AAAARGHH

Over vervelende opmerkingen gesproken (zie topic pag 2 van Karin)

Had vandaag een kinderverjaardag. Dus wij er heen. Er stonden al 3 bakken met snoep klaar, Myrthe mocht van mij een doosje rozijnen. (had ze net al op, maar ja het werd voor dr neus gehouden, dus vooruit)

Later werd er taart rondgedeeld. Myrthe ook een stuk (ppfff en ze kreeg echt een groot stuk, net zoals volwassenen)
Daarna kwamen er worst,kaas, chips, komkommer e.d. op tafel.
De andere kids had al het nodige gesnoept, en stonden om de tafel om alles te eten. Myrthe ook 2 stukjes kaas en een worstje en toen vond ik het genoeg.
Als ze nog iets wilde mocht ze een komkommertje en meer niet.
Kreeg ik de opmerking dat ik wel heel streng was en of ik dan zelf ook niets meer at :-s
Tuurlijk eet ik ook niets meer, maar ook al deed ik het wel, ik ben haar moeder en ik bepaal wanneer het genoeg is. Mijn maag is wel wat groter dan die van haar!
Maar goed er kwam nieuwe kaas op tafel, met de vraag mag ze dit dan wel, want het is een nieuw pak kaas. Ja én? Nee is nee.
Kreeg ze nog van een jongetje een afgebeten stuk kaas, nou ja zij geluk.
Toen was iemand 'vergeten'dat ze niets meer mocht en heeft ze ook nog een petit fourtje gegeten.
Pffff ik vind het gewoon teveel. Die andere kids hadden nog veel meer op. Prima als het van hun ouders wel mag, maar ik wil het niet.
En dan ben ik de boeman!
Ik zeg er toch ook niets van al dat gesnoep van hun kinderen? Ja nu zijn ze nog erg mager en lichtgewichtjes. Maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo blijft hoor!

Pff was echt ff pissig om. Weet dat ik oor in oor iut moet doen, maar het lukte ff niet.
Kreeg ik ook nog de opmerking dat ik wel heel veel plaste, was ik zwanger? Haha nee hoor, maar omdat ik er hard om moest lachen geloofde ze me niet! Nou ja, ik weet wel beter.

Zo weer ff mn ei kwijt haha.

Liefs Irene

Bah, wat irritant, he? Ik herken het wel hoor. Onze derde kan sowieso niet tegen melkproducten (lactoseintolerantie) en reageert heel heftig op snoep en kleurstoffen enz enz. Dus ik ben daar erg terughoudend in en ze krijgt gewoon niet veel snoep. Jammer genoeg moet ik erg vaak op verjaardagen 'verdedigen' waarom ze geen melkproducten en maar beperkt snoep mag hebben, daar word je wel eens moe van.
Goh, en dan nog die opmerking over veel plassen en zwanger zijn, lekker onbeleefd (en wie weet wel pijnlijk.....).
Nou, 3x zuchten en al die shit van je af laten glijden, hoop ik.....................
Fijne avond!!

Hoi Irene,

Arme jij...
Wel superknap dat je vasthoudt aan je eigen principes.
Wat andere kinderen mogen mag jou kind niet bij voorbaat ook.
Hier hetzelfde verhaal, als ik het genoeg vind is het genoeg en zeg ik ook luid en duidelijk tegen Isabelle zodat iedereen het hoort: "nee, nu heb je genoeg gesnoept, nu is het klaar".
Ik probeer ook de opmerkingen die je dan hoort ene oor in andere oor uit, maar soms is dat erg moeilijk (bijv. bij mijn schoonouders).

Goed, je hebt het overleefd en plas maar lekker veel hoor, doe ik ook nog.

Liefs en dikke kus Monica

P.s. alle bloeduitslagen waren goed (ook TSH), ik plas nog steeds veel en ben moe, ik kijk het nog even aan en anders moet ik weer terug naar de huisarts)

Ik ben met verjaardagen wel erg makkelijk. Als er allemaal lekkere dingen op tafel staan dan mogen ze van mij pakken.
Maar als jij vindt dat het genoeg is dan is het genoeg, klaar. Daar heeft niemand iets over te zeggen.
En die opmerkingen over zwanger zijn, nou ja, het zal maar echt zo zijn en je wil het stil houden. Of je wil graag zwanger worden en het lukt niet. Mensen denken soms echt niet na.

Je hebt helemaal gelijk hoor, jij bepaalt wat je kind wel of niet eet. En ik vind dat je helemaal niet streng bent. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben.
Mijn dochter snoept nu nog heel weinig. Dat is nu nog makkelijk vol te houden. Ze is nu nog enig kind en ze gaat nog niet naar de psz ofzo. Daar zal ze wel eens een tractatie krijgen van snoep. En niet dat ik tegen snoep ben, maar ik ben gewoon zuinig op mijn kind. Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. En als jouw dochter ook niet veel snoept, dan heeft ze bij de verjaardag haar portie zeker wel gehad! Als ze het niet gewend zijn, kunnen ze er ook makkelijk ziek van worden.
Ik snap goed dat je pissig bent. Zeker ook na die opmerking over het vaker plassen.
Net wat Reisa zegt: stel het is inderdaad zo, maar je wilt het nog stil houden. Of je wilt heel graag, maar het lukt niet. Niet bepaald tactisch om dan zoiets te zeggen, grrrrr.

Hoi,
Ik ben er mee gestopt om te zeggen wat ze wel en niet mogen op een feestje, ik werd er zo moe van, het enige wat ze van mij niet mogen is cola en voor de rest, laat maar gaan!
Al snap ik dat jij er niet blij van wordt maar ik had er gewoon genoeg van om op feestjes mezelf op te winden en voor mijn kind vond ik het zielig om nee te zeggen terwijl iedereen pakt!

Groetjes MJ

Hai,
Ik ben ook niet blij met al dat eten, vooral omdat dochterlief erg gevoelige darmen heeft en s,nachts gillend van de pijn wakker wordt al ze veel snoep en vettigheid eet. Het scheelt wel dat ze nog te paaien is met soepstengels en rozijntjes als alternatief (die neem ik standaard mee) maar dan moet het eten niet op haar ooghoogte staan maar op hoge tafels. Meestal is dat gelukkig wel zo.
Ze is wel gek op kaas, worst en chips en daar krijgt ze verdeeld over de avond wel genoeg van. Ze houdt gelukkig niet van taart, ze eet een paar hapjes van mij mee en dan zegt ze; nee, is voor mama.

Ik kan me voorstellen dat als je regelmatig kinderfeestjes hebt (wat wij 'gelukkig' nog niet hebben) je er op een gegeven moment echt aan gaat storen....

Groetjes,

Hee hoi,

Ons mannetje moet ons eerst vragen of hij iets mag en ik moet zeggen, dit gaat erg goed. Wij krijgen ook weleens te horen dat het streng is.

Wij weten nu wat er in het mondje van onze man gaat en beide partijen vinden het prima, de rest doet er niet toe!

De kinderen van m'n schoonzus graaien met verjaardagen maar raak en dan bleven we maar aanslepen. Dat vind ik ongezond en onbeleefd. Dus vandaar dat we voor deze manier gaan!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan