aaahhhh geen groente eten

Hoi Anne,

ik heb hier een tijdje geleden ook een topic over geopend. Frustrerend gewoon, wij waren ook al vanaf 5 maanden bezig met groente en onze dochter weigerde ook!!

Ik ben het elke dag blijven aanbieden en begin van de week at ze ineens een hap of 5, nou dat vond ik al heel wat. Gisteren, echt niet te geloven, ze heeft gewoon bijna een heel potje op!! Het kon niet snel genoeg gaan en toen ik even rust hield trok ze zo het lepeltje uit mijn handen om hem zelf in haar mond te stoppen!! hoe snel kan het dus gaan.

Blijven volhouden, het komt echt goed!

Groetjes,

Suus

Hallo allemaal,

Nou ik heb gisteren het cb ook maar gebeld voor eventuele tips. Ik heb dus verteld wat het probleem was en wat ik al allemaal had geprobeerd.
Toen kwam zij met  twee tips
1. om er dan toch wat fruit door te doen, zodat ze de smaak van het fruit zou herkennen.
2. om het koud aan te bieden i.p.v warm, misschien dat ze de temperatuur wel niks vond.

Nouja is altijd het proberen waard toch.
Dus ik gisteren de diepvires ingedoken, want ik had daar nog ijsblokjes met courgette en banaan gemixt  liggen. Daar maar heel voorzichtig een ijsblokje van laten ontdooien, want dat gaat toch nooit op en dan moet je dus alles weggooien.
Ik had haar om 4 uur geen fles gegeven, maar een kwart van een liga met wat te drinken. Dus om half 6 mevrouw in de stoel en haar het koude groentehapje gegeten en ze at het gewoon helemaal op! En niet gewoon nee ook nog dwingen van er moet meer. Daarna heeft ze nog een danoontje gekregen.

Wij waren hier stomverbaasd hoor. We hebben met z'n tweeën staan kijken hoe ze deed om maar meer binnen te krijgen. Dat ze dit bij het fruithapje doet is normaal, maar bij het groentehapje.
Dus vandaag maar weer iets anders proberen, maar dat geef ik dus ook maar weer koud. Als ze het dan zo wel eet dan voer ik de temperatuur dadelijk wel weer langzaam op.

Bedankt in ieder geval voor alles tips, misschien dat iemand van jullie hier ook nog wel iets aan heeft. Wij blijven in ieder geval proberen en ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Anne

Hallo Anne
Jee dat is een stap in de goede richting ja ze kunnen je altijd weer laten verbazen.
Weet je dat ze ook van die warmte lepeltjes heb dat als het te heet zou wezen is het middelste gedeelte wit verkleurd. Maar ik ben blij voor jullie ik weet wat het is je ben toch bezorgt ook al zeggen ze van moet je niet doen .
groetjes lisette

Terug
Bovenaan