aaaahhh voel me beledigd

Nou ja, het lef zeg van die mensen...Ik vind dat je daar altijd heel voorzichtig mee moet zijn; zo was mijn vriendin bezig met hormoonbehandelingen omdat ze moeilijk zwanger kon raken. Ze raakte er erg opgeblazen door,  zeggen mensen (die wisten dat ze een kinderwens had) "Oh wat gaaf...eindelijk zwanger.!" Nou, je kunt je voorstellen hoeveel traantjes dat heeft opgeleverd! Mijn mening is: nooit uit jezelf zeggen of vragen (ook al is iemand nog zo duidelijk zwanger) vaak maken mensen er zelf wel een opmerking over als ze het kwijt willen!
Enne: we mogen toch allemaal supertrots zijn op die mama-buikjes?!!!!

Liefs, Marcia mv Puck

Mensen denken ook echt niet na! Onbeschoft vind ik het. Ik ben het helemaal met Marcia eens, je hoort te wachten totdat mensen zelf met zoiets komen en gaat niet zelf lopen raden met het grote risico iemand onnodig te kwetsen.
Laat het maar lekker van je af glijden, zo'n opmerking zegt niets over jou.
Groetjes Laura mv Thom

aaaaahhhh daar zou ik ook niet blij van worden... ik vind het toch zo raar dat mensen gewoon maar aannemen dat het is wat zij denken dat het is... ik was laatst ook bij iemand waarvan ik dacht, het kan bijna niet anders, maar toch mijn mond gehouden en heb er niks meer van gehoord dus ga er maar vanuit dat ze idd niet zwanger was!

maar het is wel balen, die buik... helemaal omdat het bijna niet weg te krijgen is zonder een liposuctie

groetjes Jenneke

whahaha nee meen je niet!!!!

ik weet precies wat je voelt...
ik had het vorige week op mijn werk.
er zijn 4 collega's zwanger.
bracht vorige week een moeder een kindje op de creche.
ik doe gezellig de overdracht bla bla bla hartstikke leuk en gezellig..
zegt ze op een gegeven moment , en hoelang moet jij nog???
uuuuh hoelang ik nog moet??? IK BEN NIET ZWANGER !!!
dat zei ik heel subtiel... werd ze helemaal rood hahaha en stamelde ... oh ja er zijn ook zo veel leidsters zwanger, ik hou niet meer bij wie dan..
ik dacht... als je het niet zeker weet........ vraag het dan niet!!!!

Sonja Bakker here I come!!!

liefs sandra

Oeps   het is mij een keer overkomen.
Dat is denk ik wel zo'n 13 jaar geleden. Een buufje van mij had al vijf kids en echt ze was aanzienlijk dikker geworden. Met echt alles op de buik. Dus ik vroeg ook heel voorzichtig hoe het ging.

Ja inderdaad heel onnadenkend, maar weet je soms zijn mensen gewoon onnadenkend, en in plaats van kwaad te worden kunnen we ook beseffen dat sommige van ons inderdaad een buikje hebben behouden (me too) en weet je ik vond het toen ik zwnager was op een zeker moment heel erg dat mensen juist niets durfde te zeggen (ze zag ze denken). Want laten we wel zijn dan zijn we er trots op en willen we juist wel er iets over horen.

Zelf til ik er niet zo zwaar aan, als één van mijn kids vraagt, mama komt er nog een baby bij? Dan denk ik, hmmmm tijd voor buikspieroefeningen, of ik zeg nee hoor mama's buik is gewoon lekker zacht zodat jullie lekker tegen me aan kunnen liggen, een echte mamabuik.

Miep

Hey!

Ook ik herken het hoor! Moest bv in het zh bij de na-controle lab laten prikken, zegt ze doodleuk: spannend he, als je net zwanger bent???? Nou mw, ik ben nët niet meer zwanger eigenlijk... Ze schaamde zich verloren, hahhaha!
En tegenwoordig ben ik helemaal lomp als mensen zoiets zeggen of suggereren:

Zwanger? Nee hoor, dat is gewoon een rol vet mevrouw...

Ik garandeer je dat ze zich een tijdlang beroerder zullen voelen als ik na die opmerking, WHAHHAHAH!

Kus, Marieke

PS: Zolas hierboven al werd aangegeven, ik wacht altijd zelf tot dames iets vertellen of laten doorschemeren, juist omdat ik weet hoe lullig zoiets is en al helemaal als er een kinderwens is!

Terug
Bovenaan