont. Maar echt waar dames.. .vanochtend kon ik weer haast niet lopen, 2 keer oefeningen vergeten... toen gelijk de oefening gedaan en kon gewoon alles weer! Oefeningen hoeven maar 3x per dag voor maar 5 min.
Idd een bekkenband verslechterd de boel alleen maar.
Tja de oefening.... de 1ste is..
Ga op je rug liggen, op een ondergrond die niet te hard is maar ook niet te zacht.
Buig je knieen zodat je voeten rond 15 cm van je kruis staat, plat. Dan laat je knieen na buiten zakken, doe dit rustig en probeer te onspannen. Dit hou je enkele min (2 ofzo) en breng dan langzaam je knieen weer bij elkaar. Herhaal dit enkele malen. Terug gaan doet pijn! maar wordt minder hoe vaker je de oefeningen doet.
Sta dan weer op door eerst op je zij! te draaien. Dan ga je staan op de vloer doe dan het volgende:
probeer met licht gekromde knieen met je handen de grond aan te raken. De eerste keer doet ook pijn.. maar wordt echt beter! Zover je kan, dus je MOET NIET de grond raken. Je zult merken dat hoe vaker je de oefeningen doe.. dus enkele dagen later... dat je steeds verder komt. En daarna lekker weer alles kunnen doen..
MAAR!!!! let op. De eerste keer dat deze oefening moet worden gedaan is door de fysio zelf! omdat hij/zij eerst nog wat druk op je benen kan geven voor het eerste zetje.. dit kan je nooit zelf doen.
Nu kun je vragen aan een fysio in je buurt, bel dus echt rond en vraag wat ze doen bij bekkenklachten bij zwangere/ ex-zwangere/ net bevallen dames. Mijn fysio heeft al zeker 5 dames gehad die in rolstoel binnen kwamen en zonder gewoon weer uit liepen... dus geloof ons nu maar deze behandeling is sinds 1998, dus nog niet zo lang maar lang genoeg om meer fysio's in het hele land te hebben.
Ik moet ook 20 min fietsen voor deze behandeling terwijl er zeker wel stuk of 12 fysio's in mijn stadje is.