AAAARGHH

wij hebben natuurlijk vandaag ook nathalia haar verjaardag gevierd.
en hier was precies t zelfde aan de hand hoor!!!
nathalia had al weet ik het hoeveel kaas en worst op, en een aantal toastjes. toen vond ik het wel genoeg! dus idd ze mocht een konkommertje pakken en daar hield het mee op.
ook ik kreeg te horen: nou ja zeg, ze is maar 1 keer per jaar jarig hoor.
ja dus???? moet ze zich dan maar vollop misselijk zitten (vr)eten???? ik zit ermee hoor, als ze misselijk is, jullie niet!!!!
gelukkig namen mn oma en mn moeder het wel voor me op, maar mn tante snapte er niks van.
en dan nog geen 10 minuten later tegen haar eigen zoon zeggen (9 jaar) ja ro, nu is het even genoeg!
:mad::mad::mad::mad::mad::mad:

nathalia vond het helemaal niet erg, dat ze niet meer mocht van mij. ze ging gewoon weer lekker spelen. en mn tante heb ik gewoon vertelt (oke, niet echt gewoon want was best wel pisst off) dat ik geen zin heb om daar een discussie van te maken, het is mijn kind, mijn regels en nee is nee.
daarna ben ik even naar het balkon gegaan om te roken en alles even van me af te blazen en daarna weer vol goede moed naar binnen gegaan.

irene, gewoon blijven doen wat je doet!!! je bent een goede mama, en een kind heeft gewoon stabiliteit nodig. nee is nee en ja is ja. en als je dan kwade gezichten krijgt van een ander: who care's!!! je doet niks verkeerd! en je bent dus niet de enige!
jij zit met de gebakken peren als myrthe zich misselijk eet, en hun vieren vrolijk feest want t is toch hun kind niet!!!
nou meid, zet het van je af, en de volgende verjaardag gewoon t zelfde blijven doen zoals je nu doet. jij weet wat het beste is voor je kind ( en dat is na mijn idee dus niet je kind vol laten proppen!!!)

liefs, do

Het is een feit dat kinderen van onze leeftijd nog geen echte rem hebben qua eten.... die rem ben ik dus. Mijn ervaring is dat als je kinderen iets ouder worden ze lang niet meer zo aan de tafel staan om dingen te pakken.... doet de oudste tenminste al veeeel minder.
Op een verjaardag mogen ze van mij wel meer eten dan gewoon (natuurlijk, daar is het feest voor), maar op een bepaald moment is het genoeg!!! Inderdaad wat Do zegt, jij zit er mee als je kindje ziek wordt!
En wat een ander doet is natuurlijk helemaal geen graadmeter.... er doen zoveel mensen dingen die jij nooit zou doen!
Gr's Noor

ik ben wat feestjes betrefd erg makkelijk
karlijn mag van mij ook snoepen mits het niet te gek word
ze krijgt toch steeds stiekum nog iets toegestopt
en ik vind het zielig als andere kindjes wel steeds wat mogen pakken en zij niet
maar ben t eens met jullie : begevenmoment is het echt genoeg

Ook hier krijg ik weleens opmerkingen net als jullie waar je, je dan flink aan irriteert.
Bij Daniel letten we heel erg op suikers,chocolade, kleurstoffen e.d. omdat Daniel gewoon heel actief is en ik het gevoel heb dat hij alleen nog maar meer hyper is als hij dit eet.
Veel mensen om ons heen vinden dit ook maar onzin...maar zij hoeven er niet achter aan en iedere keer de 'strijd' aan te gaan door met een hyper actief kind om te gaan...
Denk vaak bij mezelf geirriteerd; bemoei je lekker met je eigen kind dat doe ik toch ook...?
Maar jah, haha toch wel fijn zo een forum waar je soms je gal kan spuien en hahah de meeste moeders, je dan ook nog begrijpen

Liefs Marina

Ik ben ook, wat feestjes betreft, erg makkelijk. De kinderen gaan hier niet vaak mee naar verjaardagen, nog weinig kinderen in de vriendenkring, dus zijn ze het niet gewend. Als we dan eens een feestje overdag hebben, mogen ze van mij rustig snoepen. Als het, in mijn ogen, té gek wordt dat zeg ik er wat van. Toen Tijn kleiner was vond ik dat ik moest bepalen of hij wel of niet mocht, maar ja hij zeurde en ik had geen leuke verjaardag..... Nu bepaalt hij zet zelf en na het één en ander gesnoept te hebben gaat hij wel weer spelen. Bente is een meisje wat niet zomaar wat pakt en eerst vraagt, prima, maar aangezien zij een heleboel niet lust probeert zij al bijna niets hahaha

Groetjes Danielle

Laura houdt vanzelf op als ze genoeg heeft, maar ik moet soms wel mijn moeder remmen als ze met nóg een koekje aan komt zetten (maar deze vindt ze altijd zo lekker...) Wel vind ik altijd dat Laura eerst moet opeten wat ze heeft en dan pas iets nieuws mag pakken, anders heeft ze overal een hapje van genomen.

Goed dat je bij je standpunt bent gebleven!!!
Wat kunnen mensen zich toch met elkaar bemoeien he. Pffff! Soms echt om moe van te worden.
Vrienden van ons hebben een dochtertje en als we bij elkaar zijn zitten ze altijd te zeiken over de opvoeding van andere vrienden van hun. Zooooooo vermoeiend. Wij wuiven het altijd een beetje weg. Zo van.... iedereen doet het anders en bla bla. Maar ik irriteer me er zo aan, ik heb al geen zin meer als ze komen. De volgende keer ga ik duidelijk tegen ze zeggen dat ze daarmee moeten stoppen.
Ze maken ook opmerkingen over onze opvoeding hoor. Laatst bijvoorbeeld poetste ik even beneden Jasmijn haar tanden voor ze naar bed ging, zegt die "vriendin": Jee wat poets jij kort haar tanden. Mijn dochter heeft nog maar 2 tanden, maar ik poets wel 3x zo lang...... JA DUS! Waar bemoei je je mee zeg. Nou zo zijn er nog een hele boel van dat soort opmerkingen. Ze zullen onze manier van opvoeden vast ook helemaal afkeuren bij andere vrienden..... Heel vermoeiend!

Hoi,

Ook ik vind dat ze best mag snoepen en taart eten en een kaasje, want thuis krijgt ze het niet zomaar en het is feest. Maar ik vond het gewoon genoeg.
En maar goed ook want 's avonds was ze aan de diaree.
Ik snap best dat andere het prima vinden, maar daar zeur ik toch ook niet tegen?
En ja, Myrthe trok even een pruillipje (want ze had iedereen natuurlijk op dr handje) maar toen ik weer nee zei ging ze weer lekker spelen en liet de kindjes die om de tafel stonden achter zich.
Dus ben blij volgehouden te hebben en ooooo wat luchtte het gisteren op!
Trouwens ik kreeg vroeger van die tante ook een bakje chips en meer niet. Dus waarom zou mijn dochter dan wel de hele dag mogen snoepen??
Haha

Liefs en thnx voor de reacties.

Irene

Terug
Bovenaan