aaaahhhhh!!!!! Gekrompen?

VAn een enorme baby krijgen we nu ineens een beetje zwaardere baby dan normaal. 10 dagen geleden had de gyn het over een baby van ruim 3400 gr. en nu was ie 3300gr. Beetje vreemd allemaal dus. Voor het gemak ging ze er maar vanuit dat de vorige meting te ruim was. EN ik krijg ook geen groeiecho meer.
Vind het wel erg vreemd...maar goed, ze zal wel gelijk hebben!

Dat is inderdaad apart kan zijn dat de groei gewoon wat minder is geworden en dat daarom het geschatte geboorte gewicht minder is..

Dat hebben wij ook namelijk omdat de kleine in een week niet is gegroeid werd het geschatte geboorte gewicht meteen een pond minder...

scheelt rond de 100 gram, misschien dat het een pondje afwijkt naar boven of naar beneden, maar met echo's kunnen ze ook niet altijd goed schatten hor,
bij mn buurvrouwtje zeiden ze dat ze een baby van rond de 10 pond kon verwachten en het waren er uiteindelijk met een week overtijd 8 pond.

Houd goede moed en laat je er niet door op je kop zitten hor,

Liefs Marina

Hoi Miekje,

Bij mij was dat ook zo: bij de ene echo zei de gynaecoloog dat we een groot kind zouden krijgen en dat we mochten hopen dat hij vroeg kwam. 2 weken erna was hij ineens weer perfect gemiddeld (en dus ook nauwelijks gegroeid).
Ze zeiden er bij mij wel bij dat ze met de schatting van het gewicht een foutmarge van zo'n 400 gram hebben.. dus het is eigenlijk helemaal niet zo betrouwbaar!
(400 gram op zo'n klein schepseltje is best een heleboel ;-) !!)

Groetjes Ilse

Ze kunnen er flink naast zitten met die metingen. Vrienden van ons zouden een extreem klein kindje krijgen van maximaal 2500 gram. Het werd eerder gehaald want het zou buiten de baarmoeder toch zeker beter groeien dan daarbinnen. Toen ze het wogen woog het 3500 gram... tssssssss... hoezo klein???

Kortom... die groeimetingen zijn volgens mij echt waardeloos. Ik hoor er zoveel negatieve verhalen over. Als ze er maar een milimeter naast zitten veranderd dat gelijk de uitslag.

Hey,
Ja dat is toch wel een verschil, met die 10dgn gezien dan, al maken ze ook sprongetjes, ik verschoot er erg van toen met 36wk gezegd werd dat ze kleiner zou zijn dan haars broers, dat gevoel heb ik nu niet meer en mn baarmoeder is flink gegroeid sinds toen, vind die groeiecho's toch vaak een fout beeld schetsen, mijn schoonzusje...o die zou zo'n groot kind krijgen enz, nou haar kindje was lichter dan mn jongens en een vriendin kreeg elke keer controle's omdat het kindje zo klein zou zijn, wogen gewoon netjes 7pond alledrie de keren..
Aan de ene kant goed dat ze dingen in de gaten houden, maar op deze manier vraag ik me af wat de meerwaarde van een groeiecho is!!
Maar goed je kindje weegt dus echt wel al ruim over de 3kilo, dus hoe dan ook super mooi toch??
Liefs MJ

Dit had ik afgelopen maandag dus ook. 2 weken terug zat die van ons nog boven het gemiddelde en nu zit de kleine netjes op het gemiddelde!!

2 weken terug zei de gyn bij ons juist dat de meting misschien niet helemaal goed was gegaan en deze keer zei de andere gyn weer dat het standaard dingen zijn die ze meten!!

Ik heb me er maar bij neergelegd dat we het wel zullen zien eens de kleine er is.

Terug
Bovenaan