aaahhhh geen groente eten

Hoi meiden,

Ik heb dringend advies nodig, want onze meid eet nog steeds geen groente. Ze is inmiddels 7 maanden. Ik ben al vanaf 5 maanden iedere dag groenten aan het geven, maar ze wil het dus echt niet. Heb al vanalles geprobeerd. Uit een potje, zelf maken, stukjes die ze zelf kan pakken. Maar het lukt van geen kanten. Stukjes gooit ze op de grond. En met een lepeltje is het een hapje en dan houdt ze haar mond stijf dicht dat er niks meer in kan. Ik wil er dan ook geen machtsstrijd van maken, want heb het idee dat ik dan nog verder van huis ben.
Op het cb zeggen ze dat wanneer ze het groentehapje goed eet ze een fles mag laten vallen, maar zolang dit niet het geval is moet ze die fles dus nog krijgen. Ik ben dus nu al aan het minderen met de fles tussendoor, maar zelfs dan hoeft ze het niet. Pap met een lepeltje eet ze trouwens ook niet. Dat is dan nog niet zo'n probleem, want dat geef ik haar dan gewoon in de fles.

Ons schema ziet er als volgt uit.
8.30 uur                fles van 180 ml water + 6 scheppen
10.30 uur            fruithapje (half potje 6 maanden) dit vindt ze heerlijk
12.00 uur            fles van 180 ml water en 6 scheppen en wat stukjes brood
16.00 uur            fles van 120 ml water en 4 scheppen
17.30 uur           groentehapje en een klein danoontje (dit laatste zodat ze toch iets binnen krijgt)
20.00 uur           de laatste fles van 180 ml water en 6 scheppen

Wie kan me helpen want ik weet het echt niet meer. Ik laat de fles van 4 uur soms ook weg en geef haar dan wat liga en wat te drinken. Het groentehapje eet ze niet, maar het danoontje gaat er weer in als niks.
Hebben jullie tips??

Alvast bedankt
groetjes Anne

Is wel vervelend zeg als je al zolang aan het proberen bent.

Heb je al geprobeerd om aan appeltje mee te koken met wat groente?? Bijv. worteltjes met appel (is heerlijke zoete combinatie omdat worteltjes ook al best zoet zijn)
Je zult het waarschijnlijk al hebben gedaan, maar verder zou ik ook echt niet weten wat je nog kan doen.
Heeft het CB je helemaal geen tips gegegeven?

Succes ermee!

Hallo
Ik zit naar je schema te kijken net wat je zegt de fles van 4 uur weglaten. Ik denk dat je misschien moet proberen om die fles weg te laten of wat vroeger te geven of eventueel het groentehapje later te geven  want misschien is het te kort op elkaar en heeft ze geen honger.Ik zou zeggen succes ik hoor er nog wel van
groetjes lisette

mischien nog een kleine tip:

als nathalia loopt te rotzooien, dat ze niet wilt eten geef ik haar een eigen lepeltje in   haar hand.

dan is het: hapje van nathalia haar lepel, hapje van mama haar lepel enz enz.

zo gaat het ( wel erg langzaam) er toch in bij haar omdat ze afgeleid is.

wel vervelend zeg, dat jou kleintje het niet wilt.

mischien inderdaad toch maar de fles van 4 uur iets vervroegen? of een halve fles geven?

gaat het fruit er wel in?
de tip van hier boven vind ik ook wel een goede.
appel of ananas er door heen doen.

liefs, do

ik geef de fles van 16.00u om 17.30u, na de groente en de laatste fles om 21.00u
bij ons werkt dat.
en dan nog een tip van ons consultatiebureau: prak er een aardappel door, dan is de smaak minder sterk.(vooral in combinatie met  wortel/appel hier een succes)
ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes suzan

Hoi Dames,

Allereerst bedankt voor de tips. De meeste heb ik helaas zonder succes al uitgeprobeerd. De aardappel meekoken en ook stukjes appel, maar ze eet het gewoon niet.
Met een lepeltje zelf eten heb ik ook al geprobeerd, ze kiepert het gewoon op de grond.

Fruit eten is geen probleem, dat eet ze allemaal de meest rare combinaties het maakt allemaal niet uit.
Maar zodra het lepeltje met groente komt is het een hap en daarna blijft haar mond stijf dicht.

Ik ga vanmiddag het cb toch nog maar eens bellen of zij tips voor me hebben. De enige tip dit ik tot nu toe kreeg is blijven proberen.
En ik ga ook maar eens uitproberen om die fles vna 4 uur helemaal achterwege te laten. Ik heb deze al geminderd omdat ik zelf ook het idee had dat ze misschien geen honger had.
maar het rare is dat ze de groente niet eet op dat moment, maar het danoontje gaat er gewoon in. Dus het is niet zo dat ze het dan niet opkrijgt.

Nouja we blijven volhouden en tips blijven welkom.

Groetjes Anne

Hallo
Ik heb in het begin ook problemen gehad met shanice met eten en toen adviseren ze wel om te wachten met het danoontje totdat ze de groentehap wel goed at en ja danoontje is natuurlijk ook wel zoet vergeleken met groentehapje.Maar shanice eet nou prima maar ook bepaalde voorkeuren eerst wou ze ook geen sap toen wou ze wel de frisofruitsap en nou ook niet meer en nou drink ze roosvicee eerst wou ze dat ook niet.Waarschijnlijk denk ik dan dat ze even moeite hebben met de overgang en het wennen aan alle andere eten en smaakjes ik zou zeggen succes ik hoor er nog wel van
groetjes lisette

Oja wat ik ook nog vergeet te vertellen is dat ik bij shanice op een gegeven moment toch er in geduwd heb echt de mondje open gedaanen het eten erin gedaan  want ze hield het ook stijf dicht ik wou ook geen machtstrijd maar op een gegeven moment was ik ook bezorgd ik denk nou dat moet dan maar even en nou gaat het bijzonder goed

Terug
Bovenaan